Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 17041 til 17060 af 48964
-
Fagocytose?
ForumindlægNår en virus trænger ind i værtscellen, altså det med at den smelter sammen med cellen, er der også tale om fagocytose, eller er det kun et begreb der bruges når makrofagen fagocyterer virus? Derudover står der på min figur at det nye virus trænger ud af cellen ved en "knopskydning", er... -
Kvote 1
ForumindlægHej Studieportalen. Hvis man søger gennem kvote 1 på sin videregående uddanelse, betyder det så at man søger udelukkende af eksamensgennemsnit/eksamenresultater?? Eller spiller årskaraktererne også en rolle?!? -
Den ideale kvindekrop i antikken sammenlignet med den ideale krop i dag
ForumindlægHej :-) Jeg har som eksamensprojekt i billedkunst valgt at sammenligne den idelle kvindekrop idag med den ideale kvindekrop fra antikken. I antikken havde kvinderne former, hvorimod idag der handler dem om at være flot slank uden former osv. Jeg er gået i stå og ved ikke rigtig hvordan jeg sk... -
En københavner i Jylland analyse
ForumindlægNogen der kan hjælpe med symbolerne i essayet "en københavner i Jylland"?? -
Svar på fp9 2025? hjælp
ForumindlægEr der nogle som kunne hjælpe med nogle af de spørgsmål i morgen til mat u. og m. hjælpemidler???? er virkelig nervøs, har ikke fulgt efter i timerne pga. noget personligt derhjemme. hvis ikke er det helt fint, ved bare jeg struggler i morgen. Skriv hvis i har svar til bare nogle af dem i lø... -
Kemi opgavesæt 2018
ForumindlægHej Er der nogen heirnde som har lavet opgavesættet i Kemi A juni 2018 med netadgang? -
Årskarakter
ForumindlægHej. Jeg undrede mig over om årskarakter er en helhedsbedømmelse for året? Der nogle der siger ja, mens andre siger nej og derfor er jeg forvirret. -
Kan jeg benytte et emne selvvalgt fra et AT-forløb, til SRP?
ForumindlægHej folkens. Som I kan se af overskriften, så har jeg et spørgsmål vedr. SRP... Det er sådan, at jeg i sommers var til årsprøve i AT, hvor vi selv valgte emner, problemstillinger , materialer osv. Jeg valgte Israel-Palæstina konflikten med henblik på to-stasløsningen. Fik topkarakter til årspr... -
Odysseen
ForumindlægI Nittende sang vers 180 til 184 står:180 Minos's Søn var den kække Deukalion; han er min Fader, 181 Mig han avled foruden Idomeneus, Landets Behersker. 182 Denne paa snablede Skibe med Atreus's Sønner i Leding 183 Drog til Ilios hen; mit hædrede Navn er Aithon, 184 Jeg var den yngste, mi... -
Engelsk Stil!! w000t!!
ForumindlægHej! Jeg har en stil for til mandag. Man kan vælge mellem "A Goat for Christmas" , " The Shoes" og " What's the Use of Wings?" Jeg har valgt om skrive om "The Shoes", og har tænkt på måske jeg skriver om ham iraker som kast en sko på George Bush. Så min... -
Abstract, hvor i opgaven?
ForumindlægNu er jeg kommet så langt i min opgave at jeg skal til at skrive mit abstract. Så er det så bare lige jeg gerne vil høre hvor abstract'et skal være i opgaven? På en side for sig selv? Foran indledningen? Bagerst? eller hvor? Og så skal jeg bare lige være sikker: det tæller med i de 12 sider,... -
Huntington og 'Civilisationernes sammenstød'
ForumindlægNogen der skal op i Huntingtons tese om civilisationernes sammenstød? Hvis ja.. hvad har I tænkt på at komme ind på omkring metoder?? -
Gode emner til Årets AT 2013 EMNE? "Kampen for det gode liv"
ForumindlægHej Jeg er i den nød situation, at jeg ikke har valgt en emne endnu, da jeg slet ikke har noget interessant og spændende emne jeg kan komme på. Vil i ikke være søde at hjælpe mig , og kommer med nogle gode forslag? og hvordan problemformuleringen fx. ku' se ud? Tak på forhånd' ... -
Hjælp ! mangler inspiration !!
ForumindlægJeg har fået en stil for, hvor jeg skal skrive en novelle, og jeg har ingen anelse om hvad den skal handle om! Så er der ikke nogle der vil hjælpe mig med lidt inspiration? Det som skal være med i novellen er (Kriterierne for novellen) : en musiker ved navn Martha (skal være med og have en betydn... -
Hjælp til folkeeventyr!
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til et folkeeventyr. Bare en start eller en slutning eller en god idé! Det skal bare indeholde de helt standard ting som prinser og prinsesser, men det skal også indeholde symboler og have et fortolkningsplan. Hilsen Anna -
AT i engelsk og religion (Kannibalisme og imperialisme)
ForumindlægHej alle :) Sidder og knokler med AT, og har svært ved at finde brugbare kilder. Jeg skriver om hvordan kannibalisme blev brugt til, at fremstille de indfødte i britiske koloniseringer som uciviliserede og derved bliver brugt til at legalisere den britiske imperialisme. Jeg skal bruge en beretn... -
Hindenburg
ForumindlægJeg kan simpelhent ikke finde nogen steder hvor der står hvordan man byggede Hindenburg. Hvilekn arbejdesmideler man brugte?? Nogen der kan hjælpe? :) -
Hvad skriver i om?
ForumindlægJeg er selv 2.g'er og kan derfor trygt vente endnu et år med at tænke på min SSOMen jeg er nysgerrig og tænkte på hvad alle i andre regner med at skrive om og i hvilket fag, det kunne jo være at man blev inspireret til sin egen opgave næste år -
hvad er presseetik
Forumindlæghjælp giv lige en kort forklaring på hvad presseetik er. det vile være sådan en hjælp :-) -
Forfatterens egen kommentar i tekst
ForumindlægJeg er ved at læse en bog, hvor forfatteren pludselig har valgt at skriver en kommentar i romanen. Hvor litteraturhistorien er det et typisk træk, at forfatteren gør således?
