Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17141 til 17160 af 20599
-
GDP i 2003 priser :S
ForumindlægHalløj. Jeg sidder og tumler med en økonomiopgave i samfundsfag, på denne ellers så alt for indbydende solskinsrige dag, og er løbet ind i et spørgsmål. i min opgave er GDP'en først skrevet i 2003 priser, og så bare almindeligt. Væksten er 2003 priser i mindre end den anden, og er med på... -
AT - Tjernobyl Ulykken
ForumindlægHej, Jeg har valgt i AT at skrive om Tjernobyl ulykken i fagene historie og samfundsfag. Min problemformulering ser således ud: - Redegør for Tjernobyl ulykken - Hvorfor blev oplysningerne om Tjernobyl ulykken holdt tilbage, og hvilke konsekvenser havde det? - Hvilke forbindelser havde Tje... -
Medierne ved 9/11
ForumindlægJeg er simpelthen så forvirret omkring mit emne.. Jeg har om mediernes rolle ved 11. september 2001. Jeg skal finde to artikler fra forskellige aviser og analysere dem og sammenligne synspunkterne. Er der nogle som har nogle gode artikler eller har et forslag til hvilke to aviser jeg skal vælge... -
mundtlig eksamen!
ForumindlægHar trukket følgende spørgsmål til mundtlig samfundsfag. 1. Redegør for Grundlovens bestemmelser om Folketingets arbejde. 2. Forklar magtdelingsprincippet og fokuser det hensigtsmæssige heri. 3. Diskuter på hvilken måde magtudøvelse i samfundet kan komme til udtryk uden for Grundlovens rammer. ... -
Global News - Rapport. Hjælp til emne.
ForumindlægJeg skal lave en rapport i samfundsfag. Emnet er "Global News". Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal skrive om, trods jeg har søgt efter aktuelle nyheder i verden. De eneste krav er bare, at det skal være et emne, hvor følgende ting skal indgå: - Det skal være aktuelt i verden - Hvis de... -
læse HA Alment, men 00 i dansk skriftlig..
ForumindlægAdgangskravene for HA Alment er: Adgangsgivende eksamen Dansk A Engelsk B Samfundsfag B, Samtidshistorie B, International økonomi B, Historie B eller Idéhistorie B Matematik B http://www.cbs.dk/uddannelser/bachelor/optagelse/menu/adgangskrav Jeg har været oppe til desværre dumpet skri... -
Vurdér min eksamensopgave i samf.
ForumindlægHej. Jeg leder efter 1, gerne 2, der lige vil kigge min eksamenopgave i samfundsfag igennem og rette og vurdere den. Jeg fik 4 til eksamen, hvilket jeg blev noget overrasket over. Jeg overvejer derfor at klage og vil gerne have en vurdering fra en af jer kompetente dertil som er derude. Bare ... -
Ekspansiv og konstraktiv... HJÆÆLP :(
ForumindlægHej!! Jeg sidder her med min første samfundsfag-aflevering (lidt lost er jeg, ja!), og er stødt på dette spørgsmål: "...redegør for begrebet begrebet finanspolitik, herunder for hvordan hhv. en ekspansiv(lempelig) og en konstraktiv(stram) finanspolitik påvirker resten af det økonomiske... -
Emner i 3. g? Hjemmeside?
ForumindlægEr der ikke sådan en hjemmeside, hvor man kan se hvilke emner man som regel skal igennem i 3. g (STX)? For mit vedkommende i følgende fag: Dansk (A), Engelsk (B), Fysik (A), Historie (A), Matematik (A), Religion (C) og Samfundsfag (B). Jeg vil blive meget glad hvis I kunne linke til den hjemmes... -
AT - At være på
ForumindlægHej derude. Idag blev vi præsenteret for vores næste AT, og vi skal arbejde med emnet fra sidste år. Emnet er: "At være på" - overvågning og selviscenesættelse. Jeg har tænkt på noget med The truman Show i faget engelsk. men er lidt lost mht.det andet fag. Tænker lidt samfundsfag ... -
the truman show - AT
ForumindlægHej derude. Idag blev vi præsenteret for vores næste AT, og vi skal arbejde med emnet fra sidste år. Emnet er: "At være på" - overvågning og selviscenesættelse. Jeg har tænkt på noget med The truman Show i faget engelsk. men er lidt lost mht.det andet fag. Tænker lidt samfundsfag ... -
muligheder efter gymnasiet..
