Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17401 til 17420 af 20599
-
Spekulanter interesseret i DK?
ForumindlægHej :) Jeg sidder lige med en opgave i samfundsfag, hvor jeg er stødt på et problem: Hvad vil det sige at være i en spekulants søgelys? Problemstillingen: Danmarks underskud er meget højt og vi overskrider snart EU's regler om max at have 3 % af BNP i underskud i den offentlige sektor. Den ne... -
AT metode
ForumindlægSå er den gal igen. Det er AT-tid og spørgsmålene omkring brug af metode er igen i centrum. Her er så problemet. Jeg har fagkombinationen Samf A + Idræt B. Her har jeg i idræt arbejdet med idrætspsykologien, for at forstå, hvad der driver folk til at dyrke ekstremsport. Der er helt nøjagtigt ... -
AT 2012 - Katastofer
ForumindlægHej! Jeg laver AT om atombomben i Hiroshima, august 1945 - og i den sammenhæng benytter jeg fagene dansk og fysik til at belyse min problemformulering. Jeg sammenligner i ét af mine underspørgsmål et tekststykke og et tilhørende filmklip - jeg har skrevet i mit metodeafsnit at jeg benytter e... -
Hjælp!
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder lige nu og har nogle problemer med nogle samfundsfags opgaver, og tænkte på om der ikke var nogle derude der lige kunne hjælpe mig da jeg føler mig på ret bar bund. Opgaven lyder således: Undersøg forbindelsen mellem ideologierne og de politiske partier ved at analyse... -
AT i religion og biologi
ForumindlægHej. Jeg skal i min AT synopsis besvare hvad er det gode liv, og jeg har søgt på nettet med søge ordet "det gode liv", og er kommet frem til at mange definere et godt liv som grad af lykke og lave noget som giver livet værdi dvs. noget man kan lide og har lyst til. Jeg kan bare ikk... -
AT Metode i Naturgeografi
ForumindlægHej ! Jeg er en pige der i gang med mit AT-projekt i fagne samfundsfag og naturgeografi. Men jeg er lidt i tvivl omkring noget metode jeg beskriver hvordan EL Niño fænoment og har beskrevet at jeg bruge en observatonel metode men det er det. Kan man snakke om en kausal forkla... -
Ligestilling - problemformulering hjælp!
ForumindlægJeg skal have hjælp vedrørende problemformulering og problemstillinger. Emnet er: Ligestilling (kvinder) Omkring kvinder og deres (ændrede) position i forhold til hjemmet og arbejdsmarkedet. Fra 1960’erne til 2010 (moderne tider) Udgangspunktet er 1960 fordi her sket et skel. Samfundsfag:... -
AT metode
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal til eksamen på tirsdag i AT, hvor jeg lige nu er i gang med at forberede mit talepapir. Jeg har med udgangpunkt i emnet kampen for det gode liv valgt kropsideal i form af steroider. Mit problem er hvad jeg skal sige, når jeg skal beggrunde hvorfor jeg har val... -
sosu assistent bøger "sort serie" Købes
ForumindlægHej! Er der nogen der ligger inde med følgende bøger til sosu assistent udd. Som de har lyst til at sælge?? (Forlaget Munksgaard Danmark, "Sort serie") : Sundheds-og sygeplejefag.- 2.udgave Lærebog i social-og samfundsfag. -1. udgave Psykiatri.-2.udgave Lærebog i kultur-og aktivite... -
Identitet i det senmoderne
ForumindlægHej alle sammen Jeg er lige gået i gang med mit studieretningsprojekt (Samfundsfag/idræt), om foreningssport kontra individuel købesport. Første spøgrsmål i min problemformulering lyder: "Redegør for teorier om identitet i det senmoderne." Jeg har valgt at tage fat på Giddens (adskillel... -
ER DER VIRKELIG IKKE NOGEN DER KAN HJÆLPE!!
Forumindlægjeg har fået temaet: ideologier og politiske partier i Danmark Jeg er virkelig på bar bund, jeg skal lave en synopsis med problemformulering, men jeg kan ikke finde på en og skal man lave en problemformulring til billagene eller bare et af dem. Samfundsfag er ikke lige min stærke side, så det... -
Redgøre
ForumindlægHvordan kan man redgøre for disse emners teorier eller begreber: 1. At konstruere sin egen identitet 2. Levekår, livsformer og livsstil 3. Ideologier og politisk partier 4. Demokrati er mere end en ting 5. Det politiske system - hvordan styres Danmark 6. Velfærdstaten - og fordeling... -
Definer en medborger, Medborgerskab
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive en opgave i samfundsfag desværre er jeg nået til et spørgsmål som jeg har svært ved at svære på sådan har jeg svaret på det indtil videre : Giv en difination på medborgerskab : svar: En medborger er borger som er aktiv i det demokratiske samfund. Han/hun har et... -
Misforståelse under eksamen
ForumindlægHej. Jeg fik 02 i Samfundsfag C, mundtligt eksamen pga. en misforståelse og en fejl censor lavede. Pga. den fejl blev nød til at gøre rede for hvad censor mente at jeg havde sagt (hvilket jeg ikke havde) og da jeg var alt for træt pga. ringe søvn, gik det først op for mig senere at ... -
Misforståelse under eksamen
ForumindlægHej. Jeg fik 02 i Samfundsfag C, mundtligt eksamen pga. en misforståelse og en fejl censor lavede. Pga. den fejl blev nød til at gøre rede for hvad censor mente at jeg havde sagt (hvilket jeg ikke havde) og da jeg var alt for træt pga. ringe søvn, gik det først op for mig senere at... -
Gamle eksamensopgavesæt?
ForumindlægHejsa. Nogen som kender hjemmesider hvor man evt. kan finde gamle eksamensopgavesæt fra bl.a. samfundsfag A, engelsk B, dansk A og biologi A? Jeg har selv ledt, men har kun kunnet finde lidt fra biologi de seneste år. Årsagen er, at jeg snart skal have terminsprøve og eksamen nærmer sig jo også s... -
De økonomiske nøgletal??
ForumindlægHej med jer. :) Jeg sidder med en samfundsfags aflevering, hvor jeg skal skrive om de danske økonomiske nøgletal, jeg har fået følgende områder at skrive om: 1. Udlandsgælden 2. Gini-koefficienten 3. DAU-saldoen (Over- / underskud på statens finanser) 4. Den samlede statsgæld i pct. af BNP - m... -
HJÆÆLP! INDUKTIV OG DEDUKTIV
ForumindlægHar fagene Samfundsfag og psykologi.. Har skrevet dette om induktiv og deduktiv. Vi har lavet en spørgeskema. Men hvad skal jeg feks. sige udove dette, og hvd skal jeg svare, hvis de spøger hvad er det induktive osv? :) Spørgeskemaet kan sættes ind i den hypotetiske model. Det indukt... -
HTX / STX? Help me with the decision!
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med at vælge min videregående uddannelse efter 9. klasse. Jeg havde allerede HTX i tankerne som min første prioritet, men har sådan tabt lysten til HTX. Ser STX & HTX som utrolige gode uddannelsesmuligheder. Jeg er jo god til matematik, biologi og samfundsfag osv., s... -
Biologi vs. Mat på A niveau i gymnasiet?
ForumindlægHej alle! Jeg går i 10. kl. og skal derfor snart til at tage stilling til hvad jeg skal næste år. Jeg er sikker på at jeg vil i gymnasiet (STX), og at jeg vil have samfundsfag på A niveau. Jeg er lidt ordblind og er derfor ikke super god til sprog. Jeg overvejer lidt følgende gymnasier og studie...
