Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 17421 til 17440 af 35989
-
Gengivelsesstrategi?
ForumindlægJeg støder på forskellige udlægninger af hvad en gengivelsesstrategi er. Det hjælper mig imidlertidig ikke. Er der nogen der har en rigtig god forklaring? Ville blive meget glad for svar, da billedkunsteksamen står for døren. -
Differentiering i dagligdagen
ForumindlægHej igen. Ville høre om der er nogen der har eksempler fra virkelighedens verden på brugen af produkt og differensreglen? Håber i nyder jeres weekend :) Sarah -
Chancer
ForumindlægHej, ved ikke lige hvordan man regner denne opgave ud :D ---------------------- Vi forestiller os, at chancen for at faa en pige er 50%, og chancen for at faa en dreng er 50% ved en foedsel. Et foraeldre par skal ha' trillinger. Hvor stor er sandsynligheden for, at det bliver: ... -
Engelsk grammatik - Video 6 - Afstemningen er afsluttet
ForumindlægFilmen er lavet af Tobias Juhler Maureschat og Ditlev Kiersgaard Frisch fra Virum Gymnasium. I videoen omtales en test. Du kan se testen her. Stem på denne video ved at sende VIDEO 6 til 1220 (det koster 1 kr. + alm SMS-takst) Dette er en af videoerne i konkurrencen om billetter til Roskilde ... -
Yo kan Sommersupplering overlappe Studiestart?
ForumindlægJeg er overlykkelig over at have fået min studieplads og venter stadig på at vide om jeg skal starte September eller Vinterstart, nåh men jeg går indtil videre udfra jeg skal have sommerstart og det er også det jeg har prioriteret. Jeg skal supplere Kemi C- til B-niveau fra d.20 juli til d.28 ... -
Dansk retskrivning
ForumindlægNoget, jeg undrer mig over. Er godt klar over, at man godt må bruge en ordbog til retskrivning, men må man bruge den til alt? Altså, hvis man er færdig før tid, må man så godt gå tilbage og rette i selve diktaten og ikke det andet. -
SSO - Vigtigt spørgsmål
ForumindlægEr der nogle der ved om det er muligt at skrive SSO om? Altså få et 2. forsøg? :) -
Nogen gode hjemmesider til matematik?
ForumindlægStår og skal til FS10 i morgen kl. 12.30 i matematik og vi må godt bruge internettet, så tænkte om der lige var nogen der tilfældigvis kendte nogle hjemmesider man kunne få brug for :D Det er jo så kun problemregning ;) På forhånd mange tak! -
Tage 3.g hjemme
ForumindlægHej. Jeg er lige startet i 2.g på STX. Jeg har spekuleret på om det er muligt at få sin studentereksamen uden at møde op til undervisning på noget gymnasium. Jeg tænker på om det er muligt at lave en aftale med mit gymnasium om at jeg fx tager 3.g hjemme og selv læser op på mine fag? Findes der n... -
Optaget på studie, men mangler karakter fra sygeeksamen
ForumindlægJeg ansøgte i år med et kladdebevis og kom ind på medicin, KU; De siger jeg er optaget såfremt jeg, efter min sygeeksamen, stadig har det fornødne snit på 10,3. Det regner jeg med at jeg får, men jeg har fået at vide at mit endelige bevis først er færdigt om 3-4 uger, når resultatet af min sygeek... -
ligning
ForumindlægHar lavet en ligning og får det til X=3, er der en der vil regne efter 10-(x-4)=4(2x-3,25) 10-x+4=8x-13 10+4=9x-13 13+10+4=9x 27=9x 27/9=x x=3 -
AT - empiri
ForumindlægHej, er det "lovligt" og ændre i problemformuleringen og så hive noget nyt materiale/empiri ind, selvom man ikke har oplyst det i sin synopsis? Hvad hvis man bare tog det nye empiri/materiale med til censor og lærer i form af papirform og de så fik det udleveret? Ville det... -
Evaluering af årskarakter - unfair karaktergivning
ForumindlægHej derude Jeg er i den situation, at jeg har fået mine årskarakter for 3.G, hvor jeg har fået 4 i skriftlig virkomhedsøkonomi. Det er tilstrækkelig karakter, men ikke taget i betragtning af, hvilke skriftlige kompetencer jeg inden for faget. ALLE mine skriftlige afleveringer har lagt på 10 o... -
hormoner / modning af et æg
ForumindlægHormonelle forandringer hos kvinden under ægmodningen? :) og dem der sætter gang i modningen af et æg? -
MAT a opgaver
ForumindlægHEJsa.. Nogen der kan hjælpe mig med nogle matematik a opgaver i morgen kl 10... Skal fremlægge kl 2... -
Analyse af en virksomheds strategiske situation
ForumindlægHej:D Jeg sidder og forbereder mig på at skulle op til årsprøve i skriftlig afsætning A. Derfor har jeg siddet og set nogle gamle eksamensopgaver og i 1 af dem går spørgsmålet som følgende: Foretag en grundig analyse af Biva’s strategiske situation, baseret på både de interne og eks... -
Studieportalen under FSA 2016 - Snyd eller ej?
ForumindlægHej studieportalen jeg skal til FSA 2016 for 9. Klasse i næste uge. I anledning af dette, vil jeg bare spørger om i ved, om det er "lovligt", at bruge Studieportalen.dk under problemregning? På forhånd, tusind tak. -
Antal eksamener efter 2.g (ny ordning)
ForumindlægJeg er snart færdig med 2.g og er helt vild efter at vide, om der nogen der mon ved, hvor mange eksamener man SKAL have haft efter 2.g? Har hørt både 2 og 3 eksamener?! M -
Udførlige noter Romerriget?
ForumindlægHej alle! Er der nogen der ligger inde med nogle så udførlige notater at jeg slipper for at læse op på emnet. Har selv bogen Romerriget af Knud Helles, men hvis noterne dækker fra start til slut, er det ligemeget hvilken det er fra. Det skal siges, jeg kender intet til Romerriget!:/ Please email ... -
1g terminsprøve mat, opgaver!
Forumindlægvidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere en kort sigende overskrift.. det jeg mener er: kan man finde 1 g's årsprøver i matematik A niveau, så jeg kan øve mig.. har fundet til afslutningsprøven, men det er dog for ambitiøst at kaste sig ud i vektor, diffenrential etc. når man ikke har p...
