Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 17401 til 17420 af 22746
-
Laser
ForumindlægHej, håber virkelig der nogle som kan hjælpe mig på det sidste jeg mangler i en fysik aflevering, for den skal snart afleveres! Men mangler at svare på disse to spørgsmål: Overvej om r0 skal være stor eller lille når man bygger en laser. Hvor stor vil diameteren af laserstrålen være hvis man k... -
Mekanisk energi i rummet
ForumindlægEr der nogen som kan give mig en gennemgang af spørgsmål 6. c), og et resultat ? For synes at jeg sidder og kører rundt i det.... Det er en opgave fra Fysik A eksamenssættet 20. maj 2010.: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090520_opgave_fysikA_stx.ashx e... -
Biologi 2g ??
ForumindlægHeej Jeg går i 1.A og min studieretning er: Matematik A, Fysik A, Kemi B. Jeg skal have Biologi næste år som C niveau. Jeg ville spørge om hvilke emner man kommer igennem som Biologi C ? Da jeg ikke er så god til det og vil læse det op i løbet af sommerferien .. Håber i vil skrive nogle emner ned :D -
Mekanisk energi i rummet ?!
ForumindlægEr der nogen som kan give mig en gennemgang af spørgsmål 6. c), og et resultat ? For synes at jeg sidder og kører rundt i det.... Det er en opgave fra Fysik A eksamenssættet 20. maj 2009.: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090520_opgave_fysikA_stx.ashx evt... -
Spørgsmål om kraft, Newtons 3 love + deres anvendelser
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål i fysik som lyder: Gør rede for begrebet kraft og Newtons tre love. Kom med eksempler på deres anvendelse. Jeg har redegjort for kraft og Newtons love, men hvad anvendes de til? Jeg har søgt på nettet, men ikke fundet nogen relevante eksempler. Er det nogen der kan hjælp... -
Revolverkugles fart
ForumindlægHei, jeg har nedlasted nogle løste fysikoppgavesæt, men det er en oppgave som er udeladet fra disse sæt. Det er en oppgave som heder: Revolverkugles fart. Det er oppgave 4 fra fysik højt niveau 2002, 10 maj. Om nogen har en god løsning og forklaring på oppgaven vil jeg meget gjerne se denne... -
eksamenshjælp af gymlærer i mat og fys
ForumindlægJeg er meget pædagogisk og erfaren. Og hjælper dig i en rolig og afslappet atmosfære. Jeg har 8 års erfaring med eksamination, så jeg ved hvad der skal til. Ring til 61734623 eller skriv til [email protected] Jeg kan hjælpe dig med matematik og fysik på alle niveauer samt AT med natfag og gene... -
Eksamenshjælp af gymlærer i mat og fys
ForumindlægJeg er meget pædagogisk og erfaren. Og hjælper dig i en rolig og afslappet atmosfære. Jeg har 8 års erfaring med eksamination, så jeg ved hvad der skal til. Ring til 61734623 eller skriv til [email protected] Jeg kan hjælpe dig med matematik og fysik på alle niveauer samt AT med natfag og gen... -
Spændinger OSV
ForumindlægHejsa jeg skal op til tværfaglig eksamen (fysik/kemi, biologi & geografi) idag senere. Jeg skal skrive noget ned om spændinger, hvis i forstår mig. Altså volt, ampere osv. Jeg har lidt svært ved at finde de forskellige navne. Altså har glemt, hvad nogen af dem hedder. Håber I forstår, hvad je... -
Får man start bonus hvis man er under enkelt fag HF?
ForumindlægJeg har følgende fag: Dansk A: Engelsk B: Matematik B: Kemi B: Fysik B: KS: Samfundsfag C: Religion C: Historie B: SSO: Kan jeg godt få start bonus hvis jeg nu afslutter min enkektfag HF? -
Er varmekapacitet og varmefylde det samme?
ForumindlægOverskriften siger lidt sig selv. Jeg er i gang med at læse op til fysik C eksamen, og så kommer jeg i tvivl om, om varmekapacitet og varmefylde er det samme? Jeg ved der er noget, der hedder et stofs specifikke varmekapacitet, men jeg føler mig lidt lost! Håber på, at der er nogen kloge hove... -
Eksamen imorgen!!!
ForumindlægHej (: Jeg skal til eksamen i fysik i morgen, Jeg har læst og selvfølgelig forstået hvad jeg skal op i, men jeg mangler nogle idéer til forsøg til emnerne; Alkohol og Forurening. Er der nogen der har nogle gode idéer, eller evt. en god hjemmeside? Man må jo godt forklare og redegøre for forsøg... -
hvad betyder induktion??.
ForumindlægHej..:-) Er i gang med noget fysik, hvor vi skal forklare hvad nogen forskellige ord betyder. Induktion er et blandt mange som jeg ikke kan finde ud af.. Så er der nogen som kan forklare mig kort og præcist hvad det betyder? Har prøvet at søge på google, men der kommer kun sådan nogen sider fre... -
AT - flyvemaskinen
ForumindlægJeg er i gang med at forberede mig til forberedelse af AT-eksamen i 2.g. Jeg skriver om flyvemaskinen hvor jeg tager Historie og Fysik i brug.Men frem til sagen, for jeg mangler inspiration, så er der nogle der har det samme emne, eller har skrevet om det før ?? Hovedsagligt mangler jeg nogle kil... -
Projekt
ForumindlægHjælper min veninde med en fysikprojekt hvilket dækker forskellige områder inden for fysikken. Dog er der nogle ting vi ikke helt kan få rede på: Hvad er sammenhængen mellem en lydbølge og dens udbredelseshastighed? Redegør for hvordan man omsætter et arbejde til mekanisk energi? Vi har virkelig ... -
Induktionsforsøg
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op i fysik:( Men har lidt svært ved at forstå induktionsforsøget, den hvor man har fire spoler , og man skal putte magneten i hver spole og derefter trække den op. Jeg forstår den ikke, da der også er noget med syd pol og nord pol, ? har det noget med frastødning og tilt... -
Størrelsen af minimal kraft
ForumindlægHej. Jeg sidder med lidt repition af noget fysik, og er gået i stå med følgende opgave. Jeg har regnet den samlede inerti til at være 0,0633, hvilket jeg har en fornemmelse af er rigtigt nok. Jeg er så gået i stå med andet delspørgsmål omkring den minimale kraft. Jeg mistænker at jeg bl.a. ska... -
Alkohol-molekyler hjælp!!
ForumindlægHej! Jeg sidder med molekyler herhjemme og læser til fysik eksamen, og prøver at lave nogle alkohol-molekyler med 4 C-atomer og 1 OH-gruppe. Jeg kan kun finde ud af en måde man kan lave den på, men der skulle gerne være flere. Nogle der ved hvor mange flere der kan laves? Og hvad deres stregfo... -
Disposition - salte + alkohol
ForumindlægHej. Er der nogle, som har nogle dispositioner liggende med henholdsvis kapitlet "Jordens salte" og "Slægten alkohol", som begge findes i bogen "Ny Prisma, fysik og kemi 9 klasse"? Jeg har kigget inde i opgave-databasen, men jeg kan ikke finde nogle dispositioner. ... -
Hvorfor vekselspænding i stedet for jævn?
ForumindlægHey alle ;) Jeg skal op i fysik-kemi eksamen på torsdag d. 9.juni og har bl.a. fået opgivet emnet vekselspænding, hvor jeg er gået lidt i stå. Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor man bruger vekselstrøm i stedet for jævnstrøm i hverdagen? Altså hvad er fordelene og ulemperne ved vekselstrøm og jævn...
