Søgning på: historie noter hf. Resultater: 17281 til 17300 af 33009
-
Dansk stil.
ForumindlægEvt, en eller anden der var oppe til HF dansk eksamen i sommeres som kan hjælpe mig med opgave 2 i det den gang udgivet stile oplæg? Eller er der nogle som kan hjælpe mig med at komme lidt i gang med min stil. Skal skrive en diskuterende artikel om fortællende journalistik ud fra artiklerne: Mik... -
Betaler meget, HJÆLP HURTIGT ! Tema opgave af annuitslån
ForumindlægHej jeg skal meget gerne have afleveret en opgave om annuitslån og det skal være hurtigt, derfor vil jeg ogsågive/betale ret stort beløb hvis der er en der vil hjælpe! Jeg er på hf og skal nok aflevere den senest d. 1 april, men helst inden. jeg vil have at du som vil hjælpe kan se alt det du ska... -
Offentliggørelse af eksamensspørgsmål
ForumindlægHej alle. Hvorfor er det at man i nogle fag får eksamensspørgsmålene at vide ca. en uge før eksamen? (Vuc, hf, enkeltfag) Kunne man så ikke i teorien lade være med at gå til undervisning og blot læse op på det hele den uge man har? Ja ja, ved godt at det ikke er praktisk og man sikkert he... -
Kan man dumpe?
ForumindlægHej! Jeg skal snart op til eksamner, jeg har valgt en HF og har fået brev på at jeg meget gerne skulle være optaget hvis jeg består min afgangseksamen. Hvad sker der hvis jeg nu dumper til fysik? Eller mundtlig matematik? Kommer jeg så ikke ind? Jeg har nemlig hørt at man godt kan komme ind på S... -
social arv
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive større skriftlige opgave i samfund om sociale arv, men da jeg går på hf er der noget tid til jeg skal skrive endnu. Jeg er dog allerede gået i gang med at så småt at forberede mig. Nogen der har nogen gode ideer inde for denne retning man kunne skrive om? elelr nogen g... -
skriftlig dansk
ForumindlægSkriftlig Dansk Er der nogen herinde der har skrevet de emner der har været oppe i HF eksamensæt(2005). Det er emner som følger: 1. Henrik Pontoppidan: Havfruens sang. 2. Jesper Hoffmeyer: Forfølelse. 3. Kai Aalbæk-Nielsen: Nærkontakt i cyberspace. 4. Marina Cecilie Roné: Fornuftsægte-ud-af-skabe... -
Differentialregning
ForumindlægHar nu læst stoffet om differential regning fra bogen (Mat B, systime) og er forundret over hvor dårligt den forklarer det (I forhold til diverse youtube videoer). Men så kommer den skriftlige løsning der simpelthen er et ark med en række numre. Ingen forklaring om hvad man skal andet end det e... -
Hjælp!!
ForumindlægHej. Jeg er en ung kvinde på 23, som er i gang med sidste år af min HF. På det diste år har jeg fået kemi, og da vi er færdige om ca 5 mdr. vil jeg gerne forstå kemi inden eksamen.. Jeg er overhovedet ikke med i timerne, hvilket er dybt frustrende! Nogen der kan/gider hjælpe mig fra begyndelsen? ... -
Solve en ligning
ForumindlægHej! Jeg er i gang med følgende opgavesæt: http://matema10k.dk/fileadmin/user_upload/Foraar08-1/Afleveringsopgaver-stx-B-Og-hf-B/Afleveringsopgaver8-B-niveau.pdf Problemet er, at jeg ikke kan få lavet opgave 4 d), da Nspire åbenbart ikke gider at solve det rigtigt... Er der noge... -
Salg af matematikhåndbog
ForumindlægHej alle Jeg har bogen du har brug for, som sælges, hvis du har matematik på B- eller A-niveau og dermed fortsætter med faget efter sommerferien. Den hedder "Matematik 112" af gymnasie- og HF-lærer, Lars Pedersen, og indeholder regneregler og formler lige fra algebra og ligninger og ul... -
Hjælp mig med min uddanelse
ForumindlægHej eg er en dreng på 14. Jeg ønsker at blive Advokat eller læse Jura, men jeg ved bare ikke hvad det kræver. Hvad skal jeg være god til .hvilke fag? Hvad tjener en Advokat/jurist? skal jeg kunne flere sprog? Hvad Skal jeg som Advokat/jurist? Hvad skal jeg tage. HTX STX HF osv.? Hvad skal mit Gen... -
Matematik forkursus!!!!
