Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17481 til 17500 af 92586
-
Hjælp!! Klumme Hvor går grænsen? Er gået i stå Offenlig steder
ForumindlægHej studieportalen. Skal lave en klumme til på mandag, er kommet i gang men er gået i stå. Her er det jeg har skrevet håber at i kan kik starte mig op. Vil i også please rette kommafejl og stavning. tak på forhånd. Bip, bip bip. Aarh nej ikke igen. Ikke den skide mobil igen. Det er sku da fjerd... -
Naturfag
ForumindlægHej alle sammen derude Jeg sidder her og skal snart op til naturfag eksamen og da vi(klassen) har haft en temmelig dårlig lærer som kunne ikke lære os noget som helst, er jeg desperat efter notater.Vi har arbejdet ud fra de her to bøger "Grundbog til Naturfaget" og "Matematik HF F... -
Casio
ForumindlægJeg går på 2 hf og har matematik på b niveau og det kræver jo en grafregner men har nu et lille problem for i klassen underviser de i texas og jeg vil ikke ikke ud og købe en ny lommeregner da jeg har en casio og ville høre om der findes nogen overskuelige hjemmesider hvor man kan få tips til at ... -
Anbefalet document-class til SRP
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive SRP i fysik og matematik fra i dag af, og jeg har tænkt mig at skrive det i LaTex. Jeg er en let-øvet bruger. Hvilken documentclass vil I anbefale mig at skrive i? Umiddelbart havde jeg tænkt mig at skrive i article, men jeg har hørt meget godt om memoir-kla... -
Forberedelse til terminsprøve
ForumindlægJeg sidder her og forbereder mig til 8. klasses matematik terminsprøve, som jeg skal til på fredag. Jeg læste om sandsynlighedsregning og faldt derfor over udtrykkene "udfald" og "gunstigt udfald". Jeg ville mene at disse to ting er det samme? Jeg forstår ikke hvad forskellen ... -
Terminsprøver 2012
ForumindlægHej alle Jeg skal til terminsprøver (9 klasses terminsprøver) her d. 5 januar og 6 januar i Matematik, dansk, engelsk og tysk. Dermed ville jeg høre jer om i har nogle efaringer med hvilke opgaver man så kan komme op i? Er det f.eks. i dansk så den fra maj som var afgangsprøve sidste år. I ... -
Optagelsesprøve HHX (2012)
ForumindlægHej :) Jeg ved hvad man skal op i (Dansk,engelsk, matematik og tysk) og sværhedsgraden er 9 klasse, men hvad skal man kunne? Og hvad forventer lærerne/censorerne ? Er noget bestemt man skal op i? - Kom gerne med egne erfaringer, især teksterne/opgaverne? Var teksterne/opgaverne lette ell... -
Mundtlig mat B på gym
ForumindlægHey hey!Jeg skal op i mundtlig matematik på mandag. (B niveau på gym)Jeg tænkte på, om nogen har nogle eksempler på, hvad man kan trække? Vi har haft noget generelt på klassen, men kan ikke helt finde ud af om man bare får et emne, fx "linjen og cirklen" og så skal udlede noget derfra, ... -
Trække % fra X og lægge til X
ForumindlægVi har lige lært om forskellige formler for procentudrening i matematik i 9. Klasse. En af dem hedder: Læg 5% af 500 til 500 Det kan udregnes med denne Formel: 500 + 500 • 0,05, eller denne Formel: 500 • 1,05. Jeg tænkte dog på om der er en Formel hvor man kan "trække 5% af 500 fra 500?&q... -
Ret for for satan! :D (undskyld!)
ForumindlægBeklager det lidt useriøse emne, men lidt humor skal der også til ikke? :) Det drejer som min matematik aflevering, et opgavesæt fra FSA 9. klasse, ville høre om en venlig sjæl, havde mulighed for at se den igennem for fejl, da det er årets sidste sæt vi får! Hader at sige dette, men det virker ... -
Eksamen
ForumindlægDet er sådan, at jeg har gået i en bærbar klasse i 3 år i gym. Vi skal op i skriftlig matematik eksamen på A-niveau. Jeg vil gerne lave det på papir i stedet for bærbaren. Hvis der er en opgave med en funktion, er det så nødvendigt at tegne grafen? Der står jo for det meste ikke, at man skal teg... -
Idéer til bøger?
ForumindlægHej, er der nogle der kender nogle gode fagbøger eller en god bog, der ikke bare fortæller en historie, men er god at læse i til at forbedre sin viden omkring Matematik eller Dansk fag. Det må helst ikke være et niveau højere end 9 klasse, eller jo 1.g og ikke højere... På forhånd tak. -
Hjælp til dividering
ForumindlægHej. jeg går i 5 klasse og får rigtig mange divisions stykker for i matematik. Jeg kan ikke rigtig finde nogle gode metoder til at dividere med store tal. Fx 2858 Divideret med 39 Vil du hjælpe mig? (skal helst være en let måde). Hilsen Rohat. -
Terminsprøve
ForumindlægKære SP Jeg var desværre syg den dag, hvor jeg havde matematik terminsprøve (9. klasse). Jeg har hørt at terminsprøven ikke er så vigtig, fordi man kun tager den for at få en fornemmelse af hvordan afgangseksamen er, men vil det sige, at jeg ikke skal tage den om eller hvad? Er der nogen der... -
Mundtlig
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der er specielt gode i reglerne ang mundtlig matematik. Problemet er: i min klasse er vi 2 der skal op, og derfor tænkte jeg på om vores lærer skal lave spørgsmål der dækker hele pensum eller blot 4 spørgsmål, 1 til hver og 2 overskydende? -
HHX
ForumindlægHej Har tænkt mig at gå på HHX efter 9. klasse. Der er en Business&Science studieretning, med fagene Matematik A, Fysik B og Kemi B. Hvis jeg så interesserer mig for at blive fx ingeniør, har jeg så muligheden for at fx. uddanne mig som det, hvis jeg vælger HHX? Eller skal man have gået på ... -
Hjæp, vandforbrug?
ForumindlægHejsa. - Jeg går i 9. klasse, og jeg er igang med en matematik aflevering, og vil derfor gerne bede om noget hjælp.. - En familie på 4 personer bruger 6685,94 kr. om året på vandudgifter. - Afgifter = 3779,44 kr. Hvor stor en procentdel af familiens årlige samlede udgifter til vandforbrug ud... -
Reeksamen?
ForumindlægHej alle. Jeg var oppe i matematik her i torsdags, og pludselig under færdighedsregningen fik jeg det dårligt og kunne ikke koncentrere mig. Derfor vil jeg gerne spørge jer om det er muligt at komme til en reeksamen i folkeskolen? Jeg ved godt at eksamen i folkeskolen ikke betyder noget, men ... -
Kvantitativ og kvalitativ evaluering
ForumindlægJeg skal op i matematik og sidder og læser en tekst om evaluering af kirstine Jess. Jeg kan forstå at kvantitativ evaluering er fx færdighedsprøven i folkeskolen i 9 klasse, hvor man kun ser på facit. Er det ikke rigtig forstået? Men kan ikke helt forstå, hvad kvalitativ evaluering er. Er d... -
HJÆLP - HASTER ! MINUTS HJÆLP
ForumindlægHej folkens :) Jeg har en matematik opgave for, hvor der står følgende: I en klasse er der D drenge og P piger. Hvad betyder følgende a ) D = P - lige mange piger som drenge b) P = 3D - ? c) D = P +1 d) P = D - 2 e) P = D/2 f) D = P/2 - 1 HÅBER PÅ HJÆLP HASTER
