Debat

Skriftlige standpunktskarakterer

05. november 2014 af Aleshaa (Slettet)

Hvis man nu (rent hypotetisk selvfølgelig) kun har afleveret én aflevering ud af 4 i et givent fag med elevtid, og man får 7 i denne, er læren så ikke nødt til at give 7 i standpunkt, da det er eneste bedømmelsesgrundlag? Eller må han/hun så give mindre pga. manglende afleveringer på trods af, at det ikke er direkte udtryk for, at man ikke har styr på det skriftlige?

På forhånd tak for svar!


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. november 2014 af Næmingurin (Slettet)

Nu ved jeg ikke hvordan Jeres system er, for jeg går på en lidt "anderledes" skole, men i min skole ses manglende afleveringer KUN som fravær, og ikke som manglende interesse/engagement i faget.

En lærer burde ikke kunne straffe en elev for ikke at komme i skole eller mangle afleveringer, for det siger noget om elevens mødepligt og ikke elevens kunnen.


Brugbart svar (1)

Svar #2
05. november 2014 af Jerslev

#1: Man kan vel omvendt forvente, at afleverer en elev ikke en opgave skyldes det, at eleven ikke kan finde ud af det faglige indhold, hvorfor eleven ikke kan demonstrere, at eleven opfylder den del af pensum.

Det svarer vel til at gå til mundtlig eksamen og kun sige "Hej, jeg hedder Kristian" og så ikke sige andet. Man har kun sagt noget, der er korrekt og intet sagt, der kan trække ned.

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. november 2014 af allan_sim

#0.

Karakterskalaen er målbaseret. Hvis man kun har afleveret én aflevering ud af en række afleveringer, opfylder man næppe så mange faglige mål og kan derfor ikke opnå en høj karakter.


Skriv et svar til: Skriftlige standpunktskarakterer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.