Forumindlæghej.. jeg ved virkelig ikke hvad jeg vil studere.. i starten kunne jeg tænke mig at være social rådgiver, men synes sociolgi også lyder spændende.. så lige at man også kan studere det i aalborg, men i kbh skal man vidst have 9 komma et eller andet for at blive optaget, hvad med i aalborg? også v... -
Metodiske krav til spørgeskema?
ForumindlægHej alle sammen :) Skal op i AT årsprøve her om lidt. Jeg har valgt at skrive en synopse om propaganda under 2. verdenskrig. Derunder ville jeg gerne lave et spørgeskema, om folks mening omkring propagandaen udgjorde en forskel for krigens forløb eller ej. Fagene er samfundsfag og histo... -
HJÆLP ! AT - rejser.
ForumindlægHej, jeg skal skrive synopsis i AT , og har fået samme overemne som sidste år, nemlig rejser. Har tænkt på, at ville skrive noget omkring den identitetdannelse i dansk & samfundsfag, og få enten novellen "Vinter" eller "Sår" af Naja Marie Aidt fra Bavian eller den blomstr... -
HJÆÆLP ! rejser-emne
ForumindlægHej, jeg skal skrive synopsis i AT , og har fået samme overemne som sidste år, nemlig rejser. Har tænkt på, at ville skrive noget omkring den identitetdannelse i dansk & samfundsfag, og bruge den blomstrende have af Naja Marie Aidt, da den vil egne sig glimrende til rejseemnet, fordi drengene... -
Antal A-niveau fag på gymnasiet
ForumindlægHej derude (-; Jeg skal her efter sommerferien starte på gymnasiet. Jeg har valgt en naturvidenskabelig linje der hedder Mat A/ Fys B/ Kem B. Jeg har nogle spørgsmål som jeg meget gerne vil have svar på: - Er det en hård linje ? - Har jeg mulighed for at få engelsk på A-niveau? -Har jeg... -
Synopsis - AT
ForumindlægKære Studieportal, Sidder pt. med et AT (Samfundsfag - MAtematik) forløb omhandlende: "Den danske velfærdsstat i fremtiden". Min fokus område er livstilssygdomme, altså primært fedme. Til det skal jeg lave fremskrivning på en lang række data og tal omkring det. Dertil er mit spørg... -
Matematiske modeller..
ForumindlægHej! Jeg er igang med en Matematik-Samfundsfags opgave. Jeg skal opstille matematiske modeller for Kinas olieforbrug og olieproduktion for tidsrummet 1985-2005. I 1985 var forbruget 1825 millioner tønder, og dette er i 2005 steget til 6988 millioner tønder. Jeg ville derfor høre om der er n... -
AT om grænser
ForumindlægHejsa, jeg har i mit AT forløb valgt at skrive i fagene samfundsfag (B), og psykologi (C), hvor jeg vil skrive om de grænser de unge udlændige i Danmark har, da deres kultur og religion sætter grænser for hvad de må og ikke må. Så ville jeg bare høre om der er nogle som har nogle gode ideer til ... -
Ide-historie htx opgave om ideologier og menneskerettigheder
ForumindlægJeg er blevet stillet en opgave inden for ide-historie om ideologier og menneskerettigheder. Opgave lyder således: 1. Redegør for den første generation af menneskerettigheder. Inddrag en redegørelse for og relatering til liberalismen og dens historiske kontekst. 2. Redegør for den anden generat...
