Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 17101 til 17120 af 92030
  • Kan I nævne steder i verden hvor befolkninger er blevet delt?

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med en historieopgave om Berlinmuren. Et spørgsmål er: Fortæl om andre steder i verden, hvor befolkningen er blevet delt pga. politiske, racemæssige, religiøse eller andre årsager.. Håber nogle kan hjælpe(-;
  • Fundamentalisme?

    Forumindlæg
    Hvordan skal fundamentalisme defineres, trods en bogstavlig læsning af en tekst?
  • Kulturforskelle Tyrkiet og Danmark?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med et projekt og jeg skal sammenligne kulturen i Danmark og Tyrkiet og fortælle om ligheder og forskelle. Er der nogen der ved noget om ligheder og forskelle i de to lande? - tak på forhånd
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    Hvad er en korsfarer?
  • Religionsvidenskab jobmuligheder

    Forumindlæg
    Hej vil kort og godt hører om jobmulighederne ved at læse Religionsvidenskab, da jeg overvejer at gøre det efter gymnasiet. Hvilke jobs kan jeg få når jeg er færdig og er der overhoved gode muligheder for arbejde bagefter På forhånd tak
  • Integration

    Forumindlæg
    Hvilke positive og negative konsekvenser er derved integration?
  • Etik (Hjælp søges hurtigt !!)

    Forumindlæg
    Hej Jeg har stærkt brug for jeres hjælp!! Jeg sidder og skriver om abort i islam.. Jeg roder lidt rundt i det med konsekvensetik og pligtetik.. Ifølge islam er abort jo forbudt, MEN.. hvis det er livsfarligt for moderen, eller hvis barnet er bærer af en sygdom, kan man godt retfærdiggøre dette.....
  • Hvad sker der med nyfødte jødiske piger?

    Forumindlæg
    I jødedommen skal drengene omskæres på ottendedagen, men er der nogle former for ritualer af hvad der sker med pigerne lige efter fødslen?
  • Projektopgave - Emne?

    Forumindlæg
    Hej alle. Sidder i et dilemma, da jeg i Januar starter på den obligatoriske 9. Klasses projektopgave. Jeg skal være sammen med en fra klassen, og vi har lige fået overemnet afvide som er "Konflikt". Vi er dog lidt på bar bund, da vi egentlig ikke har lyst til, at skrive om det der ligg...
  • Islam

    Forumindlæg
    Hvilket gudsbegreb var aktuelt i den arabiske halvø før islam kom til? Hvilket gudsbegreb er centralt for islam? Jeg har svært ved at finde, hvad svaret er og hvor det ligger.
  • Hvorfor er tortur så meget mere udbredt i arabiske lande?

    Forumindlæg
    Man skal lukke øjnene grundigt for ikke at opdage at fanger i Syrien, Irak, Iran, Egypten m.fl. udsættes for tortur af deres fangevogtere. Er der noget særligt i den arabiske kultur der skaber denne markante forskel til resten af verden?
  • Forskel på mennesket under skyld og mennesket under synd?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ved at lave en tekstanalyse på 'Et ord er et mord' (af Johanne Møllehave) hvor præsten bruger ordet skyld og ikke synd. Det gjorde mig lidt i tvivl om hvad forskellen egentlig er? Håber nogen kan hjælpe:)
  • identitet

    Forumindlæg
    Hvilke faktorer er vigtige for at danne ens identitet?
  • Charles Darwin

    Forumindlæg
    hvorfor var det netop i 1800-tallet at videnskaben fremkom?
  • Darwin

    Forumindlæg
    Jeg skal holde et oplæg om Darwin's menneskesyn og hvordan verden ændrede sig efter Darwin's hovedeværk Arternes Oprindelse.Hvis nogen kender til bøger, opgaver eller websider om emnet vil jeg gerne høre det :-)
  • Videnskabsteori - hjælp

    Forumindlæg
    Hej. Har forsøgt at besvare dette spørgsmål: Hvad er ifølge Karl Popper den egenskab, hvorved videnskabelige teorier adskiller sig fra ikke-videnskabelige? Nogen der kan hjælpe?
  • religionsspørgsmål

    Forumindlæg
    Hej vil høre om der er nogle der kunne hjælpe med en kort forklaring på hvad et kalifat er, da jeg ikke er hundred procent sikker.på forhånd tak.
  • renæssance og reformation

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med en fremlæggelse i historie til på torsdag. jeg mangler kun at svarer på et spørgsamål, nemlig: hvorfor var det religiøse spørgsmål så afgørende for menneskerne i 1500- og 1600 tallet? det kunne være rigtigt dejligt med noget hjælp, er nemlig gået helt i stå :/ på forhånd tak :)
  • Gabon - 20 sider opgave

    Forumindlæg
    Hej jeg er en pige i ottende klasse som skal skrive en slags rapport om Gabon. Har en nogle gode råd til hvordan jeg kan få skrevet en som ligger på tiende klasses niveu. Har i nogle gode råd?
  • Rettelse af en smule tysk :)

    Forumindlæg
    Nogen som lige vil læse det her igennem, og evt rette for småfejl :)Im diesen Szene befinden wir uns in dem Wald. Wir siehen ein weisse Renault auf einer Lichtung in dem Wald, und den Motor läuft noch. Wir erfahren später dass es ist Werner, der in dem Wagen sass. Er war gerade bei Juliane gewese...