Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17321 til 17340 af 20599
-
Kan man blive læge, hvis man tager dette?
ForumindlægHejsa! Bare hurtigt spørgsmål.. Hvis jeg tager studieretningen Matematik og Geografi på gymnasiet, er der stadig chance for, at jeg kan blive læge? Eller skal det være Matematik,Fysik,Kemi? Hvis jeg vil være læge, er der chance for at blive det med disse karakter i folkeskolen? Ma... -
Kampen mod hovedpine (Aspirin) - AT
ForumindlægHej.. Jeg har besluttet mig for at skrive om aspirin og kampen mod hovedpine i AT.. Jeg kombinerer fagene kemi og samfundsfag og under samfundsfagsdelen har jeg tænkt mig at se på hvilken udvikling, som er sket i forhold til forbruget af aspirin gennem årene (slutningen af 1800 og til i dag).. Pr... -
Samf+Rel i AT
ForumindlægHeey.. Jeg skal skrive i samfundsfag og religion i AT. Mine lærere har svært ved at se hvordan jeg vil gribe det an, og hvordan det skal kobles sammen. Jeg vil tage udgangspunkt i Durkheims teorier om religionen som en samfundsmæssig funktion. Min rel. lærer kan ikke se hvordan jeg vil trække re... -
samfundsfagseksamen
Forumindlæghey allesammen:) jeg skal op til samfundsfag på onsdag, og har lige et par generelle ting jeg godt lige kunne tænke mig at få på plads... er der nogen der ved hvor lang tid man er inde til eksamen hvis man har haft 24 timers foreberedelse?? og hvor lang tid man skal tale og hvor lang tid diskutio... -
Jernbanen
ForumindlægHej. Skriver om jernbanens gennembrud i Dk i AT med fagene samfundsfag og historie, men har lidt problemer med min ene problemstilling som lyder: "Hvad var de menneskelige konsekvenser, da jernbaneanlæggene i DK blev udviklet til hele landet?" Jeg ved de går fra det traditionelle samfun... -
AT-eksamen 2010 - Coca-Cola i dansk-samfund
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive i dansk og samfundsfag i forbindelse med AT-eksamen 2010 under emnet Coca-Cola. I opgaven skal jeg sammenligne Coca-Colas markedsføring i form af forskellige reklamer fra slutningen af 1800-tallet med økonomi- og forbrugersamfundet i USA på dette tidspunkt. Probleme... -
AT marxisme og mccarthyisme
ForumindlægHej jeg skal skrive AT i samfundsfag og engelsk om marxismen og mccarthyismen, og jeg mangler inspiration til hvordan mine problemstillinger skal se ud. Jeg vil i komme ind på hvordan Karl brugte den deduktive og dialektiske metode til at skabe hans teorier, og yderligere vil jeg se på mccarthyi... -
AT2013 Det arabiske forår
ForumindlægI AT 2013, med emnet "Kampen om det gode liv", har jeg tænkt mig at skrive om det arabiske forår. Jeg har valgt at skrive i fagene dansk og samfundsfag. Tænkte på om nogle af jer kender nogle gode artikler omkring emnet, så ville være gode at analysere i dansk, med hensyn til arg... -
HJÆÆÆÆLP :'/
Forumindlæghey alle jeg er i gang med mit AT.. og som fag er det Dansk og Samfundsfag jeg har valgt at bruge. som alle ved er det videnskabeligt gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 der er i års hovedemne i AT. OG jeg har brug for noget litteratur til mit emne som er det ændrede syn på kvinde... -
Hjælp til problemstillinger - den sociale virkelighed.
ForumindlægEr gået i stå da jeg synes det er svært at formulere egentlige problemstillinger ned når man arbejder med fagene dansk-samfundsfag. Emnet er: Problematisering af den sociale virkelighed, og har her valgt novellerne: flyvende sommer af martin andersen nexø og som paralel til den har jeg valgt: tyv... -
Aktiv dødshjælp
ForumindlægHej, I dette års AT har jeg valgt emnet "Aktiv dødshjælp" - det overordnet emne er "Kampen for det gode liv". Mit fokus ligger på: "Hvornår ophører et liv - og hvornår ophører det med at være et godt liv? Når et menneske ligger i respirator og der ikke er håb om, ... -
FREUD.......Dr. Jekyll and Mr. Hyde
ForumindlægHej folkens. Jeg skriver i fagene Engelsk og Psykologi, hvor jeg skal analysere og fortolke "The strange case og dr. jekyll and mr.hyde" samt fortælle om Freuds gennembrud med det ubevidste. Problemet er bare at jeg ikke kan skrive i metoden samfundsfagligt i psykologi, fordi den skal v... -
Hvilken analysemodel?
ForumindlægHej Jeg sidder med en samfundsfaglig studentereksamens prøve som vi skal skrive. Jeg har fået et udleveret et uddrag fra Jyllandsposten omkring den store debat der køre i øjeblikket vedrørende den danske udlændingepolitik og EU-retten. Jeg skal finde to analysemetoder til at analyser problematikk... -
Problemformulering
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Visionen Christiania. Mit problem med opgaveskrivning er at lave problemformuleringen. Jeg kan ikke formulere ordenlige spørgsmål. Jeg vil gerne skrive om visionen bag christiania og om hvordan det blev. Jeg skal tage udgangspunkt i fagene Historie og Samfundsfag. De ... -
Problemstillinger til AT
ForumindlægHejsa, jeg har i mit AT-projekt valgt at skrive om partiet Alternativet i fagene dansk og samfundsfag. Min problemformulering lyder således: Hvordan er partiet Alternativet et alternativ til en ny politisk kultur? I den forbindelse mangler jeg nogle problemstillinger, og vil derfor høre om der... -
Det gode liv
ForumindlægHej. Jeg skriver i Dansk og Samfundsfag.. Jeg har i Min AT-synopsis valgt at lægge fokus på karriere og succes. Jeg har som materiale valgt bogen American Psycho, som skal bruges til at få en bedre forståelse af hvorfor man i så høj grad ønsker at opnå succes. dog på en meget eksremis... -
AT om alternativer i Samf A/NG B
ForumindlægHej alle :) Ifm. årets AT-emne "Alternativer" har jeg valgt at skrive om grøn vækst, hvilket er økonomisk vækst som ikke er belastende/skadelig for miljøet. Endvidere har jeg valgt miljøorganisationen NOAH som aktør/kilde ifm. arbejdet. (Samfundsfag A og Naturgeografi B) Jeg har lige n... -
AT-eksamen
ForumindlægHej, studieportalen. Jeg er ved at lægge sidste hånd på en problemformulering til AT hvor overemnet er "alternativer" og jeg ville høre jer om, hvad I mener om denne her? Hvor meget fylder stress i gymnasiet? Jeg bruger fagene samfundsfag og dansk og skal arbejde med statistikker over... -
Noder til The Staple Singers
ForumindlægHej Folkens. Jeg sidder midt i et AT-forløb mellem samfundsfag og musik. På den baggrund mangler jeg noder, akkorder, tabs (et eller andet teoretisk udover tekst og lyd, for det har jeg allerede) til "The Staple Singers - When will we be paid for the work we've done". Sangen er mu... -
Computerens Historie/Udvikling (Hjælp hurtigt!)
ForumindlægHej alle. Jeg skriver en projektopgave om computerens udvikling/historie. Jeg er kørt lidt fast, og mangler lidt hjælp til at finde emner jeg kan skrive om, og hvad jeg evt. kan skrive om indenfor de forskellig emner. Har tænkt lidt på computerens geografi, men det er svært at finde info om. Udel...
