Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17461 til 17480 af 20599
-
Samfundsforskere, sociologer og betydningsfulde mennesker!
ForumindlægJeg skal op i samfundsfag næste uge. Ærligtalt er jeg skide nervøs, og ved ikke hvordan alt dette kommer til at fungere, jeg har læst hele mit pensum, men det er som om at det ikke sidder fast. De 3 hovedet emner vi skulle læse var politik, velfærd og identitet. Men det er som om at der er noget... -
Delopgave A: Udfordringer for dansk økonomi
ForumindlægHJÆLP! Jeg sidder med en opgave i samfundsfag, som lyder følgende: Delopgave A: Udfordringer for dansk økonomi 2. Undersøg, hvad der af materialet i bilag A1 kan udledes om udviklingen i det offentlige budget og økonomisk ulighed i Danmark. Besvarelsen skal understøttes af beregninger, der tyd... -
Læse i sverige + udlandsophold?
ForumindlægHej Er der nogen der ved om det Svenske universitets system er 100% som det Danske? Jeg vil gerne læse en tofagskandidat i Engelsk og Kemi... Jeg går ud fra at de er ret nemme at overdrage, i forhold til f.eks dansk eller samfundsfag ;) Og jeg har hørt om at man på universitetet kan få tilbudt fo... -
HJÆLP - Kvalitativ eller kvantitativ?
ForumindlægHej :-) Jeg sidder ligenu med en synopsis til en årsprøve i mundtlig samfundsfag. Jeg er igang med metodeafsnittet, og bliver pludselig meget forvirret over hvilke metoder jeg har brugt? Min problemformulering omhandler unges manglende interesse og valgdeltagelse til EU-valg. Til at besvare mine ... -
problem med at finde en uddannelse...
ForumindlægJeg er lige blevet færdig med mit første sabbatsår ud af to og er lige nu i gang med at undersøge hvad jeg mon kunne søge ind på af uddannelse til næste sommer. Problemet er bare at jeg ikke aner hvad jeg kan læse. Jeg elsker sprog, litteratur og skrivning. På den anden side har jeg også været m... -
STX Tysk A-niveau, fortsætter
ForumindlægHej alle. Jeg går på STX (2.g) og jeg har fire A fag. Samfundsfag, engelsk, dansk og historie. Jeg har tysk på B-niveau (fortsættersprog) Men jeg overvejer lidt at hæve det til A-niveau så jeg får 5 A fag. Så kan jeg jo gange mit snit med 1.03, hvilket ville være fantastisk. Jeg ligger på 7 både... -
AT - Problemformulering kvindefrigørelsen
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal skrive min AT-synopsis om kvindefrigørelsen i perioden 1851-1914, men har rigtig svært ved at finde på en problemformulering..... Jeg vil gerne fokusere på kvindes rolle i samfundet, og har en tale fra henholdsvis Frederik Bajer, som var for, og Claus Ploug, som ... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej! Jeg er 18 år og går på STX i Århus(2.g), hvis ikke du er bosat i Århus kan det evt. klares elektronisk. Jeg tilbyder lektiehjælp i engelsk, dansk, filosofi, religion, samfundsfag og til dels musik, min studieretning hedder Engelsk, Musik A. Andre fag inden for humanoira kan jeg også ... -
Hvad går denne eksamen egentlig ud på? :)
ForumindlægHej alle sammen! Ved godt der stadig er et stykke tid endnu, men er bare nysgerrig efter at vide hvordan en billedkunst eksamen foregår. Jeg går i 1.g stx og det kan jo være at jeg enten kommer op i samfundsfag eller billedkunst. Så ville gerne vide; er det nogle af jer derude, som har været ... -
Opstil tre hypoteser, som kan forklare de sammenhænge mellem køn, alder, partivalg og holdning til ligestilling, der kommer til udtryk i tabel 2. Hver hypote...
