Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 17141 til 17160 af 325233
-
Hardy-Weinberg ligevægt
ForumindlægHej alle, sidder med min studieretningsopgave i biologi-matematik, der handler om blodtypesystemer og allelfrekvenser. Jeg kunne godt tænke mig at lave et bevis for Hardy-Weinberg ligevægten med tre alleler (IA, IB og i). I MAT B2 er der kun vist et eksempel med to alleler. Er der nogen der ... -
Novellen Huset af Steen Langstrup
ForumindlægHej med jer Novellen huset af Steen langstrup volder mig store problemer at lave en tekstanalyse af. Og den skulle fylde 4-5 sider, er der nogen der hat sådan én liggende. Mig og analyser er ikke så god. Jeg er ved at blive skør i hovedet. Havde det da bare været en matematilopgave ;o) Agse -
Spansk Undervisning
ForumindlægHej jeg sæger hjælp til at bestå en spanskeksamen på A niveau i august. Jeg er villig til at betale 150 kr. i timen og vil gerne mødes 2 til 3 gang om ugen alt efter hvad vi bliver enige om. Det er lidt af en hastesag så jeg vil gerne i gang hurtigst muligt. Kontakt mig på TLF 26134605 -
studenterkursus
Forumindlæghej, jeg har tænkt mig at vælge GSK og dermed tage nogle fag om igen, som jeg jeg uheldigvis har fået lave karakterer i. Er der nogen der ved om det er muligt at tage et fag om igen, hvor jeg har haft det samme niveau og afsluttet på gymnasiet ? -
Laktose
ForumindlægHej, jeg har emnet madspild, hvor jeg vil undersøge noget med laktose og holdbarhed. Jeg har nogle få spørgsmål, som jeg håber at i kan svare på: Hvad gør laktose for holdbarheden? Hvad er forskellen på laktosefri mælk og mælk med laktose? Hvad er det der gør, at det holder meget bedre? -
kogepunkt for alkaner og chloralkaner
Forumindlæger i gang med en opgave hvor jeg har skullet lave en graf over kogepunktet for forskellige chloralkaner og almindelige alkaner. her nåede jeg frem til at der starter med at være en forskel på 137 K mellem stoffet Chlormethan og methan. længere oppe af grafen er der så kun en forskel på 66 K melle... -
Prøve om kristendommen i morgen!!
ForumindlægHej allesammen! Jeg får en prøve i kristendommen i morgen. Har lige et spørgsmål: Jesus havde forklaret disciplerne, hvad der skulle ske i Jerualem. - det skal lige siges, at det var der Jesus skulle fejre påske med hans disciple og fortalte, at Jesus skulle dræbes og senere genopstå fra de døde.... -
Opgavespørgsmål i kemi til spektrofotometri forsøg (farve)
ForumindlægHej, Jeg har to spørgsmål til en kemi opgave jeg mangler at svare på. Det er et forsøg omkring spektrofotometri og spørgsmålene lyder sådan her: 1. Forklar hvorfor nogle kemiske stoffer har en farve. Vælg et organisk og et uorganisk stof evt Cu-ionen. 2. Hvilke krav skal man stille til en prøve... -
hjælp til spørgsmål i sso
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive sso, mit emne er LITTERATUR I DET SENMODERNE SAMFUND jeg skal redegøre for det senmoderne samfund herunder begreberne identitetsdannelse og identitetskrise. hvor ka jeg finde noget om identitetsdannelse og identitetskrise ? jeg vil helst have det fra nettet, for det... -
Dobbeltbindinger
ForumindlægHej alle! Kan nogen hjælpe mig med at løse denne opgave: En emulgator, der består af rent monoglycerid, har iodtallet: 71 (Iodtal angiver antal g I2, der kan adderes til 100g af emulgatoren) Opgaven går ud på at bestemme antal dobbeltbindinger i alkylgruppen (R) ved hjælp af iodtallet. (Se st... -
Bromelin i ananas
ForumindlægHej:) Jeg vil høre om nogen her ved, hvad det gør ved sekundærstrukturen på bromelinen, at der tilføjes saltsyre? jeg ved selvf godt, at ph værdien er for sur og derfor ødelægges enzymets struktur, men kan jeg få en mere detaljeret forklaring? Min lærer forklarede det men jeg opfangede det ikke... -
Ventetid???
