Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 17341 til 17360 af 65601
-
Eksamen - Demokrati og menneskerettigheder.
ForumindlægHej SP. Jeg skal til Historie eksamen i morgen, og i forbindelse med det, har jeg trukket temaet: "Demokrati og menneskerettigheder". Jeg skal opstille, dokumentere og diskutere vigtige faglige problemstillinger i materialet som jeg har trukket, hvilket er: 1. Magna Carta, 1215 2. Er... -
Mat eksamen hhx
ForumindlægNogle der har været op til skriftlig mat på hhx og evt. fortælle lidt hvad den handler om? Jeg er ikke stærk i mat, men skal heldigvis også afslutte i år. -
Ernæringsfysiologi - 24 timers eksamen hjælp!
ForumindlægHej alle kloge biologi eksperter. Jeg har trukket en opgave om kost og ernæringsfysiologi så kunne godt bruge lidt uddybende hjælp med henblik på nogle spørgsmål, tak på forhånd. 1) Hvordan reguleres fordøjelsen? 2) hvordan udnytter vi optagne stoffer i kroppen, protein og fedt. Hvordan omsættes ... -
24 timers eksam
ForumindlægHej alle. jeg sidder med nogle spørgsmål omkring Stress, livsforandring og arbejdsliv. Hvilke teoretiker kan man koble sammen med Stress? nogle forslag? ps. akut! -
Eksamen i historie og de taksonomiske niveauer
ForumindlægJeg skal op i korstog og kulturmøder. Er der nogen gode metoder til hvordan man kan forberede sig og finde problemstilling etc.? -
Eksamen - Den kolde krig!!!
ForumindlægHjælp til problemstillinger. Kilderne er Marshallplanen, Marshalls tale på Harvard, Sovjets reaktion på Marshallplanen og Danmarks opfattelse heraf. Tak:) -
Biologi B 24-timers eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg har netop her til morges været oppe og trække emne til biologi b-muntligt. Jeg trak overemnet gener. Jeg ville derfor spørge om der er nogen, som har gode noter til enten: - allele gener - autisomal nedarvning - kønsbunden nedarvning - og hvordan man kan afgøre ... -
aaaaerg, fysik eksamen '
Forumindlæghej alle . jeg skal til folkeskolens afgangseksamen i fysik, og er lidt på bar bund, så hvis der er nogen der har tid til at hjælpe mig, ville jeg blive lykkelig .. hvad ville være nogle gode forsøg at lave, hvis man træk emnerne: (hvis man helst skal score en god karakter, 8-9-10) - vekselstrø... -
Eksamen Kemi A - HJÆLP!
ForumindlægHej :D Jeg sidder lige med 2 spørgsmål, som jeg håber nogle andre kan svare på :-D Hvad er uorganiske reaktioner? Og kan man lave andre forsøg med reodx end en redoxtitrering? Tak på forhånd! -
Skriftlig dansk eksame
ForumindlægHvad er forskellen på får og for?? Og hvornår bruger man for, eller får i en tekst?? Kan desværre ikke se forskellen på dem begge to :-( -
Hjælp fysik eksamen imorgen.
ForumindlægHej. Jeg har lige trukket eksamensspørgsmål i fysik, og skal op imorgen og mit spørgsmål lyder: "Giv en kort præsentation af hvad vi forstår ved de naturvidenskabelige verdenbilleder og beskriv eksempler på de spørgsmål de skal besvare" Hvad kan jeg komme ind på? På forhånd tak for hj... -
Anatomi eksamen medicin
ForumindlægHej Jeg skal til at studere Medicin på Aathus universitet til vinter 2024 og kunne godt tænke mig at vide om selve anatomien, altså knogler, muskler osv. skal læres på latin, engelsk eller dansk? Tak på forhånd -
Gode råd til eksamens forberedelse
ForumindlægJeg skal op i old d. 16 og jeg har jo masser af tid. Planen var at jeg skulle igang med det allerede i dag, men nu hvor jeg har alle mine noter mm. foran mig så sys jeg godt nok at jeg forvirret.... Jeg aner ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte. Nogen der har en god idé om hvordan ma... -
Hjæællllppp Eksamen er heer???
ForumindlægTriglycerider og oktet reglen bindelse -
fysik eksamen, energi.
ForumindlægHej :) jeg skal snart op i fysik. Men jeg kan simpelthen ikke finde forsøg til Energi? Nogen der måske kan hjælpe, det ville være super :)? -
24 timers Eksamen Fysik!
ForumindlægHej alle sammen Har lige trukket emnet lydbølger og skal lave en præsentation om det. Mit dilemma er så at jeg har brug for noget ekstraordinært information omkring lydbølger. Hjælp! Ps. jeg er første års på STX -
EKSAMEN! hvordan kommer man ind i samtalen ?
ForumindlægHej, jeg har styr på Fysik/kemi! men mit endelige problem har altid været kommunikation. Hvordan skal jeg ligesom præsentere emnet ? - Bare skriv lidt i stikordsform. F.eks hvis jeg trak syre og baser ? -
fysik c eksamen haster(((((:
ForumindlægHej, er der nogle venlige sjæle der kan uddybe nogle begreber? energi: nyttevirkning? ved bare det er den del af energien der ikke går tabt i omdannelsen ish, men generelt er jeg i tvivl om hvor meget jeg skal sige er energikvalitet lidt det samme som specifik varmekapacitet? bølger: interfere... -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g'erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
Bio eksamen HIV-vaccine
ForumindlægHej! Jeg skal i min bio eksamen diskutere chancen for at finde en effektiv vaccine og jeg er opmærksom på, at der sker mutationer som gør reverstranskriptase immun overfor medicin og derfor kan virussen stadig formere sig. + der er problemet med at virussen sidder i arvematerialet og derfor kan b...
