Søgning på: srp historie musik. Resultater: 17341 til 17360 af 24890
-
Kommunikationsanalyse + retorisk analyse
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive SRP i Dansk + samf, hvori jeg skal analyserer artikler og taler for at kunne sige noget om hvilken vej velfærdsstaten er på vej hen mod nu og hvor den er nu. Jeg ville høre om nogle havde lign. opgaver med sådanne analyser af artikler og taler jeg kunne se? -
Potentiel energi, integrale form
ForumindlægHej alle. Sidder og knokler med mit SRP projekt, og skal bruge noget om potentiel energi hvor kraften er variabel, derfor har jeg på wikipedia fundet en formel med integrale, men hvorfor kan jeg ikke finde den andre steder, og kan jeg overhovedet bruge den? Den er i dette link: http://da.wikipedi... -
Det skrå kast - Mat/Fys
ForumindlægHej alle sammen. Jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig med at finde materiale til min SRP. Jeg har været på bibliotekker omkring det jeg gerne vil have: Det skrå kast: (kom gerne med flere punkter) Paramenter kurver Vektorfunktioner - Hovedsagligt Nogen der kender nogen bøger som omhandlier de e... -
Fordele og ulemper ved vækstmodeller
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP, og en af mine problemformuleringer lyder: - Diskuter og analyser matematiske vækstmodellers fordele og begrænsninger til beskrivelse af hændelser i samfundet – med særlig fokus på den logistiske model. Jeg har skrevet om matematisk modellering generelt, og jeg ... -
Global økonomi
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en SRP opgave der omhandler global økonomi. Min ene opgave i opgaveformuleringen er: - Redegør for finanskrisen og den økonomiske krise i 2008 i landene USA, Kina, EU og Danmark... er der nogle der har en god beskrivelse af hvordan de forskellige lande påvirkede hinan... -
desolve
ForumindlægHej. Er der nogen som kan desolve en funktion for mig? jeg er igang med at lave SRP og har ikke TI på min computer. funktion: desolve(x'' + 2 * 0,18x' + 4,54^2x = 0 and x(0,265) = 0,066 and x'(0,265) = 0,t,x) -
Hjælp til udformning af emne
ForumindlægHej Her på fredag skal jeg endeligt vælge hvilket emne, jeg kunne tænke mig at skrive om i SRP projekt. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om noget med aerodynamic, lineære og ikke-lineære bølger. Dette skal jeg kombinere med matematik og noget der er relevent, jeg har selv overvejet integral og ... -
Sir-model
ForumindlægHej Jeg har lige fået min problemformulering til SRP udleveret idag. Jeg står i en mindre knibe, da jeg bedes lave en komparativ analyse af mindst to relevante film eller tv-serier efter eget valg. Jeg har kigget på et afsnit af serien numb3rs, men ved ikke hvilket alternativ der ellers er? :) På... -
Realisme, Idealisme og udenrigspolitik.
ForumindlægJeg har følgende problemstilling til min SRP opgave: Redegør for idealisme og realisme, herunder de forskellige former for udenrigspolitik. Idealisme og realisme begreberne har jeg meget godt styr på, men jeg har lidt svært ved at gennemskue den sidste del af problemstillingen. Håber der er nogen... -
Vigtigt: hjælp til kilde til afsnit om al qaeda
ForumindlægJeg skriver SRP om 9/11 og i min problem formulering stå der bl.a. analyser Al Qaedas motiver og mål og diskuter årsagerne til tilslutningen til den internationale terrorisme. Er der nogle der kender en rigtig god historisk kilde jeg kan bruge som baggrund for det afsnit? og som jeg kan lave k... -
Vigtigt: hjælp til kilde til afsnit om al qaeda
ForumindlægJeg skriver SRP om 9/11 og i min problem formulering stå der bl.a. analyser Al Qaedas motiver og mål og diskuter årsagerne til tilslutningen til den internationale terrorisme. Er der nogle der kender en rigtig god historisk kilde jeg kan bruge som baggrund for det afsnit? og som jeg kan lave kil... -
Opgave om McDonald's
ForumindlægEr der nogen som har skrevet en større skriftlig opgave om McDonal's? Jeg skal nemlig til at skrive SRP i Engelsk og Afsætning om McDonal's og kunne godt bruge lidt inspiration. Hovedsageligt tager jeg udgangspunkt i filmen "Supersize me" og fede i USA. På forhånd tak! -
AL Qaeda, vigtigt!
ForumindlægJeg skriver SRP om 9/11 og i min problem formulering stå der bl.a. analyser Al Qaedas motiver og mål og diskuter årsagerne til tilslutningen til den internationale terrorisme. Er der nogle der kender en rigtig god historisk kilde jeg kan bruge som baggrund for det afsnit? og som jeg kan lave kild... -
numb3rs o.l.
ForumindlægHej Jeg sidder midt i min SRP og har brug for noget materiale - i form af en film eller en tv-serie - hvor jeg kan lave en komparativ analyse af epidemier. jeg har valgt Afsnittet "Vector" fra serien numb3rs. Dette er et afsnit i 1. sæson. Håber nogen kan hjælpe mig. -
Kræftfremkaldende stoffer
ForumindlægHej. Jeg ved ved at skrive SRP i fagene biologi og kemi. Jeg skal finde en metode hvor man kan finde ud af om et stof er kræftfremkaldende eller ej. Denne metode skal jeg analyser, så det må meget gerne være noget hvor der står hvad man har gjort trin for trin. Jeg har søgt rundt på nettet, men ... -
Udledning Lorentz-transformation
ForumindlægHej.Jeg er i gang med at skrive SRP og er ved at udlede Lorentstranformationen men er stødt på et mindre problem. Det er den sidste del (skrevet med rødt) jeg ikke forstår. Jeg kan ikke se hvordan man kommer derhen. Min udledning er vedhæftet. Håber der er nogen der vil hjælpe. På forhånd tak -
Komplekse tal og cirkler
ForumindlægGoddag, Jeg har i min SRP fået til opgave at beskrive cirkler i den komplekse tal plan, og er lidt på bar bund, er ret forvirret med hvad det er jeg skal beskrive. er der nogen der kender formlen man bruger til at tegne cirkler i? hvordan skal jeg beskrive det, ved den numeriske værdi r og noge... -
Fletter lige et egern.
ForumindlægWell hell-o. Jeg er i gang med at skrive SRP. Jeg kan ikke finde en kilde at analysere. skal skrive om Isaac Newton. Vil gerne bruge noget fra "Philosophiae Naturalis Principia Mathematica" (hans hovedeværk. men kan ikke finde nogle oversættelser. vil gerne have en smule hjælp. -
Afskrift fra bog
ForumindlægHej, Jeg er kommet i tvivl om afskrift fra min bog midt i min SRP. Jeg skal skrive noget om caronbindinger osv og det står godt beskrevet i min bog. Jeg kan ikke rigtig omformulere det. Er det så iorden jeg skriver det af, så længe jeg laver en fodnote om hvor jeg har det fra? Eller skal jeg sætt... -
Problemformuleringen
ForumindlægHej folkens, Sidder i et dilemma. Jeg er kommet i tvivl om noget: Tjener min problemformulerings opsætning (rækkefølge) også som disposition? Der står fx.: Redegør noget - Analyser noget - Vurder.. - Diskuter.. Men egentlig ville jeg gerne til en vis grad smelte redegørelsen og analysen sammen -...