ForumindlægKarsten Tager en bus fra Brædstrup fredag eftermiddag. A. Beregn hvor lang tid det tager Karsten at komme fra Brædstrup til Sønderborg. Det forstår jeg godt. Så siger man 21,17-17,15= 4,02 timer B. Beregn hvor meget ventetid Karsten har på turen. Så er det her jeg ikke forstår det. Klik på ... -
Spørgsmål vedrørende planøkonomi
ForumindlægPlanøkonomi:staten bestemmer over produktionen og fastsætter prisen. Staten bestemmer, hvor meget der skal produceres af en bestemt varer, og hvad den skal koste. Hvordan kan planøkonomien i følge en kommunist forhindre, at arbejdere bliver udnyttet og at produktionen kommer hele befolkningen t... -
Fysik opgave
ForumindlægHej jeg sidder med den her opgave som jeg har problemer med at løse er der nogle der gider at hjælpe? En gadelampe hænger i to wirer som vist. Vejens bredde er 8m, og hver af de to wirer er 4,5m lange. Lampen vejer 32 kg. a) Bestem højdeforskellen mellem lampen og ophængspunkterne. b) Bestem ... -
DHO - diskuterende spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg er igang med at lave min problemformulering til DHO, hvor jeg skriver om Nazimens ungdom, og kommer lidt ind på hvordan nazimens påvirkede unge. Jeg har fundet mit redegørende og analyserende, og mangler derved mit diskuterende. Nogen der har et forslag til hvad man kunne diskutere? elle... -
Kan man tage (gsk) i sommerferien, selvom man ikke har afsluttet sin hf på enkeltfag?
ForumindlægHej Kan man tage et gymnasial supleringskursus (gsk) i sommerferien, selvom man ikke har afsluttet sin hf på enkeltfag? Sådan at fx, hvis jeg afslutter matematik B nu her til juni. Kan jeg tilmelde mig matematik A i sommerferien og forsætte efter sommerferien med de enkeltfag jeg mangler for ... -
Differentialregning Forklar begreberne differenskvotient og differentialkvotient.(bevis)
ForumindlægHej Er der nogle, der vil hjælpe med at besvare følgende spg. medd besvarelse af betydningen af begreberne, beviset og det med opgaven om f(x) = x^n, da jeg ikke forstår hvordan det skal løses og tror at jeg ikke helt forstår, hvordan beviset for produktreglen kan bruges til den sidste del af sp... -
Natriumhypochlorid - er helt lost! :-(
ForumindlægSidder her og skal til at lave min kemi rapport som skal aflevers overmogen (ja jeg er i knibe ved det)! Problemet er at jeg skal skrive en rapport om Natriumhypochlorid! Rapporten skulle bygge på et forsøg, som vi havde lavet. Ingen der kan hjælpe? Kan huske at min lærer sagde at emnet således v... -
Mislykket forsøg
ForumindlægHej Vil det være forkert at skrive i en konklusion, at da mit forsøg ikke lykkedes efter hensigten, kan min hypotese ikke bekræftes, men der er heller ikke tale om, at hypotesen er blevet modbevist? Jeg mener i hvert fald ikke selv, at man har modbevist en hypotese pga., at ens forsøg ikke ha... -
Evolutionslæren/Skaber
ForumindlægHej. Min biologilærer i gymnasiet gav udtryk for, at evolutionslæren er så godt som bevist, og hun mente ikke, at der var en intelligent designer (altså en Skaber). Men mener videnskabsfolkene at have bevist BigBang og/eller evolutionslæren? Hvis de mener det, mener de så, at det udelukker en Sk...
