Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17221 til 17240 af 158493
-
Reducer udtrykket
ForumindlægReducer -(a-b)^2+2(b^2-ab) -
Matematikhjælp til 3g
ForumindlægHej, jeg er en pige der går i 3 g, på Kold HTX. Jeg sørger hjælp til matematik, som primært vil være støtte i nyt stof, repition og i nogle tilfælde afleveringer. Jeg har selv kendskab til matematik programmet Mathcad, som anvendes i undervisningen. Jeg sørger en person, der har tid et pa... -
Årsprøver og eksaminer
ForumindlægEr der et fast antal årsprøver + eksaminer man skal op i? Fx skal jeg til årsprøve i skr dansk, eng, bio og mat (pga. studieretning), mens andre kun skal op i dansk og eng. Betyder det så, at jeg skal op i færre mdt. årsprøver og eksaminer? Hvad så, hvis jeg kommer op i tre mdt. eksaminer, slipp... -
potensielle udviklinger
ForumindlægJeg skal snart op til mundtlig matematik i matematik og skal der bevise nogle sætninger der handler om potensielle udviklinger men jeg kan ikke finde nogen sætninger. Er der nogen der kan finde sådan sætninger samt beviset? -
tre andengradspolynomier HJÆLP!
ForumindlægBestem for hver af disse fortegn for koefficienterne a, b og c samt for diskriminanten d. -
En god start...
ForumindlægHej alle!Synes det kunne være meget nyttigt for mig men også for andre der skal op i matematik på 1-årigt A-niveau, at have en slags basal viden til disse emner:1)Vektorregning i planet2)Vektorregning i rummet3) Bestemt integral (vha over- og undersummer, findes et integral)4)Integral og stamfunk... -
Hvad skal man være?
ForumindlægJeg har tænkt over, hvad jeg skal studere, men er endnu ikke 100% afklaret med det.Det ville hjælpe mig meget, hvis nogen kender til disse uddannelser og vil fortælle lidt om dem. Bl.a. positive og negative sider af arbejdet og uddannelsen, om lønnen (selvom den for mig er lavt prioriteret), om e... -
angående studieretninger osv.
ForumindlægHeej alle sammen er sikker på at jeg vil vælge stx, men er lidt usikker på noget, håber i kan hjælpe mig jeg har to spørgsmål: 1. Altså det jeg er usikker på er hvad jeg kan opnå/blive udfra samfundsvidenskablige retning? 2. og det gymnasie jeg har valgt har ikke lige det jeg vil have, men det h... -
Polynomier og differentialregning
ForumindlægHej alle sammen, jeg er i gang med at forberede mig til mundtelig eksamen til matematik og hermed mangler jeg nogle beviser får en række opgaver/spørgsmål. Er der nogen som kan sende mig nogle links/dokumenter/video hvor følgende bevis bliver bevist: Redegør for sammenhængen mellem koefficien... -
Jeg får ikke årskaraktere?
ForumindlægJeg er ved at tage min 9.kl på VUC, med henblik på at tage en htx efter sommeren. Desværre har jeg oplevet en stor mangel på vejledning på VUC og står nu og er bange for om mine drømme er urealistiske. Jeg har næsten ingen karaktere fået for mit arbejde. Tror jeg har 11-12 afleveringer bag mi... -
Skifte Gymnasium, når ansøgningerne er sendt
ForumindlægHej. Jeg er en meget presset dreng som har brug for hjælp! Da jeg skulle vælge uddannelse stod valget mellem HTX og STX. Jeg endte så med at vælge HTX, men jeg har nu fortrudt. Jeg nåede aldrig at ændre min ansøgning til STX inden ansøgningerne blev sendt ud til skolerne. HTX har allerede modtage... -
Mat B eksamen i mandags
ForumindlægHej...Er der andre end mig der synes at Matematik B skriftlig for HTX i mandags virklig var en nedern eksamen.I opg 2 passede tallene ikke. Og mange af spørgsmålene var meget dårligt formuleret.Nogen andre holdninger? -
Definitions og værdig mængde
ForumindlægHej jer alle kære venner og veninder. Jeg skal fremlægge i Matematik, og det skal være om definitions og værdigmængde. Jeg skal gøre rede for det. Ved ikke en dyt om det. Gå på HTX. Så være venlig en af jer og hurtig lægge et indlæg om det og forklare mig hvordan og osv osv. Mange tak i forvejen. -
Optagelses
ForumindlægJeg skal på optagelsesprøve på tirsdag på HTX, hvad er det man må medbringe? I mit brev står der at jeg skal op i dansk, engelsk matematik og fysik/kemi og alt foregår skriftligt, må man gerne medbringe noter med? :-) -
harmonisk svingning
ForumindlægMed udgangspunkt i enhedscirklen skal jeg definere funktionen sin(??) , ?????? ?? ∈ ??, og forklar om graf og forskrift for en harmonisk svingning. Hvordan gør jeg det bedst ? -
Lineære funktion
ForumindlægHvordan kan man bestemme tallene a og b udefra to punkter på grafen? -
Antal eksamener
ForumindlægHejsa. Vi har i dag i min klasse diskuteret, hvor mange eksamener vi skal op i. Vores klasse står i den situation at vi har 5 A-niveau fag ( Dansk, his., spansk, tysk,engelsk) Der er så blevet sagt (i klassen) at vi kun skal op i 3 skriftlige fag, hvorefter det bliver tysk og spansk der bliver &... -
Terminsprøve
ForumindlægHej alle. Jeg skal have terminsprøve i 9. klasse på mandag (d. 7) og tirsdag (d. 8) og jeg vil bare gerne høre om der er nogle der ved hvilken FSA i matematik vi skal have? Og hvilken har i haft? Jeg er virkelig elendigt til matematik, så vil gerne kunne forberede mig :) Vil i ikke være sød o... -
Hjelp!
ForumindlægHva er forskjellen på en HTX og en vanlig studentereksamen, og hva er "videregående skole" i Danmark? Har tenkt å søke på studier i Danmark, men jeg hvet ikke hva jeg skal krysse av på på søknadsskjemaet. På forhånd takk for hjelpen! -
1 sætning jeg har svært ved at forstå
ForumindlægHejsa,Er der nogle der kan hjælpe mig med at forstå hvad denne sætning betyder?- Das geht darauf aus, dass Studenten der HHX und der HTX einen Zuschuss zu teilen ihrer Ausgaben erhalten können.
