Søgning på: samfundsfag c eksamen mundtlig. Resultater: 17341 til 17360 af 98538
-
gennemsnit hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal på htx efter sommeren og selvfølgelig har jeg tænkte mig at læse til noget efter gym, noget med computer. derfor har jeg været på Københavns universitets hjemmeside. Der står adgangskrav Dansk A SKAL VÆRE BESTÅET ENGELSK A SKAL VÆRE BESTÅRT MATEMATIK A mindst 6. I snit. ... -
Skriftlige standpunktskarakterer
ForumindlægHvis man nu (rent hypotetisk selvfølgelig) kun har afleveret én aflevering ud af 4 i et givent fag med elevtid, og man får 7 i denne, er læren så ikke nødt til at give 7 i standpunkt, da det er eneste bedømmelsesgrundlag? Eller må han/hun så give mindre pga. manglende afleveringer på trods af, at... -
Kildekritik
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive SRP, og skal udføre en kildekritisk undersøgelse i analysedelen. Jeg er dog virkelig ræd, idet jeg ikke kan huske hvordan man lavede en meget grundig kildekritisk undersøgelse? Men jeg ved dog, at der nærmest er en opskrift man kan følge slavisk. Er der d... -
har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej ved at der er mange sprørgsmål men de er virkelig vigtige, så kan nogen være flink ved at hjælpe mig? tak på forhånd -
Redegør vektorer
ForumindlægHvornår har jeg redegjort nok? Hvad skal jeg tage med? Redegør for vektorer. -
Fysik b: forklar symboler i formlen
ForumindlægForklar hvad symbolerne i denne formel betyder -
Hjææælp!
ForumindlægHey! Jeg tror ikke jeg består min studentereksamen, da jeg har 1,5 i snit, og mangler historie eksamen, Denne vægter 2, så hvis jeg får 10, vil jeg lige akkurat kunne bestå det hele samlet. Hvad gør jeg hvis jeg ikke får mit 10 tal i historie, og dermed ikke består samlet? -
Kan man tale om komparativ metode inden for humaniora??
ForumindlægJeg skriver AT i historie og dansk. I mit diskuterende spørgsmål sammenligner jeg forskellige tekster. Kan man tale om komparativ metode, når det ikke er samfundsfag? Og er der ellers et begreb inden for humaniora, når man sammenligner tekster? -
forskel på samf. og historie!
ForumindlægJeg har et spørgsmål. Hvad er egentlig forskellen på samfundsfag og historie? Det er gået op for mig at jeg i min opgave bare har blandet de to fag sammen. Jeg ved ikke hvad den egentlige forskel er, når man skriver en opgave. Kan i hjælpe mig? -
AT hjælp!
ForumindlægHej! Jeg spekulerede på hvilke metoder man skal komme ind på i fagene Dansk og Samfundsfag? Nu er det sådan, at jeg mest har benyttet avis artikler osv, så der ved jeg man skal lave kilde analyse, men evt. andet? -
Matematik eksamenssæt
ForumindlægHejsa derude er der nogen som kan vedhæfte matematik eksamenssættet fra sidste år? På forhånd tusind tak :) -
Foton
ForumindlægEr dette en korrekt forklaring og kunne jeg evt. indrage noget mere? Fotonenergi: Lys kommer ikke i en fuldstændig jævn strøm. Lys kommer derimod i små pakker af energi. Disse energipakker kaldes for fotoner. Energien af en foton er direkte proportional med lysbølgens frekvens: Efoton = h &mid... -
Spørgsmål
ForumindlægHey alle. Jeg er 2g nu, og skal forhåbentlig i 3g til sommer. Jeg skal have et snit over 2, for at komme videre. Hvad for nogle karaktere kigger de på, er det de afsluttende b fag de også kigger på? -
Karakterer
ForumindlægHej alle Jeg vil bare lige spørge om hvor meget karaktererne tæller i 1.g? Er det ikke dem i 3.g der tæller mest? -
bariumsalte
ForumindlægHej jeg er gået helt i stå med opgave c. en der gider hjælpe?` http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-2.pdf -
Forvirring
ForumindlægHej studieportalen.Jeg har efter en lang pause fra folkeskolen tænkt mig at starte på en uddannelse og det har jeg fundet hvad er (sygeplejerske). Der er et adgangskursus på 4 fag på hf vuc og derefter ind på sygeplejerske uddannelsen. Men problemet er at jeg ikke tror på mig selv og er bange for... -
Er jeg bestået?
ForumindlægHej.. Jeg skal til at søge ind på en videregående uddannelse, som kræver "Engelsk B". Jeg bestod STX i sommeren 2005, hvor jeg havde "Engelsk A" og fik følgende karakterer: Engelsk A skriftlig: Årskarakter = 7 og Eksamenskarakter = 7 Engelsk A mundtlig: Årskarakter = 6 og Eksa... -
Statskundskab
ForumindlægHej Eftersom jeg har en stor interesse i at læse Statskundskab på Århus Universitet har jeg i den forbindelse valgt at supplere Matematik B for at opfylde adgangskravet til at søge ind via. kvote 2. Karakterer: 1) Dansk A: 02, 10. 2) Engelsk B: 4, 10. 3) Samfundsfag B: 7. 4) Matematik B: Su... -
Hvad fik I i Almen Sprogforståelse?
ForumindlægHvad fik i Almen Sprogforståelsestesten?\nJeg fik et ni-tal, hvilket er mere end rimeligt, eftersom jeg aldrig koncentrerer mig i timerne, aldrig læser lektier og ikke havde nogle noter med :) -
Eng. & Samf. - Studieretningsopgave
ForumindlægHej alle :) Er der nogen der kender en bog (på engelsk!) som man kan bruge til studieretningsopgaven? Den skal kunne analyseres med henblik på brug af samfundsfaglige teorier m.m. da jeg gerne vil skirive studieretningsopgave i engelsk og samfundsfag, med engelsk som hovedfag. Jeg håber at i h...
