Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17261 til 17280 af 153151
-
Kartoffelkuren & Pinsepakken
ForumindlægJeg vil gerne efterlyse disse 2 ting. Har søgt på nettet, men synes ikke at kunne finde det. Specielt kartoffelkuren, 1986, har jeg svært ved at finde noget om. Hvis nogen ved, hvor man kan finde dem, så vil jeg med glæde høre det.Hvis i lige har fundet den, eller har den, så kunne det være rart,... -
Spiral
ForumindlægHej!\nEr der ikke nogen som kan hjælpe mig med at finde et bevis for Archimedes spiral på nettet. Det må helst være på Dansk eller Engelsk! -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej... Er der ikke en der gider hjælpe mig med at oversætte noget dansk tekst til engelsk? det er på 10 linier... PLZ det haster -
hjælp til resume
ForumindlægEr der nogen der ville læse min rapport igennem hurtigt og hjælpe mig med at lave et engelsk resume? Pleaaase? Skal aflevere om en halv time. På forhånd tak -
En redegørelse?
ForumindlægHej alle sammen;D Jeg skal skrive en redegørelse af en novelle. Men er er i tvivl om hvad forskellen på en redegørelse og et referat er? Nogen der kan forklare mig det? Jeg har kun fået at vide at man i en redegørelse selv må bestemme i hvilken rækkefølge man fortæller tingene i, men er der ikke ... -
Farvestoffer.
ForumindlægHejsa.. Er der nogle som har nogle gode links eller evt. kan hjælpe mig med følgende: Den kemiske baggrund for farvedannele i et organisk farvestof. Naturlige naturidentiske og syntetiske farvestoffer. (beskrivelser) Har prøvet søgemaskiner, min fars leksikon og wiki.. Jeg kan ikke rigtig finde n... -
karekter gennemsnit
Forumindlæghvordan regner man snit gennemsnit ud hvis man har både a,b og c niv. fag... har hørt at b tæller for 1,5 og a for 2... er det rigtigt -
SRP. "faglig relevant"
ForumindlægHej jeg skal op i min SRP i overmorgen, et af de punkter jeg skal besvare er hvorfor min opgave er faglig relevant. Er det m.h.t nutiden, eller hvorfor det er relevant at lære om det. Har skrevet i matematik og Hitorie om den Spanske Syge. Syntes det er et "ligegyldigt" emne, så forstår... -
Fordele og ulemper ved realisme i international politik
ForumindlægHej, Jeg kunne meget godt bruge lidt hjælp til dette analyserende spørgsmål i min SRP opgave: Jeg skal give en analyse af hvad der er fordele og ulemper ved at føre realisme politik i international politik generelt. Men også komme ind på hvad der er fordele og ulemper for USA ved at føre r... -
Cubakrisen - de to breve
ForumindlægHej hej alleVi arbejder i øjeblikket med Cubakrisen i historie. Jeg tænkte på, om der var nogen, som har kendskab til situationen med de to breve fra Khrushchev til Kennedy? Til at opfriske hukommelsen lidt, kan jeg sige, at det handler om, at Khrushchev først sender et mådenholdent brev til kenn... -
ISRAEL OG PALÆSTINA
ForumindlægHej :) Søger hjælp til ovenstående spørgsmål, da jeg skal historie eksamen torsdag! 1.) Nogle der kan forklarer mig kort og præcist hvad mellemøstkonflikten handler om mellem Israel og Palæstina? 2.) Hvad handler situationen om med Sharons spadserretur på tempelbjerget i 1999?? Og den efterføl... -
"Arbejdsbog til skriftlig samfundsfag"; Opgave 3 på side 30. hvad kan der af figur 1 udledes om sammenhængen mellem hhv konservative og fremskridts...
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at besvare opgaven? Her er opgavebeskrivelsen: "Arbejdsbog til skriftlig samfundsfag"; Opgave 3 på side 30. hvad kan der af figur 1 udledes om sammenhængen mellem hhv konservative og fremskridtspartiet/Dansk folkepartis vælgerstyrke. Besvarelsen skal... -
Digte videre på "Villy" skrevet af Charlotte Weitze
ForumindlægVi har læst novellen "Villy" skrevet af Charlotte Weitze og har fået til opgave at digte videre på den. Vi bliver bedømt ud fra kreativitet og implementering af eventyrtræk i en "normal/hverdagsagtig" fortælling. Er der nogle der kan fortælle hvad der menes med implemen... -
Hjælp til tyskopgave
ForumindlægHej, jeg sidder og skal lave en opgave om jung sein og har valgt at ha fritid som uderemne. jeg er bare lidt lost på hvad jeg mere kan skrive om, jeg har skrevet om min egen fritid og om noget fodbold. hvis der er nogen der har nogen ideer til hvad jeg kunne skrive om ville jeg sætte rigti... -
Hvordan analysere man i samfundsfag?
ForumindlægHej.. Jeg har en opgave i samfundsfag hvor jeg skal inddrage progression i problemstillingerne (redegøre, analysere og diskutere) Nu er mit spørgsmål bare.. hvis min problemstilling hedder: Analyser partierne Radikale venstre og Dansk Folkeparti holdning til dagpengereformen. Hvordan ... -
Sydafrikas fremtid
ForumindlægHeej.. Jeg skal lave en kort opgave, hvor jeg skal fortælle om, hvad jeg synes om, hvordan Sydafrikas fremtid vil være. Men jeg ved ikke helt, hvad jeg vil sige. Derfor ville jeg spørge om jeres meninger vedrørende om Sydafrikas fremtid. Dermed kan jeg få ideer af jer. på forhånd tak. -
hjælp til at finde skriftlig kilder
Forumindlægheej, jeg leder efter nogle gode skriftlige kilder til min Historie opgave om vikingetidens samfunde og togter . please hjælp mig :) -
Kugleafsnit + overfladeareal
ForumindlægNogen der kan give mig et hint, eller som direkte kan vise mig hvordan man laver en formel for overfladearealet på et kugleafsnit.Kugleafsnittet skal skæres ud i 4 lige store dele, hvis i kan følge mig i at det skal forestille at være en ostepakke, lidt ligesom buko ost, hvor man kan få dem i såd... -
perioden 1500-1800
Forumindlæghej, knokler med opgaver til historie B (udviklingen i Verden, Europa og danmark i perioden 1500-1800) - hvis er her nogen som kan hjælpe med opgaver .... skriv gerne email [email protected] -
eksamenslæsning
ForumindlægJeg skal op i religion d. 30, old d. 2, eø d 9 og historie d. 14... Jeg aner ikke hvordan det er mest smart at læse det op på... der er jo meget der skal læses til historie... Håber I har nogle gode ideer...
