Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 17321 til 17340 af 48309
-
Dansk og samfundsfag begrænsninger
Forumindlægjeg skal snart op i AT, og jeg ville derfor høre om der er nogen der kan hjælpe mig med begrænsninger i forhold til dansk og samfindsfag. jeg skriver om terrorangrebet 9/11, om hvilken diskurs der er blevet skabt i det danske samfund i forhold til islam og indvandrere, og hvilke problemer de... -
Ideer
ForumindlægHalløjsa derude. Jeg sidder her med en engelsk stil, hvor jeg skal skrive om Danmark til nogle, der ikke har besøgt Danmark før. Er der nogen, der kan hjælpe mig med nogle ideer til ting jeg kan komme ind på? På forhånd tak. Nadia -
virkelig brug for hjælp
Forumindlæghej alle.. jeg er i virkelig stor krise... skal analysere en beretning om de indfødte af Nicolo di conti... han omtaler de alt ved de indfødte meget negativt.. men det er noget med at det hele er fiktion.. og ja.. længere er jeg ikke , sidder simpel ehn fast og kan ikke komme frem til hvad kilden... -
Hvornår blev Lighteren populær i Danmark?
Forumindlægwssds -
Hjælp til billedanalyse
Forumindlægstår her med et maleri, som skal analyseres, men jeg ser ikke en pind i billedet. Det er billedet "Trefoldigheden" (1864-66) malet af Wilhelm Marstrand. hvis en eller anden ville kunne give nogle oplysninger eller tips, så ville det bare være perfekt. HJÆLP! -
Europas fremtid ?
Forumindlæghej:D jeg er simpelthen blevet stillet en opgave der lyder på: hvad er EU's fremtid... og det kan jo være mange forskellige ting så jeg har lidt brug for hjælp.. hvad mener i er EU's fremtid ? ? -
Den Perfekte Krop?
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal lave projektopgave her næste uge og har valgt emnet Den perfekt krop? Nogle der har noget der kunne give mig noget info... eller inspiration... Ville være rigtig cool. ~Dupont -
"Rigtig" SRP??
ForumindlægHej.. Jeg skal i december skrive en SRP-opgave. Men er denne opgave ikke en ´øvelse´?? Altså den ´rigtige´ (altså den der får betydning for mit eksamensbevis) skal først skrives senere, ikke?? -
Moderne eventyr, hvordan skriver jeg et?
ForumindlægHej, jeg skal skrive et moderne eventyr, men er gået helt koldt i mit hoved. Har brugt omkring 4 timer på at prøve at finde ud af hvad jeg skal skrive om. Er der ikke nogen der kan hjælpe mig? -
hurtig - dansk hjælp :)
Forumindlæghej :) er der nogle som vil være søde og forklar mig kort hvad en hovedhandling og en bihandling er ? -
Nelson Mandela og Apartheid
ForumindlægJeg er ligenu i færd med at udarbejde min dansk historieopgave, og har i den sammenhæng læst Nelson Mandelas selvbiografi vejen til frihed, men er efter små 5 siders arbejde gået lidt i stå. Jeg mangler endnu at perspektivere Mandelas handlinger og hans fremtræden offentligt, og at forlare hviulk... -
Referat
ForumindlægHej. Er der nogle der har et Referat af novellen "Naboer" med Raymond Carver?? :) -
9.klasse afgangs prøve
ForumindlægHejsa :-) Jeg har været op til dansk skriftlig opgave og vil høre nogle meninger om min novelle, som jeg skrev til et billede af en lille dukke, som skulle havde en afgørende betydning, der skulle fremkomme et eller flere flash back. Forladt Hun stirrede ude i horisonten, ude ved bølgerne i det... -
SRP om Suzanne Brøgger el. lign.?
ForumindlægHejsa! Jeg synes, Suzanne Brøgger er en vildt spændende person, og så skriver hun tilmed vildt godt. Derfor har jeg overvejet at foreslå hende til mine SRP-vejledere; er der nogen, der har prøvet at skrive om hende i en større opgave lignende SRP før? Så kunne jeg nemlig godt tænke mig at høre om... -
Pensumopgivelse
ForumindlægHvad er reglerne omkring pensumopgivelser? Må der kun blive opgivet tekster, der er blevt gennengået i klassen eller skal man bare have teksten udleveret og så har man selv ansvaret for at gennemgå den? -
Digte videre på "Villy" skrevet af Charlotte Weitze
ForumindlægVi har læst novellen "Villy" skrevet af Charlotte Weitze og har fået til opgave at digte videre på den. Vi bliver bedømt ud fra kreativitet og implementering af eventyrtræk i en "normal/hverdagsagtig" fortælling. Er der nogle der kan fortælle hvad der menes med implemen... -
Artikel Analyse
Forumindlægjeg skal lave en analyse af denne artikel: http://politiken.dk/udland/article816541.ece men jeg aner ikke hvad jeg skal skrive.. :s -
Ord
ForumindlægHvad betyder social lighed og økonomisk lighed? Og hvad betyder globalisering? -
meddigtning af en dødssyg ven hjælp søges
Forumindlæghejsa flotte mennesker, min ven sagde at jeg kunne få hjælp herinde jeg står lige pt og mangler hjælp til meddigtning af en dødssyg ven og det skal være mit eget kapitel/afsnint kan nogen hjælpe mig med hvordan man meddigter? -
Episk/lyrisk?
ForumindlægHej Hvad er forskellen på et episk digt og et lyrisk? Jeg mener umiddelbart det er noget med om der er handling.. Hvordan kan man så se, om der er en handlign eller ej ? Er der et lille trick ?
