Søgning på: srp historie musik. Resultater: 17481 til 17500 af 24890
-
kinetisk energi i et relativistisk stød
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP om stød, og har problemer med at finde noget om den kinetiske energi i stød, der skal regnes relativistisk på. Jeg har formlen og alt det der, men i klassisk forstand er den kinetiske energi bevaret i et elastisk stød, men hvad så i relativistisk forstand? Nogle der kan h... -
Hvad betyder nukleokapsid
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er i gang med at skrive SRP om influenzaen den spanske syge, men jeg er stødt på et ord, jeg ikke ved hvad betyder. Kan i hjælpe mig? Ordet er Nukleokapsid. Har prøvet at søge adskillige steder, men har ikke fundet noget. På forhånd tak. Rene Justesen. -
Diskussion
ForumindlægHej alle! Jeg sidder i øjeblikket med min SRP omkring doping. Jeg skal diskutere, hvilke konsekvener en evt. frigivlse af doping i cykelsport vil have. Mit fokus er EPO og bloddoping. Jeg har været inde på sygdomme. Har i nogle gode forslag til andre konsekvener jeg ikke lige kan komme i tanke o... -
Leibniz' regneregler
ForumindlægJeg sidder og skriver SRP og har brug for Leibniz' regneregler, som man bruger til at løse differentialligninger som fx y = ax+b Jeg har fundet 2 her på studieportalen, men skulle også gerne bruge resten. I øvrigt er studieportalen nok ikke det bedste sted at henvise til som kilde ;) -
Biosyntese
ForumindlægHej jeg er i gang med SRP og skriver om steroidhormoner, jeg er i gang med at skrive om biosyntese lige pt. men synes ikke jeg kan finde på flere ting jeg kan fylde på, jeg har skrevet om enzymer og forklaret biosyntesen af kønshormoner. Håber at der er nogen der kan hjælpe mig, btw. jeg skriver... -
Mutationer i celler
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SRP opgave, som drejer sig om "ulykken i Tjernobyl". Jeg skriver i fagene fysik og biologi. Jeg har lige et sprøgsmål, som omhandler biologi delen... Er der mon nogle der ved hvilken form for mutation, der er tale om når man snakker om celler der er blev... -
Newton og differentialligninger
Forumindlægjeg sidder og skriver SRP og skal løse følgende opgaver, men er kørt helt fast! Newtons metode skal benyttes. Bestem y*/x* (prik over x og y) for kurverne givet ved følgende ligninger: y = ax+b x2-8x+y2+5y+8 = 0 -
Mutationer i celler
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SRP opgave, som drejer sig om "ulykken i Tjernobyl". Jeg skriver i fagene fysik og biologi. Jeg har lige et sprøgsmål, som omhandler biologi delen... Er der mon nogle der ved hvilken form for mutation, der er tale om når man snakker om celler der er blev... -
Rummelige flader - Arkitektur
ForumindlægHej Studeportalen Jeg sidder med en srp i Design og matematik, heri skal jeg lave en undersøgelse af Burj al Arabs overfladeareal og volumen. Hvilken slags rummelig flade vil i mene jeg skal arbejde med? Selv hælder jeg til en hyperbolisk paraboloide, eller er det mest oplagt at arbejde med omd... -
Virksomhedsanalyse ????
ForumindlægHej alle sammen Nogle der ved hvad en virksomhedsanalyse omfatter? Og så er næste spørgsmål stortset det samme - hvad omfatter et virksomhedsportræt? Skal nemlig skrive SRP hvor jeg skal vælge område Torsdag, og jeg har hørt at en virksomhedsanalyse skulle være rigtig omfattende, da j... -
Reklamer
ForumindlægHej jeg sidder og skriver SRP om rygning og reklamer for rygning. Har et billede af en læge der sidder og ryger "more doctors smoke camels...".. spørgsmålet er da, hvilke medier man brugte? var det kun i blade man viste disse reklamer eller var det også i biografer og fjernsyn osv. ... -
Metoder i sep
ForumindlægJeg skal op i srp mundtlig forsvar snart og har skrevet om psykopati i engelsk og psykologi. Skal jo komme ind på fordele og ulemper ved ens metoder. I engelsk har jeg brugt filmanalyse og i psykologi tekstfaglig analyse. Er der nogle der ved hvilke fordele og ulemper der er ved disse? -
disposition
ForumindlægJeg skal op og forsvare min srp her snart, og havde hørt at det var en god ide at tage en disposition med ind til lærer og censor Men ved i om det okay jeg laver 2 forskeliige dispositioner, sådan så der står lidt flere stikord på min, end der gør på deres? -
Intern standard????
ForumindlægHej :-) Jeg er igang med at skrive SRP, bl.a. om GC-MS, og skal forklare hvorfor man tilsætter en intern standard til sin prøve. (Både dem der bruges til standard/kalibrering-kurven, og den prøve man skal bestemme massen i. Er der nogen der nogen der kan hj&am... -
Analyse af Klansville U.S.A
ForumindlægHej alle. Jeg skal i min SRP analysere Cunninghams: Klansville. U.S.A. Bogen er en fakta bog, og derfor ved jeg ikke hvordan den skal startes? Og jeg leder også efter en tale af Robert Shelton, en UKA leder :-D Min vejleder siger jeg at tage de vigtigste ting ud fra bogen, evt nogle som ... -
arabisk matematik hjææælp
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive en SRP om geometriske løsninger for 3. grads ligninger med udgangspunkt i Omar Khayyam, problemet er dog at jeg ikke helt forstår, hvordan han løser ligningerne. Er der nogen der har den relevante baggrundsviden til at hjælpe mig med det? tak på forhånd, og hv... -
Hvad hedder den slags filmanalyse hvor man sætter fokus på filmiske virkemidler
ForumindlægJeg har analyseret scener fra serien Dopesick i min SRP opgave. Jeg har primært benyttet mig af hermaneutisk metode til at fortolke hvad der sker i serien, men jeg har samtidig også analyseret enkelte scener hvor jeg har fokuseret på det filmtekniske som billedkomposition, lyssætning, lyd mm. ... -
Efterspørgselsforhold
ForumindlægJeg sidder i den herreskønne SRP-opgave, og har skrevet noget om efterspørgselsforholdene, men jeg mangler lidt respons... Jeg skal ikke segmentere, men hvilke punkter ville I tager med under efterspørgselsforhold? Jeg har følgende punkter: - Markedets størrelse - Beskrivelse af konsument... -
Hvad er en tetra base? Feigl-Anger papir
ForumindlægKære folkens, Jeg sidder og skriver SRP og møder stoffet (4,4’-tetramethyl)diaminodiphenylmethane. Der står ikke meget om det på nettet, men jeg ved at det er en tetra base. Problemet er dog, at jeg ikke ved hvad en tetra base er, så er der nogle der ved dette? Det er i forbindelse med ... -
USA's rolle internationale system
ForumindlægHej Jeg skal i SRP diskutere hvilke konsekvenser Irak-krigen har haft for USA's rolle i det internationale system. Jeg har allerede tænkt på at komme ind på "Joseph Nye og blød magt", anti-amerikanisme, Paul Kennedy og "imperial overstretch"? Har nogle andre idder?
