Debat

Upload/indsættelse af billedfiler i en tråd

29. maj kl. 19:20 af MentorMath

Hej allesammen,

Jeg har efterhånden besvaret en del opslag på siden, og jeg har i lang til bøvlet/undret mig over, hvordan I uploader/indsætter billedfiler, så de vises i tråden.

Indtil nu, har jeg ikke kunne se andre muligheder for at referere til et billede, andet end ved at vedhæfte billedfilen som et bilag og henvise til den.

Er der en som kan komme med en kort forklaring, på hvordan det (kan) gøres? 

Godaften.

Brugbart svar (1)

Svar #1
29. maj kl. 20:18 af ringstedLC

Da det ikke er muligt at redigere/slette det indsatte billed, plejer jeg at dobbelttjekke det før vedhæftning. Inden redigeringstiden udløber:

- Åbn billedfilen på en ny fane.

- Højreklik i billedet og vælg "Kopiér webadressen til billedet".

- Luk fanen.

- Klik på "Indsæt billede".

- Indsæt i URL

- Juster bredde til maks. 600 og klik "OK"

Kontroller svarets udseende og "Opret svar".

Svar #2
29. maj kl. 20:36 af MentorMath

Meget præcis og grundig forklaring - Tusind tak! :)

Svar #3
29. maj kl. 20:40 af MentorMath

TEST

Svar #4
29. maj kl. 20:43 af MentorMath

test2

Brugbart svar (1)

Svar #5
29. maj kl. 20:46 af ringstedLC

Selv tak. Jeg har faktisk flere gange tænkt på, hvornår du spurgte om netop dette.

Finten er, at du indsætter faktisk ikke dit billede som knappen siger, men kun et link til det.

Brugbart svar (1)

Svar #6
29. maj kl. 20:48 af ringstedLC

Du skal lige vedhæfte selve billedfilen. Ellers kan den jo ikke åbnes.

Svar #7
29. maj kl. 22:15 af MentorMath

#5, #6

Selv tak. Jeg har faktisk flere gange tænkt på, hvornår du spurgte om netop dette.

Ja, det er lang tid at have brugt den anden uprofessionelle løsning, selvom jeg faktisk selv havde tænkt på det flere gange ,:)

Finten er, at du indsætter faktisk ikke dit billede som knappen siger, men kun et link til det. 

Mange tak, igen. Ja, selvølgelig - jeg tænkte godt, at jeg nok manglede et eller andet i #3 og #4. Giver ikke så meget mening, hvis ikke jeg vedhæfter selve billedfilen..

Jeg prøver lige at med en ny test, hvor jeg husker at indsætte selve billedet også.

Svar #8
29. maj kl. 22:19 af MentorMath

test 3

Svar #9
29. maj kl. 22:21 af MentorMath

Mhmm.. 

Jeg har den vist ikke helt endnu.. Jeg værdsætter virkelig hjælpen og skal nok kigge på at få det til at virke, men er desværre lidt knap til tid lige nu.

Brugbart svar (1)

Svar #10
29. maj kl. 22:49 af Anders521

#9 Prøv at følge vejledningen fra SP-hjælperen Soeffi.

sphere

Svar #11
29. maj kl. 22:51 af MentorMath

Tusind tak for svar, også. Jeg vil læse vejledningen igennem.

Svar #12
29. maj kl. 22:58 af MentorMath

test 4

Svar #13
29. maj kl. 23:00 af MentorMath

Du skal lige vedhæfte selve billedfilen. Ellers kan den jo ikke åbnes. 

Husk at billedet skal ligge på nettet (ikke kun Studieportalen). Hvis det ikke gør, kan man uploade det med "Choose file" knappen.

@ringstedLC, @Anders521, Har det betydning om man først vedhæfter selve billedfilen og derefter URL-linket eller omvendt? Synes stadig at det driller lidt nemlig..

Svar #14
29. maj kl. 23:06 af MentorMath

Brugbart svar (1)

Svar #15
29. maj kl. 23:12 af Anders521

#13 Det ved jeg desværre ikke. Det er første gang jeg har indsat et billede i en tråd.

Svar #16
29. maj kl. 23:22 af MentorMath

Det er helt forståeligt da. Om ikke andet, så tak for at byde ind med noget alligevel.

Brugbart svar (1)

Svar #17
29. maj kl. 23:36 af Anders521

#16 Forsøg 1: at vedhæfte en billedfil fra PC og derefter indsætte dens URL.

Sunrise 

Det ser ud til at virke

Vedhæftet fil:Sunrise.png

Brugbart svar (1)

Svar #18
29. maj kl. 23:54 af Anders521

#16 Forsøg 2: at indsætte et billedes URL og derefter vedhæfte filen.

Cubes

Så snart URL'en er indsat fås billedet ovenfor, så det ser ikke ud til at gøre nogen forskel om et billede (som fil på PC) efterfølgende er vedhæftet eller ej.

Vedhæftet fil:Cubes.jpg

Svar #19
29. maj kl. 23:58 af MentorMath

#17, 18

Jeg har nu, i mellemtiden, prøvet et par gange efter #17 og #18, men jeg kan se, at URL/webadressen og størrelsestilpasningerne forsvinder/ikke er synlige (eller ikke gemmes), lige så snart at jeg klikker på "ok" - så jeg er kommet det nærmere.

Hvilken filtype er billederne i #17 og #18?

Jeg har prøvet både i PNG- og JPG-format, og på to forskellige browsere. 

Beklager besværet.

Brugbart svar (1)

Svar #20
30. maj kl. 00:06 af ringstedLC

#13 Linket til dit billede eksisterer jo først, når det er på SP eller et andet sted på nettet, som fx det her er:

Forrige 1 2 Næste

Der er 34 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.