Debat

Træning og læring af matematik på højt niveau - hvilke hjemmesider / programmer?

01. december 2021 af DenGrundigeStudent

Hej.

Først og fremmest: tak til alle jer der af egen frivillighed tager sig tid til at hjælpe andre - I gør en kæmpe forskel for personen der sidder på den anden side af skærmen!

MIt spørgsmål er: hvor finder jeg hjemmesider / programmer som kan lærer og træne mig i matematik på højt niveau (MAT A og på universitets niveau). Jeg synes personligt af Matematikfessor er fremragende, men niveauet løser ikke mit behov.

Hvilke forslag har I? Pris er heller ikke noget problem.

Tak for hjælpen.


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. december 2021 af Soeffi

#0... tak til alle jer der af egen frivillighed tager sig tid til at hjælpe andre - I gør en kæmpe forskel for personen der sidder på den anden side af skærmen!

Selv tak! Der er rart at vide.


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. december 2021 af gavs (Slettet)

Hvis du endnu går i gymnasiet, så lad mig foreslå hjemmesiden for DTU's matematik 1 kursus:

https://01005.compute.dtu.dk/

Der er både noter, opgaver og facit tilgængeligt. Vær dog opmærksom på, at DTU's matematik er meget anvendelsesorienteret og derfor ikke lige det, der giver den dybeste indsigt i emnerne, men man lærer fint at regne på tingene. Fordelen ved at der ikke lægges vægt på teori er så, at det er nemt tilgængeligt stof. Jeg brugte selv DTU's hjemmeside til at lære lineær algebra, da jeg gik i gymnasiet, og det var vældig sjovt.


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. december 2021 af PeterValberg

frividen.dk

webmatematik.dk

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Skriv et svar til: Træning og læring af matematik på højt niveau - hvilke hjemmesider / programmer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.