Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17061 til 17080 af 153151
-
Analyse, meget svær
Forumindlæghejsa venner. jeg er igang med at skrive en analyse om teksten " perleporten på knippelsbro" af peter adolphsen. synes det er meget svært må jeg indrømme, og håber nogle af jer havde nogle små fif til lige netop denne her historie -
HASTER!
ForumindlægHej folkens, jeg skal oplæse en historie som jeg har skrevet. Jeg er MEGET dårlig til engelsk, så kan I måske rette teksten, jeg kan nemlig ikke se mine fejl, og jeg vil heller ikke lyde fejlagtigt foran hele klassen. Det vil være en stor hjlæp -
Stor hjælp til forståelse af AT
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i religion og historie og jeg har skrevet om Hajj. Jeg forstår imidlertid intet af hvad jeg skal og ikke skal. Skal jeg svare uddybende på problemformuleringen, kun koncentrere mig om metoder og teorier? Min synopsis er vedlagt, så håber jeg nogen kan give mig et lille skub... -
Agnete... JEG HAR BRUG FOR HJÆLP... PLEASE!!!!!!!!!!!
Forumindlæghej derude er der nogle, der har analyseret folkevisen "Agnete, hun stander på højelands bro". for jeg ved ikke rigtig hvordan og hvor henne jeg skal starte min analyse. og jeg skal lave en analyse med fokus på historisk tidspunkt. det ville være super, hvis der var noget hjælp jeg kunn... -
Sceince Fiction
ForumindlægJeg skal skrive vider på en sceince fiction romantil i morgen, det er "den skjulte by" Opgaven lyder: Til sidst i Ninavetas forbudte samtale med heloten han de høre nogen komme gående. Forsæt historien, sådan som du forstiller dig, den ville udvikle sig, hvis det enten er: - en af vogt... -
Haster.. Noter til Gazebo af Raymond Carver
ForumindlægHey alle. Jeg er igang med at skrive noget SSO lignede.. Jeg mangler virkeligt nogle noter ( Inspriration ) til novellen Gazebo af Raymond Carver. Jeg er gået helt i sort, og har indtil videre fået skrevet én siden redegørelse om minimalisme.. Så begynder at være i tidsmangle. Håber der er nogle ... -
Anbefaling af bog
ForumindlægHej Jeg skal læse én af følgende bøger inden 1.maj - hvilke kan anbefales? Skou-Hansen: De nøgne træer Villy Sørensen: Sære historier Leif Panduro: De uanstændige Klaus Rifbjerg: Anna (jeg) Anna Jette Drewsen: Hvad tænkte egentlig Arendse -
Heinrich Böll: Afsked eller Peter Adolphsen: Togrejse
ForumindlægEr der nogen der ved hvad disse to noveller handler om? (Heinrich Böll: Afsked og Peter Adolphsen: Togrejse) Jeg kan ikke selv huske det :s -
Rusland!
ForumindlægHeey... jeg skal til, at skrive SSO efter juleferien... og tænkte på, om der var nogle som havde skrevet opgave omkring Lenin eller den russiske Revolution... eller blot har nogle noter vedrørende det!\n\nVille være rigtig skønt, hvis nogen kan hjælpe...\n\nKan evt. tilføjes på msn:\n\nwww.kasper... -
Fortolkning og sådan noget...
ForumindlægHey er der ikke lige en der vil fortælle mig hvad det er man skal indrage i en fortolkning, når man har læst en historie. -
Atombomber over japan
ForumindlægHEj............ Jeg skal skriver om atombomber over japan i fysik og historie... hvor fysik er hovedfaget.... Hvordan tror I at problemformuleringen skal kom til at lyde?? -
SRP, hjælp vedr. emne!
Forumindlæghej allesammen jeg skal snart til at skrive SRP, men har virkelig brug for hjælp til inspiration til emne. min studieretning er bioteknologi A (biologi og kemi), Mat A, Fysik B jeg vil rigtig gerne skrive i fagende bioteknologi og historie, men kan ikke finde emner hertil. håber der er ... -
Hjælp til problemformulering!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til og skrive dansk/historie opgave i 2.g, og har også fundet mit emne, D. 11 september 2001.. Men kunne godt bruge noget hjælp til min problemformulering! Nogen der har nogle spændende emner inden for området, jeg kunne skrive om? Ved det er et stort område og ved ikke... -
Peter Carey Short story
Forumindlæghejsa jeg har trukket " Joe" af Peter Carey og forstår godt historien, at Joe er mistænkt eller beskyldes af pigens far at have voldtaget hans datter og familien er meget tætte og alt muligt, og Joe passer forementlig ikke så godt ind og den slags, og ligner ikke helt de andre, men er... -
hjælp til augustoprøret
ForumindlægHej jeg skal i gang med DHO opgave, og har valgt at skrive i faget historie. Mit emne er augustoprøret. Har ikke så lang tid, så er lidt under pres, med hensyn til at finde en god kilde. Jeg skal skrive en problemformulering, ud fra en kilde hvor jeg kan finde svarene i kilden jeg vælger. Nog... -
Agent Orange
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en synopsis om Agent Orange. Overemnet hedder Krig, medier og teknologi. Jeg kunne godt bruge hjælp til at skrive en opgaveformulering, så hvis der er nogen der kender lidt til emnet ville det være rart med en hjælpende hånd :) Opgave: Du skal inden for emnet ”krig, me... -
Titanic - matematik
ForumindlægHej Vinteren nærmer sig, dermed nærmer SRP'en sig også... Jeg har spekuleret meget over emne - jeg vil rigtig gerne skrive om Titanic. Jeg skal skrive i matematik (eneste studieretningsfag på A-niveau), så jeg ville høre om i har nogle idéer til, hvordan jeg kan bringe MA A ind i e... -
HJÆLP :(
Forumindlæger midt i SSO og skal bevise at cosc=(1/tanA)/(1/tanB) Håber VIRKELIG der er nogle der kan hjælpe - for er helt på herrens mark... hjælp ! -
Har bruge for hjælp..
ForumindlægEr der nogen det kan forklar helt præcis hvad et store skriftlige opgave går ud på? Er der et sted hvor man kan læse det??? Jeg ved godt det er et skriftlige opgave, men skal man så op og besvare den eller hvad?? -
Please... Hjælp til indledning... Haster!
ForumindlægHej alle sammen, er i øjeblikket i gang med at skrive historie opgave om Palæstinaproblemet og det eneste jeg mangler er sådan set min indlening.. Er der nogen der kunne tage et hurigt kig, og muligvis rette i den?IndledningKrisen i Palæstina har om end andet været et problem der kunne ses fra to...