Forumindlæghej jeg har søgt ind på hf til sommer og fik vide at jeg skal til en matematik forkursus i marts måned til juni måned, det er 8 gange, på VUC århus, som aftenhold selve VUC havde ik så meget informationer om hvordan det forkursusen forgår, derfor ville jeg spørge om i har prøvet at deltage i såd... -
tove ditlevsen
ForumindlægHej er der nogen som har mulighed med at hjælpe mig med min dansk alf. da jeg har svært ved at komme igang. måske nogen som ligger inde med en opgave som jeg kan få idér fra? opgaven lyder: TOVE DITLEVSEN - BARNDOM skriv et analyserende oplæg til et HF-hold om forfatteres fremstilling... -
Prognose
ForumindlægI en prognose for udviklingen i antallet af elever i de almene gymnasier og hf benyttes modellen f(x) = 89 000 / (1+0,263*e^-0,211*x)) Bestem væksthastigheden for antallet af elever i 2010. --> Jeg differentieret f(x) og sat x=5 ind. Her fik jeg 1443. Men hvad kan jeg skrive som konklusion... -
Forklaring ? :(
ForumindlægHejsa derude Jeg har tre syrer som reagerer med vand, som følgende: (1)HF + H2O --> F- + H3O+ (2)CH3COOH + H2O --> CH3COO- + H3O+ (3)HCO3- + H2O --> CO32- + H3O+ De ændrer sig på højre side og får ioner osv? Er der en der har lyst til at komme med en forklarin... -
Lidt information omkring opgave aflevering
ForumindlægHey, jeg har for 2 år siden afleveret en SRP på stx i biologi a og kemi b på 20 sider og afleveret i hånd og ikke elektronisk ... min søster går på HF, på et helt andet gymnasiet, og har fået nogenlunde samme emne, hun har så fået hjælp, hvor meget af det har hun fået af mig, hendes opg... -
MATEMATIK B DIFF. REGNING
ForumindlægHejsa :) Jeg har et eksamenssæt for til næste uge. Det er eksamenssættet fra august 2007 matematik b hf. Jeg er nået til opgave 12 (pyha), og den har jeg svært ved at komme igennem. Jeg har skitseret grafen for: f(x) = x^-5x+4+2ln(x) , x > 0 Og så skal jeg bruge differentialregning til at be... -
HJÆLP eksamenssnyd??
ForumindlægDet slår mig her dagen før min engelsk B eksamen på hf at jeg ud over 2 ordbøger på computeren har en translator liggende... (den kan oversætte sætninger nogenlunde på fransk, spansk og eng) Nu er jeg mega meget i tvivl om, om jeg må havde den liggende under den skr prøve i morgen hvor vi godt m... -
sproglig analyse
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig dansk eksamen på Hf A niveau på Mandag, og har noget sent i forløbet erfaret at man kan komme op i 1.litterære spørgsmål, 2. sproglige spørgsmål og 3. mediespørgsmål. Jeg er ærligt talt noget usikker på hvilke elementer der indgår i det sproglige spørgsmål, udover at ... -
Hjælp søges til Matematik c+b niveau
ForumindlægJeg søger hjælp til matemaitk c+b HF niveau. Jeg går p.t. på E-learning matematik men har bøvt med at forstå formlerne og opgaverne. Jeg har haft matematik på c-niveau før og vil også forbedre mine karakter. Jeg søger område N. Sjælland + Storkøbenhavn. Pris - sted - tidspunkt aftales n...
