Søgning på: srp engelsk mediefag. Resultater: 17341 til 17360 af 32040
-
Hvordan husker I svære ord?
ForumindlægHejsaJeg så netop noget på DR1 om hvordan man kan huske svære ord.Jeg er ikke ordblind, men bare til tider en klovn til at stave ord - men heldigvis er word opfundet og med syn. ordbogen kan man skrive et ord der betyder det samme, og der ved få den til at vide, det ord man ikke kan stave til.Det... -
en lille grammatikbog?
ForumindlægHej\n\nhar I nogen gode forslag til en god grammetikbog som er værd at købe? -
Har frmmedord... Hjælp?
ForumindlægHej kunne godt tænke mig at få hjælp. Jeg har nogen ord, som jeg skal skrive hvad dens sproglig oprindelse, hvad er dens betydningsdele, hvad er dens oprindelig betydning, og hvad er betydning på dansk.? Ordene er følgende: -Formere -Ekspedition -Ammunition -Safari -Malaria -Dysenteri Håber du k... -
Systematisk navngivning
ForumindlægHej er der nogen, der kan hjælpe med det systematiske navn for: CH3CH2CH2CHCICH2CHO? -
partial slut
ForumindlægA/(x+1) + Bx+C/(x^2 +1) Jeg har fundet A = 1,5 B = 3/2 C = 1/2 Hvordan opskriver jeg udtrykket til sidst? 1,5/(x+1) + ? / (x^2+1) -
StudieOmråde HTX
ForumindlægHej. Jeg bliver student om en uge hvor min sidste eksamen er SO. Jeg har flere gange spurgt min lære om, hvad min fremlæggelse til eksamen skal handle om, men det er som om det ikke rigtigt er fesen ind. Er der nogen af jer, der selv har været HTX-studerende og har været oppe i SO (hed en gang SO... -
Hjælp til at oversætte!
ForumindlægHejsa! :-) Jeg skal snart op til mundtligt tysk og ville spørge om der nogle der vil hjælpe med at oversætte dette til tysk: Først vil jeg gerne lave om på temaet planer og drømme. Det er drømme og planer for uden drømme kan du ikke lave planer. Det er meget vigtigt at have drømme, så man har no... -
Essayskrivning
ForumindlægJeg vil gerne høre fra folk, som har en rigtig god trin for trin plan over hvordan et essay skal skrives. -
Atkins diæt
ForumindlægHej,\n\nSkal til at skrive en synopsis om Atkins diæt. Vi skal have 3 spørgsmål i vores problemformulering, et redegørende, et analyserende og et vurderende spørgsmål. Så jeg tænkte på om nogen havde nogle forslag til spørgsmål, eller eventuelle rettelser til vores egne nedenunder.\n\nHar kommet ... -
en god indledning?
Forumindlæghvad indeholder en god indledning....hvis du har nogle hjemmesider hvor jeg kan finde noget angående hvordan jeg laver en indledning må du meget gerne skrive den....\n\n\njope55 -
Hvilke STX fag skal man have for at kunne tage en psykologi uddannelse?
ForumindlægHej SP, jeg er lige begyndt på 1.g på STX, og jeg har et mål om at viderestudere psykologi, når jeg er færdig med mit gymnasie. Men jeg er i tvivl om hvilke fag jeg absolut skal vælge, hvis jeg skal videre på f.eks Århus Uni for at studere psykologi? Jeg er i tvivl om jeg skal gå fra Matematik C... -
Hvad s¨kal jeg vælge? Fysik B eller Kemi A?
ForumindlægJeg er i tvivl mht. valgfag. Godt nok skal vi først bestemme os om et stykke tid, men...\n\nMin studieretning hedder Biologi A, Matematik B og Kemi B.\n\nSå har jeg tænkt mig at opgradere:\nMat B --> Mat A\n\nOg så er jeg i tvivl. Hvad skal jeg vælge mellem:\nFys C --> Fys B\neller\nKemi B ... -
læge krav
Forumindlæghej jeg er en pige der skal starte på gymnasiet men jeg er lidt forvirret pga. jeg ikke ved hvilken studie-retning jeg skal starte i. Hvilke fag skal man have for at være læge? :) -
hvad betyder...
ForumindlægHvad betyder etik og morale. Og hvornår er noget etisk og moralsk -
Israel palæstina
ForumindlægJeg skal i uge 6 skrive en historieopgave omkring forholdet mellem israel og palæstina efter 60'erne og op til i dag.\nEr der nogle der har lavet lignende opgaver som kan hjælpe med litteratur osv. -
Resistentproblematikken/Resistente bakterier
ForumindlægHej Jeg er igang med en eksmaensopgave i biologi hvor jeg skriver om antibiotika, resistente bakterier, resistensproblematikken og i den dur. Ville høre om nogle af jer derude har nogle erfaringer med emnet. Gode links, kontakter, forsøg osv. I må meget gerne skrive!\n -
spektrer
Forumindlægkan nogen hjælpe mig med noget..jeg skal ha CNMR og HNMR spektrer af ren p-bromonitrobenzen og m-nitrobenzoesremethylester.. jeg har program til åbne filen.. men har ik spektrerne.. hvis nogen har mulighed får lave sådan spektrer vil det være super.. håber nogen har programmet.. og kan lave det..... -
Substantiv for at udtrykke sig
ForumindlægJeg skal have formuleret en sætning, og er kommet til at sætte 'expressing' i funktion som et substantiv i sætningen 'a way of expressing' (altså ing-form af verbet to express) Der må findes et substantiv for det at udtrykke sig, som kan stå i stedet? Tak på forhånd!? -
kemi
Forumindlæghej er der nogen der kan være sød at foklare mig hvad en dipol dipol binding er -
indholdsfortegnelse
ForumindlægJeg sidder og skriver 2.G's opgave, og vil lave en indholdsfortegnelse. Jeg ved at der er en nem måde man kan gøre det på, så man ik skal sidde og skrive prikker:D men jeg kan ikke huske hvordan man gør. formår hele tiden at gøre det forkert..på forhånd tak
