Debat

UniTEST farmaci

28. maj 2023 af larasen

Hej, er der nogen herinde, der ved, hvad grænsescoren var for unitesten til farmaciuddannelsen via kvote 2 hos SDU sidste år?

Tak på forhånd


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. maj 2023 af riria

Hej! 

Jeg er ret sikker på, at man skal svare rigtigt på 25/95 for at bestå kvote 2. Ud fra det jeg har set, blev alle optaget hos SDU sidste år :)) 


Svar #2
28. maj 2023 af larasen

Tusind tak for dit svar. Jeg har også selv taget unitesten, og jeg kan se på hjemmesiden, at jeg opnåede en score på 38,33. Jeg har dog endnu ikke modtaget svar angående, om jeg går videre til interviewet, og jeg kunne heller ikke finde oplysninger om grænsescoren for at gå videre nogle steder. Derfor er jeg en smule forvirret. Men nu, med min score, hvad tror du så mine muligheder er?


Brugbart svar (1)

Svar #3
28. maj 2023 af riria

Jeg har også selv taget unitesten til farmaci uddannelsen! Har dog hørt, at man først får svar d. 28 juli :3 (man finder hellere aldrig ud af hvis man bliver optaget via kvote 2 eller 1. As you know, når man søger via kvote 2 så søger man automatisk kvote 1 :).  Nu ved jeg ikke hvilke uddannelser du har søgt på, men ud fra det jeg har læst/ hørt, så skal man ikke videre til et interview under farmaci uddannelsen. Jeg er ret sikker på, at interviews på sdu er for de uddannelser, der enten har et højt snit/ mange ansøgere såsom psykologi, medicin osv. I guess det handler bare om at vente indtil man får svar ;) Jeg kan ikke rigtige udtale mig for dine muligheder, men håber på det bedste!!

Good luck ´v`


Svar #4
28. maj 2023 af larasen

Jeg har faktisk søgt på flere uddannelser, men jeg er glad for at høre, at der sandsynligvis ikke er interviews for farmaciuddannelsen. Det giver mening, at de primært har interviews for uddannelser med høje karakterkrav . Jeg er enig i, at det handler om at vente tålmodigt på svar. Jeg kan også kun håbe på det bedste! Tak for din støtte! 


Skriv et svar til: UniTEST farmaci

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.