Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 17121 til 17140 af 27765
-
Den lange dagsrejse
ForumindlægHej, jeg har til opgave at skrive en analyse og fortolkning af novellen Den Lange Dagsrejse. Jeg er helt på bar bund. Jeg har afleveret den en gang, men jeg skal skrive det stykke om. Jeg synes personligt, den er ret svær at analysere og fortolke.. Er der nogen, som kan hjælpe mig? :) -
Ny alliance og molinsmodellen
ForumindlægHej :) Jeg skal med udgangspunkt i Molins model analysere dannelsen af Ny Alliance. Jeg fandt en opgave herinde som beskrev Molins model og jeg tror at jeg nogenlunde forstår det, men på baggrund af det analysere dannelsen af Ny Alliance, det har jeg lidt sværere ved. Nogle der kan forklare mig ... -
PIRATER (AT 2019 HAVET)
ForumindlægHej alle! Jeg har valgt at skrive min AT om gidseldramer på havet, i Filosofi og Engelsk (etisk analyse af gidselsituationer, samt analyse af en film). Jeg er kommet til at tænke på, hvorvidt havet er en stor nok del af min AT. Skal havet være det ultimative omdrejgningpunkt, og hvad tænker i? -
Analysering om romerrigets styreform
ForumindlægHej forum. Jeg er igang med min DHO og jeg ved ikke rigtig hvilken kilde jeg skal bruge til min analyse om romerrigets styreform(er). Der er jo mere end en, så jeg ved ikke hvilken der vil være bedst at analysere. Er der evt. nogen der ved om jeg skal finde kilder f. eks breve fra kejseren el... -
Kortprosa - Solvej Balle tekst
ForumindlægHar lige nu om kortprosa i dansk, og jeg er igang med at analysere teksten "Mågerne er søgt ind over byen ..." af Solvej Balle. Jeg har en smule svært ved at forstå teksten, og tænkte derfor på, om nogle herinde har har læst den og måske selv lavet en analyse eller lignende. Håber nog... -
ORGANISATION LEGO
ForumindlægHej allesammen Jeg skal skrive en semester opgave i organisation hvor jeg har valgt at analyser Lego's valg af outsourcing, forholdene og udviklingen og konsekvenserne af dette, men jeg er sku ikke helt sikker på hvordan jeg skal bærer mig ad, hvordan jeg skal analysere det, synes sku ikke d... -
SRP HJÆLP - ENGELSK
ForumindlægHej. Jeg er midt i SRP, og jeg skal analysere to taler i forbindelse med terrorisme. Dertil skal jeg lave en retorisk analyse samt diskursanalyse. Er der pleas nogen der evt kan hjælpe og komme med nogen fif?? Det er en tale fra Obama i forbindelse med ISIS: http://www.businessinsider.com/obama-... -
A Dry White Season bog og filmatiseringen
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive SRP om bogen samt filmatiseringen "A Dry White Season". Bogen skal analyseres og fortolkes med særligt henblik på, hvad der driver personerne til forskellige handlinger, samt holdninger og motiver. Derudover, skal jeg ved med særligt henblik analysere h... -
Fordele og ulemper ved realisme i international politik
ForumindlægHej, Jeg kunne meget godt bruge lidt hjælp til dette analyserende spørgsmål i min SRP opgave: Jeg skal give en analyse af hvad der er fordele og ulemper ved at føre realisme politik i international politik generelt. Men også komme ind på hvad der er fordele og ulemper for USA ved at føre r... -
For lidt kilder eller?? Hjælp
ForumindlægEr næsten færdig med min SRP. Mangler kun diskussionen. Men har kun 3 bøger, 3 artikler og 1 internetside. Er det for lidt til en SRP opgave. Har psykologi som det ene fag, og der har jeg stort set kun brugt de to bøger vi har fået udleveret, og i analysen skulle jeg bare analyserer en bog. Ek... -
Statistik i ecxel
ForumindlægHejsa Jeg er ved at afslutte min bacheloropgave og skal aflevere om 10 dage. Jeg har indsamlet data og sat dem i excel - men har vanskeligheder med at analysere dem. Er der en dygtig person, som vil se på mine rådata og hjælpe mig med at analysere mig frem til resultater? Gerne hurtigst muli... -
Afkastningsgrad og egenkapitalens forrentning
ForumindlægNår man analysere hvordan virksomheden forrenter den investerede kapital via afkastningsgraden bruger man "Resultat før finansielle omkostninger" (da man kun er interesseret i virksomhedens drift). Men når man vil analysere hvordan virksomheden forrenter NOGET af den investerede kapita... -
Skal det nævnes om kilden er en førstehånds eller andenhånds
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP og er i gang med en historisk analyse Mit spørgsmål lyder om det skal fremgå af min analyse i historie om kilden er en førstehåndsberetning. F.eks. er det vel ikke nødvendigt at nævne min kilde er en førstehåndsberetning hvis jeg nævner at kilden er en øjevidensbere... -
Sætningsled vs ledsætninger. Samme ting?
ForumindlægI min grammatikbog er der et kapitel om sætningsled, fx: udsagnsled, grundled og biled. Og så er der et andet kapitel om helsætninger og ledsætninger. Herunder nævnes fx: adjektiviske ledsætninger og nominale ledsætninger. Men er fx udsagnsled og biled ikke ledsætninger? Og hvorfor er det nødvend... -
oxiderende egenskaber
ForumindlægHej jeg skal opløse 10-20 mg analyse i få dråber saltsyre (4 M), og derefter 1 dråber kaliumiodid (0,1 M) og 5 dråber dodecan. Og så skal jeg omryste opløsning, og hvis den organiske fase farves violet, er analysen oxiderende. og hvad er formålet med det forsøg - er det at identificere de katio... -
SSO - intet redegørende spørgsmål??
ForumindlægJeg har lige fået udleveret problemformuleringen til min SSO. Det jeg har fået at vide var, at der ville komme til at være 3 spørgsmål; et redegørende, et analyserende, og et diskuterende/vurderende. Men der er simpelthen ikke noget redegørende spørgsmål i min problemformulering. Er det bare såd... -
hjælp til fransk
ForumindlægHej..Det kunne være rigtig rart hvis det var nogle der lige ville kigge den igennem for fejl.. Tak for hjælpen, fra LauraL´image analyse du tableau"Chez le père Lathuille"Edouard Manet a fait le tableau qui s´appele " Chez le père Lathuille ". Le style du tableau est très clas... -
Rettelse af tekst.
ForumindlægHej allesammen. Er det én der har lyst til at rette første del af min engelske tekst, der er til en avis. Er ikke så god til engelsk, så hvis I har nogle bedre vendinger kunne det være perfekt! På forhånd tak! 30 percent of all US children are overweight or at risk for being too heavy. But wh... -
Civilisationernes sammenstød i forhold til 9/11
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive AT om 9/11 og jeg har en problemformulering, der lyder: 1. Gør rede for Huntingtons teori om ”Civilisationernes sammenstød” 2. Analyser udvalgte Suraer samt en af selvmordsbombernes afskedsbrev. Hvad var den religiøse bevæggrund for angreben... -
Definitionen på en Borgerkrig?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til og igang med at skriv stor SRP opgave i 3.g og jeg har netop fået min problemformulering til opgaven. I redegørelsen skal jeg redegøre for karakteristika for borgerkrige. Jeg har nu skrevet ca 2,5 sider, men da redegørelsen skal fylde omkring 4-5 sider, mangler je...
