Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 17421 til 17440 af 47925
-
Lys og lyd
ForumindlægHej. Sidder og skal forberede mig til afgangsprøve i 9 klasse eksamen i fysik til på torsdag. En af punkterne jeg skal forberede mig til er lys og lyd. Jeg har ikke så meget omkring det, så er der nogle af jer der kan forklare lidt om det kort og forståeligt. Evt, behøver jeg ikke at ku... -
Isoleret system?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og forbereder mig til min mundt. eksamen i fysik C, og jeg skal snakke om energi og nyttevirkning. Jeg har forstået at et isoleret system er et system hvor der hverken kan blive tilført energi og energien kan heller ikke slippe derfra.. er der nogle der kan give mig et eksem... -
Mekanik
ForumindlægTil mundtlig eksamen i fysik B skal jeg under emnet mekanik komme ind på Acceleration, hastighed og stedfunktion, frit fald og skråt kast. Jeg synes virkelig det er svære emner isæt det frie fald og skrå kast. Og stedfunktion. Er der nogle der vil forsøge at forklare mig det på en l... -
Amplitude og interferens?
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen her i morgen, og har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare på! Jeg skal forklare hvad Amplitude og Interferens er? Nogen der kan hjælpe? Jeg har kigget på diverse sider osv men ingen af dem er til at forstå. Har brug for noget ''baby-fysik... -
Radioaktivitet - aktiviteten
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skal op i radioaktivitet til mundlig fysik eksamen og skal fortælle noget om aktiviteten. Jeg kender godt til formelen: A = k * N K = stofkonstanten N = er antal radioaktive kerner Men hvor finder man K og N henne, er det begge nogle man finder på k... -
hjælp :) :)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er blevet egnet til gym, og har så søgt ind sammen med min uu vejlder. er der en chance for jeg ikke bliver optaget ? mit gennemsnit er på 6,5.. Passer det, at man SKAL op til optagelsesprøven for at komme på gym, hvis man ikke består i mat, dansk, fysik samt engelsk eksamen? -
1.g
Forumindlæghej, er meget i tvivl om hvor meget der skal til for at man skal gå en klasse om i gym. jeg går i 1.g nu, og skal op til eksamen til sommer, og det bliver nok matematik eller fysik jeg skal op i, da det er fag jeg ikke er god til, har jeg fået at vide at hvis jeg dumper fx. matematik skal jeg gå... -
Hvordan kan jeg forberede mig til prøverne??
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen her om 2 uger, og jeg har styr på matematik, og engelsk mundtlig.. Resten ved jeg ikke hvordan jeg skal forberede mig på.. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre i hhv. dansk læse/retskrivning, fysik, geografi, historie og dansk skriftlig fremstilling??? Tak! -
syrer og baser
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til fysik eksamen indenfor syrer og baser, og er stødt over udtrykkene: ''en syre er at stof der fraspalter protoner, når det kommer i vand'' og '' hvis et atom henfalder sker der stråling'' kan nogen hjælpe med at forklare disse udtryk?? -
Spændinger OSV
ForumindlægHejsa jeg skal op til tværfaglig eksamen (fysik/kemi, biologi & geografi) idag senere. Jeg skal skrive noget ned om spændinger, hvis i forstår mig. Altså volt, ampere osv. Jeg har lidt svært ved at finde de forskellige navne. Altså har glemt, hvad nogen af dem hedder. Håber I forstår, hvad je... -
Er varmekapacitet og varmefylde det samme?
ForumindlægOverskriften siger lidt sig selv. Jeg er i gang med at læse op til fysik C eksamen, og så kommer jeg i tvivl om, om varmekapacitet og varmefylde er det samme? Jeg ved der er noget, der hedder et stofs specifikke varmekapacitet, men jeg føler mig lidt lost! Håber på, at der er nogen kloge hove... -
AT - flyvemaskinen
ForumindlægJeg er i gang med at forberede mig til forberedelse af AT-eksamen i 2.g. Jeg skriver om flyvemaskinen hvor jeg tager Historie og Fysik i brug.Men frem til sagen, for jeg mangler inspiration, så er der nogle der har det samme emne, eller har skrevet om det før ?? Hovedsagligt mangler jeg nogle kil... -
Alkohol-molekyler hjælp!!
ForumindlægHej! Jeg sidder med molekyler herhjemme og læser til fysik eksamen, og prøver at lave nogle alkohol-molekyler med 4 C-atomer og 1 OH-gruppe. Jeg kan kun finde ud af en måde man kan lave den på, men der skulle gerne være flere. Nogle der ved hvor mange flere der kan laves? Og hvad deres stregfo... -
Hvorfor vekselspænding i stedet for jævn?
ForumindlægHey alle ;) Jeg skal op i fysik-kemi eksamen på torsdag d. 9.juni og har bl.a. fået opgivet emnet vekselspænding, hvor jeg er gået lidt i stå. Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor man bruger vekselstrøm i stedet for jævnstrøm i hverdagen? Altså hvad er fordelene og ulemperne ved vekselstrøm og jævn... -
Kosmologi
ForumindlægJeg har været så uheldig at trække kosmologi i fysik C - eksamen og jeg skal op i morgen tidlig. Jeg er en smule i tvivl om hvordan jeg skal gribe det hele an. Er der nogen der der kan hjælpe mig med lidt stikord og gode råd til parallakse, rødforskydning, big bang og retrograd bevægelse? På forh... -
Det periodiske system
ForumindlægHey folkens, Sidder her og forbereder mine dispositioner til de forskellige emner, som jeg kan komme op i - til fysik/kemi eksamen - og falder jo lige pludselig over spørgsmålet: "Hvordan fanden skal jeg perspektivere til hverdagen med det periodiske system?? I hvilken sammehæng Håber ... -
forsøg til prisma
ForumindlægHej, Jeg sidder og forbereder mig til fysik/kemi eksamen, og kan se at jeg "mangler nogen forsøg til vores bog "prisma." Hvis der er nogen som kender en side hvor på man kan finde forsøgene, eller lignende, må i meget gerne sende linket. På forhånd tak! :) -
Bølger -diffraktion og interferens
ForumindlægHJÆÆÆLP! Jeg skal til mundlig eksamen i Fysik C og mit spørgsmål lyder således: Bølger - herunder diffraktion og interferens En mundlig præsentation af bølger med omtale af forskellige typer og grundig redegørelse for beskrivelsen af en bølge. Specielt ønskes redegjort for diffraktion og interfer... -
Alvorligt brug for hjælp
ForumindlægHej. Sidder og skal op imorgen til fysik(mundtlig)eksamen, og har VIRKELIG brug for hjælp. Jeg tænkte på om i ikke havde nogen gode noter som kunne hjælpe mig, så det ikke bliver så svært, når censor og min lære skal spørge mig om alle mulige ting, det skal være nogle noter der kan hjælpe mig, så... -
Forsøg til baser
ForumindlægJeg er i gang med at lave en disposition til min fysik eksamen SOM ER I MORGEN!! (Folkeskolens) Men jeg mangler nogle forsøg til baser - er der nogle kom kender nogen gode. Gerne nogen som ikke for svære hvis jeg aldrig har lavet de forsøg før :-) Håber meget på hjælp,