ForumindlægHej:) Jeg har brug for hjælp til et en hypotese opgave i samfundsfag A Den lyder sådan: Opstil tre hypoteser, som kan forklare de sammenhænge mellem køn, alder, partivalg og holdning til ligestilling, der kommer til udtryk i tabel 2. Hver hypotese skal understøttes af en faglig begrundelse. (... -
Valget 2011 Opgave, hjælp
ForumindlægHej :-) Jeg skal lave en samfundsfags opgave om valget 2011, hvori svaret på nogle stillede spørgsmål skal indgå. Et spørgsmål hedder: "Gør på grundlag af figur 1 rede for resultatet af Folketingsvalget 2011 på landsplan". Der står at Social demokraterne står til færre procent... -
AT-årsprøve - fagenes sammenspil
ForumindlægHej med jer, Jeg er så heldig, at jeg skal til årsprøve i AT på torsdag i fagene samfundsfag og historie. Mit emne har været overvågning, hvor mit nutidige fokuspunkt har været TV-overvågning og mit "historiske" har været postovervågning i enevælden. Jeg er imidlertid kommet i pro... -
STX Forberedelse
ForumindlægHej alle søde mennersker, Jeg vil bare lige spørge om, hvis man vil blive læge vil det så være klogt at tage HTX, STX, HHX eller hvad. Planen lige nu er STX Statskolen i Sønderborg. Det andet spørgesmål er, om der er gennemsnitskrav med hensyn til karakterne på STX? Jeg er virkelig god til biolo... -
Diskuter, hvilke konsekvenser de ændrede magtstrukturer i international politik har for dansk udenrigspolitik
ForumindlægHej Jeg har fået stillet en opgave i samfundsfag (på A niveau), der volder mig endel problemer!! Opgaven lyder således: 3. Diskuter, hvilke konsekvenser de ændrede magtstrukturer i international politik har for dansk udenrigspolitik. Diskussionen skal tage udgangspunkt i bilag B4, og du skal ... -
eksamen
ForumindlægHej Er der nogle herinde der har været til eksamen i samfundsfag c niveau som kan forklare lidt om hvordan en disposition skal være ( jeg har kun været til en mundtlig eksamen i min skolegang) vi har i vores aflevering fået en opgave hvor vi skal lave en disposition og fået et eksempel på et ek... -
Tvivl om analyserende del
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg korrekt skal analyse og undersøge i mine fag, samfundsfag og historie, i forhold til denne del af opgaveformuleringen: 2. Undersøg hvilke udfordringer, den danske velfærdsstat står overfor. Umiddelbart har jeg indtil videre valgt nogle tekster fra teol... -
Hjælp søges til social psykologisk statistik (betales)
ForumindlægHar du helt styr på statistik i psykologi eller samfundsfag? Så er du måske min redningsmand/kvinde! Jeg vil gerne give dig 250 kr i timen for din hjælp. Jeg har brug for en der kan guide mig igennem de rette analyser og tolkning af resultater til en opgave på universitetsniveau. Jeg har basi... -
Hjælp søges til social psykologisk statistik (betales)
ForumindlægHar du helt styr på statistik i psykologi eller samfundsfag? Så er du måske min redningsmand/kvinde! Jeg vil gerne give dig 250 kr i timen for din hjælp. Jeg har brug for en der kan guide mig igennem de rette analyser og tolkning af resultater til en opgave på universitetsniveau. Jeg har basi... -
Hjælp søges til social psykologisk statistik (betales)
ForumindlægHar du helt styr på statistik i psykologi eller samfundsfag? Så er du måske min redningsmand/kvinde! Jeg vil gerne give dig 250 kr i timen for din hjælp. Jeg har brug for en der kan guide mig igennem de rette analyser og tolkning af resultater til en opgave på universitetsniveau. Jeg har basi... -
Uddannelsesmuligheder - samfund
ForumindlægHej derude! Jeg er en 20-årig pige, som holder sabbatår! Dvs. jeg til sommer, ifølge mine planer, skal søge ind på en uddannelse i Aarhus! Problemet er, at jeg er kommet i tvivl om hvad jeg vil, og det kunne jo være folk herinde har nogle erfaringer :-) Jeg har interesse indenfor, samfund, kul...
