Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 17261 til 17280 af 48964
-
problemformulering
ForumindlægHej jeg har valgt at arbejde med Doomsday Clock i min AT eksamen! Mine fag er Historie og Fysik, og jeg har tænkt mig at indrage atombomben som min fysikdel ;) Men jeg har problemer med min problemformulering... Kan nemlig ikke komme på noget specifikt om Doomsday Clock som en forudsigelse. Så ... -
Bergreber samf-C - Folkesundhed og hygiejne
ForumindlægHej ;) Jeg skal skrive synopsis i AT-eksamen i fagene; historie A og samf C. Mit emne er folkesundhed og hygiejne i årene 18-51-1914. Da det nu er to år siden jeg havde samf, halter det dog lidt med at huske de samfundsfaglige bergeber. Derfor ville jeg høre om andre har forslag til begreber de... -
Metoder og teori
ForumindlægHey jeg sidder og forbereder mig på min AT eksamen i morgen. jeg har hørt at der bliver lagt stor vægt på metoder og teori problemet er at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal sige om det. mit emne er global opvarmning - om et er menneskeskabt eller naturlig i fagene fysik og historie. i min opgave ... -
Det gode, det sande, det skønne
ForumindlægHej, jeg sidder nu og læser op til min AT-eksamen, hvor jeg har lavet en synopsis om Platons "Staten" i filosofi og historie.. Men så kommer jeg i tanke om et ret stort hul i min viden, som vist er temmeligt pinlig; jeg kan ikke erindre, hvad de tre begreber "det gode", "... -
Kvinderettigheder - problemformulering
ForumindlægJeg har som emne til årets AT eksamen valgt "Kvinderettigheder" i fagene historie (humaniora) og Samfundsfag (samfundsvidenskab). Jeg skal have en samtale i morgen, med mine to vejledere, og skulle i den anledning gerne have forberedt mig lidt. Jeg kunne dog godt bruge nogle forslag til... -
Velfærd og fattigdom
ForumindlægHej. Jeg har oprettet et tidligere indlæg, men fik ingen respons. Nu håber jeg på det lykkes.. Jeg er i gang med min 24 timers forberedelse til min eksamen i morgen kl. 9:30. Jeg skriver i KS (historie, religion og samfundsfag) Det jeg behøver hjælp til, er at kigge på min synopsis - om der m... -
AT - overvågningssamfund - DDR i tyskland?
ForumindlægHej alle. :) Jeg har AT eksamen på næste fredag, og er lige pt. i gang med at finde nye perspektiver til mit emne 'overvågningssamfundet'. Jeg har beskæftiget mig med George Orwells 1984, og prøver nu at finde lighedstræk til vores historie. I forbindelse med det, faldt jeg over det gaml... -
Springbræt til dialog
ForumindlægHej Jeg sidder og skal til AT eksamen i morgen, er stort set færdig, men mangler lige nogle forslag til emner i dialogen. Jeg skriver i fagene biologi og historie og mit emne er autoimmunesygdomme med henblik på overlevelse af pesten og disponering for den autoimmune sygdom sclerose. Jeg har ta... -
opdagelser
ForumindlægJeg har trukket tekster til min eksamen i morgen i historie. En fra min klasse har lige fået 12, og sagde det var vigtigt at perspektivere, jeg har trukket opdagelser, med en tekst at Duarte Barbosa, som skriver om krydderier, Pedro Pizzaro om inkaer, en tekst af James Ramsay - alle mennesker er ... -
Den nordiske velfærdsstat - problemformulering
ForumindlægJa, jeg sidder som en del andre de her dage og forbereder Historie eksamen der skal fremlægges imorgen kl 13, og er i den forbindelse rendt ind i lidt problemer med min problemformulering. Som nævnt i overskriften er emnet den nordiske velfærdsstat, og indtil videre har jeg følgende problemstilli... -
Historieeksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal op til en 24-timers historieeksamen. Jeg har tænkt mig at læse op omkring perioderne og prøve også at nå de fleste af de kildetekster vi har arbejdet med. Så det er ikke så meget det at læse op der trykker. Det er mere når jeg har trukket mine kilder, hvor jeg er i tvivl om, hvorda... -
Den Kolde Krig problemstillinger?
ForumindlægHej. Jeg har trukket Den Kolde Krig til mdt. eksamen i historie. Har lidt problemer med at finde på en problemformulering - og problemstillinger. Har allerede skrevet følgende problemstillinger: 1.Var det konflikten mellem USA, Storbritannien og Frankrig på den ene side og Sovjetunionen på den... -
Værktøj til historisk analyse
ForumindlægHej Jeg mangler nogle værktøjer til at kunne analysere en historisk kilde til historie eksamen. En som man kan følge kronologisk hvor man fx først redegør for hvem har lavet den, hvornår er den fra, hvor høj validitet har den og den slags. Har set en engang som hedder værktøjskassen, men har dev... -
Enevælde
ForumindlægJeg sidder netop og læster til historie eksamen og jeg er simpelthen forvirret! Ved statsomvæltningen i 1660 beslutter Frederik 2. som resultat af stænderforsamlingen at vi skal have enevælde. Fjerner enevælden ikke adelens privilegier så som skattefrihed og ret til de høje embeder? Det mente ... -
Hjælp til en sammenhæng mellem nazisterne, ruslands underudvikling og industrialisering
ForumindlægHej. Jeg skal til historie eksamen i morgen og jeg har fået til opgave i løbet af 24 timer, at lave en række problemstillinger, besvare dem og færdiggøre en konklusion omkring nazi-tyskland, altså deres krisløsning omkring at sætte kvinderne udenfor arbejdsmarkedet og omrustning (hvad det så end ... -
Rom som republik og kejserdømme
ForumindlægEr der nogen af jer, der ligger inde med nogle noter omkring overgangen fra republik til kejserdømme i det romerske rige i antikken? Jeg skal til historie eksamen i morgen tidlig, så jeg ville blive glad, hvis nogen kunne være mig behjælpelig med disse noter. Min problemformulering lyder (indtil ... -
Analyse af novellen nørreport
ForumindlægKære alle Jeg sidder her med min eksamens opgave og er gået i stå. Hvor mange personer er der egentlig involveret i historien, jeg er lidt forvirret omkring om der er 2 drenge eller ikke. Indtil videre så mener jeg at der er tale om 6 personer, de 2 drenge, den unge dame med rødt halstørklæde o... -
Søger hjælp til 'Den lille pige med svovlstikkerne'
ForumindlægHej. Jeg har dansk mundlig eksamen om 2 dage, og mit forybelsesemne er 'Den lille pige med svovlstikkerne'. Jeg vil blive utrolig glad hvis nogle af jeg kunne hjælpe med noget af dette: - Beretterrmodel, især klimaks - Sprogets tempo og sætningerne i historien - Metaforik i sproget! ... -
Konspirationsteorier
ForumindlægHej med jer! Jeg er i gang med forberedelserne til min AT-eksamen (historie og engelsk) omhandlende konspirationsteorier om mordet på John F. Kennedy, og i forbindelse med det mangler jeg svar på et meget vigtigt spørgsmål, som jeg forgæves har forsøgt at finde. Spørgsmålet lyder således: Hvilke... -
VIGTIG HJÆLP. FRA 60'ERNE TIL 80'ERNE!
ForumindlægHej. Det er fordi jeg er i gang med at skrive omkring hippier og yuppies til min historie eksamen i morgen. Og jeg mangler kun lige at skrive om yuppies, og efter det er jeg færdig. MEN jeg har fået afvide af min lærer, han synes jeg skal lave en ''formodning.'' om hvad der skete ...
