Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 17401 til 17420 af 169995
-
Dumpet engelsk B - men C ?
ForumindlægHey . Jeg dumpet min engelsk eksamen sidste år i 3.g . Da jeg skal til at søge ind på en uddannelse hvor det kræver C niveau er jeg lidt i tvivl om jeg har bevis på C ? Det minder lidt om et af mine kammerateres situation da han dumpet til eksamen i Matematik A , men fik så tilsendt sit B bevis ? -
Idræt på gymnasiet
ForumindlægHej. Er jeg den eneste der synes, at idræt ikke burde kunne tages på gymnasiet på mellem- eller højtniveau? Som i nok ved har vi lige fået offentliggjort vores eksaminer i dag. Her fandt jeg ud af at en af mine venner skulle op i idræt mellemniveau. Tilsyneladende består eksamen af at komme op i ... -
Fordele og ulemper ved EU
ForumindlægHej, ville lige høre om der ikke er nogen der kan hjælpe mig med at finde nogle fordele og ulemper ved EU. håber i kan hjælpe. :-) mange tak på forhånd -
Er der en gider at være redaktøre for en ordblind? sso
Forumindlæghey... skriver sso om tysklands økonomi... vil høre om der var en der gider at rette den når jeg er færdig... Jeg er ikke særlig god til at stave, da jeg kun har boet i dk i 7 år og jeg vil ikke have at jeg få lorte karakter pga. sprolige fejl... må naturligvis også komme nogen gode idear vis ... -
Engelsk
ForumindlægDet forholder sig således at jeg her efter sommerferien skal til at begynde i 3.g og jeg har haft engelsk B niveau i første og anden g. Jeg har valgt engelsk på A niveau samtidig med at jeg har engelsk på b niveau med halvdelen af klassen og halvdelen af en anden klasse. Så lyder mit spørgsmål så... -
Målrettede interesser
ForumindlægMin interesser er økonomi, sprog som "værktøj," kultur og historie, og jeg skal snart vælge et job at skrive om i OSO. Hvilket job retter sig bedst efter mine interesser? Og er der matematik involveret, hvis man studerer økonomi på et universitet? -
SRO HJÆÆÆLP!
ForumindlægJeg skal skrive SRO og aner ikke hvad jeg skal stille op.! Min studieretnings fag er mattematik, Virksomheds økonomi og international økonomi Jeg har et spørgsmål som lyder følgende: - Udarbejd en analyse af udvalgte økonomiske tal i Danske Bank for perioden 2013-2015. Analysen forventes at b... -
flere vælger gymnasieuddannelse end håndværkeruddanelsen
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med en emneopgave i international økonomi på hhx, hvor der er et spørgsmål, som jeg er gået i stå med og simpelthen ikke kan svare på. Spørgsmålet går ud på, at de senere år har der ikke været så mange unge, der har villet tage en håndværkeruddannelse. Mange unge har i sted... -
Multiplikator udregning
ForumindlægHej. Jeg sidder nu og er ved at skrive SRP i matematik og international økonomi. Men er kommer i problemer med en udregnign af multiplikatorerne for økonomien. Jeg har skrevet lignignerne om til dette: Y = 1/(1-c(1-t)+ m ) (C+ cR+I+G+X- M) Ud fra dette kan det jo ses at multiplikatorerne er 1... -
Hvad skal jeg analysere
ForumindlægHej sidder med min DIO, der handler om finanskrisen i Kina, og har fagene international økonomi og engelsk. Min problemformuering angående analysen er: Analysere finanskrisens eksterne og interne påvirkning på Kinas økonomi Så tænkte jeg om der var nogen der havde nogle ideer til hvad jeg skal a... -
hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg er studerende på HHX og har altid drømt om en karrier inden for økonomi siden jeg var lille, men jeg har en svaghed inden for de økonomiske fag, der gør mit snit noget lavere. Derfor har jeg valgt at søge en privatlærer, som kan hjælpe mig inden for fagene virksomhed/international-... -
Søger privatlærer
ForumindlægHej :) Jeg er studerende på HHX og har altid drømt om en karrier inden for økonomi siden jeg var lille, men jeg har en svaghed inden for de økonomiske fag, der gør mit snit noget lavere. Derfor har jeg valgt at søge en privatlærer, som kan hjælpe mig inden for fagene virksomhed/international-... -
Studieretning afgangprøven
ForumindlægSkal man op til eksamen i de fag man har inden for sinstuderetning? -
optagelse på medicin
ForumindlægHej med jerEfter at havde læst debat https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=230888, faldt det mig ind at der var et par stk der også vil søe ind på medicin..Det ville jeg også selv, men jeg har nok ikke gennemsnittet, derudover skla jge tage nogle sygeeksaminer i aug/sep efter ferien... -
Eng-Eksa
ForumindlægHej derude. Jeg skal afslutte STX med engelsk som sidste eksamen. Jeg tænker på, hvordan man skal gribe eksamenen an? Endvidere tænker jeg på, om der er nogen, der kan henvise en til analysemodel, som eventuel de har brugt eller som egner sig til en engelsk eksamen. Jeg håber meget på svar, da je... -
Guld korn-
ForumindlægHejsa jeg forbereder mig til eksamen, og mit pensum er følgende: -Romeo & Juliet -Shawshak redemption -Harrison bergeron -Our son Mark -Dead man walking -Moll magee -38 who saw a murder -Conditions of the working class Så hvis nogen har nogle guld korn, tema/budskab samt perspektivering til ove... -
AT 2014: Mad og Marshallplanen
ForumindlægEr der nogle der ved hvor stor madbistanden til Vesteuropa var under Marshallplanen? Jeg overvejer at skrive i samfundsfag (international politik) og historie om Marshallplanen. -
B&O
ForumindlægHej alle Hvis i skulle beskrive og anylyserer B&O ud fra virksomhedens internationale engagement, hvordan ville i så gribe det an? Bare kom med nogle input, for er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an ? -
Fysik og biologi skriftlig
ForumindlægHej Har søgt lidt på nettet her og dér, men kunne ikke finde svaret til dette; Kan man komme op i fysik -og biologi skriftlig på STX på B og C niveau til eksamen? Tak på forhånd ;D -
Naturfagligt forløb
ForumindlægHvilken effekt vil CO2 udslippet have på verdens økonomi?
