Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17501 til 17520 af 20688
-
Har tværsnitsarealet en proportinal sammenhæng med resistansen?
ForumindlægHej. Jeg har fået et fysik rapport for, hvor jeg skulle teste om en leders resistans havde en sammenhæng mellem dens længde og tykkelse. I min graf jeg lavde over tykkelsen og modstanden, fik jeg en ekspotentiel graf. Jeg søgte lidt på nettet, og fandt nogle få steder hvor der stod at sammenhæn... -
nogen der her disputioner til:
ForumindlægFRA: NY PRISMA 9 det sure, det salte og det basiske side 8-23 jordens salte side 24-41 partikler med fart på side 58-81 når felter forandres side 82-105 der er noget i luften NB side 114-117 lysets kilde side 130-145 det er de emner jeg kan trække om til fysik i morgen., hvis der er nogen der k... -
Energitab
ForumindlægHej hvordan bør jeg løse den her opgave? Rækkevidden af a-partikler i luft afhænger af den energi, hvormed de udsendes fra kilden. I "DATABOG fysik kemi" kan man se, at [\alpha] -partikler med en begyndelsesenergi på 6 MeV i luft har en rækkevidde på ca. 40 mm. Under opbremsning i luft... -
Beregning af alkohol procent! HJÆLP!
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen imorgen, og trækker jeg nu alkohol og skal destillere det osv., står man jo til sidst med noget ethanol man skal regne alkoholprocenten ud ved. Så jeg tager sådan et 1 ml. bæger eller hvad jeg skal kalde det, og måler det tomt hvorefter jeg måler det fyldt op med mit et... -
Vunden energi ved spaltning af Uran 235
ForumindlægHej. Som jeg har forstået det, skydes en neutron mod en uran 235-kerne, som kort blliver til uran 236, og derefter spaltes i fx krypton 92 og barium 144. Mit spørgsmål er så, at der er noteret, at der ved denne proces bliver sendt 3 neutroner videre fra denne atomkerne, men det kan jeg ikke få ti... -
Reaktionsligninger (Grundstoffer og atomer)
ForumindlægHeej Allesammen :) Jeg sidder her og laver dispositioner til min Fysik/kemi FSA 9. klasse :) Min lærer har opgivet emner og det ene er "Grundstoffer og atomer" - Hun siger det vil være super hvis vi lavede nogle reaktionsligninger vi kunne vise og forklare. Men problemet er at det ALD... -
Specifikke adgangskrav
ForumindlægHej Her til sommer regner jeg med at fortsætte på AAU på linien Elektronik og IT. Den kræver: Dansk A Engelsk B Matematik A Fysik B Kemi C (eller Bioteknologi A) jeg har alle disse fag på det krævede niveau eller over, men jeg er ikke sikker på at jeg beståer dansk. jeg ha... -
Tilkalder fysikeksperter!!!
ForumindlægHej. Jeg sidder med en fysik opgave som lyder følgende; En dykkerklokke er cylinderformet med diameter 3 m og højde 2,5 og åbne ned til. Dykkerklokken nedsænkes på 15 m's vanddybde, hvorefter vandet presses ud af et luftovertryk. Hvor stort er trykket i dykkerklokken??? Jeg ved at svaret... -
Please hjæææælp
ForumindlægNu har jeg siddet med denne **** opgave i rigtig langt tid og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal gøre... Har set en andet forum om samme opgave, men den hjalp mig heller ikke... Fysik er ikke lige mit bedste fag, så hvis det nu kunne forklares til mig detailjeret ville være rigtig dej... -
faktorer, som indvirker ved opvarmning af et stof
ForumindlægHej.. jeg har trukket et spørgsmål der lyder: Du skal give en oversigt over de faktorer, som indvirker ved opvarmning af et stof. Stikord til den faglige samtale: Specifik varmekapacitet, smeltevarme og fordampningsvarme. Jeg har skrevet om: - Tilstandsformer - Smeltevarme - Fordampningsvarme -... -
Elektrolyse og forsøg til atomets opbygning
ForumindlægHej. Jeg skal til FSA eksamen i morgen i fysik. Mit problem er at jeg kan risikere at trække elektrolyse og jeg ved kun at det er elektrisk strøm som kan splitte saltsyre (HCl) op i hydrogen og chlor, og at chlor vil gå til pluspolen og hdrogen vil gå til minuspolen. Er der ikke nogen der kan for... -
Gymnasieelev søger underviser
ForumindlægHey! Jeg søger en universitetstuderende, til at hjælpe mig med matematik, fysik og kemi. Jeg går selv i 2.g Du skal helst bo i København (jeg bor selv i Holte). Hvor vi skal mødes, og hvad timelønnen skal være, kan vi altid blive enige om. Behovet vil jeg tro er omkring 2-4 gange om måneden á 1,... -
At påvise metaller kan lede strøm
ForumindlægJeg skal op i FSA fysik imorgen og er igang med at studere. Jeg arbejder lige nu på metaller, og i forhold til elektrongasser vil jeg gerne påvise at metaller kan lede strøm, og det kan fast salt ikke fordi de er forskellige i deres gitter. Jeg ved godt hvordan jeg kan påvise saltets ledningsevne... -
Optagelse på UNI
ForumindlægHEj--. jeg er sku såen en 2.g'er der ikk ved ret meget om optagelse på uni. men jeg har lidt planer om at læse medicin efter gym (2008) øhm men hvis man nu ikke har et højt gennemsnit nok til at komme ind, hva gør man så.. kan man ikke søge ind og læse matematik og fysik i et år og¨å søge... -
Forklaring af tryk 760 mmHg
ForumindlægHey folks:) Jeg har et hængeparti fra 1.g fysik: Jeg forstår ikke det her med at 1 atm = 760 mmHg. Hvad menes med at atmosfæretrykket kan bære 760 mmHg? Min tankegang er, at hvis jeg har et rør med kviksølv hiver tyngdekraften det ned til jorden og atmosfæretrykket vil inde i mit hovede bare ... -
hjælp!!
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at rette min fysik rapport af gammatik fejl. Jeg er ikke dansker og har brug for en der kan hjælpe mig med dansk grammatik. Selv om jeg har lær det, har jeg stadig nogle grammatik fejl eller fejl i ordstilling. Håber at finde en der vil hjælpe mig. elle... -
Transformer-sætningen, nogen som forstår den?
ForumindlægHej :) Jeg skal op til fysik/kemi imorgen og nu har jeg bare et lille problem, jeg forstår ikke alt det der med transformation og det er bl.a. noget af det jeg kan komme op i. Er der nogen som kan finde ud af transformer-sætningen og vil prøve at forklare hvordan man eventuelt kan regne det ud?? ... -
Ohm
ForumindlægHej alle sammen, jeg har fået en opgave i skolen, om at skrive en sides opgave omkring ohm. Jeg ved at ohm målinger er højest i mørke rum da vi testede det sidste gang jeg havde fysik i skolen, jeg glemte bare at høre hvorfor det nu var at det var mørkest der.. Håber nogen kan forklare mig hv... -
cirkelbevægelse.
ForumindlægHej allesammen. Har lige haft en diskussion om hvor kraften er peget hen af i en cirkelbevægelse. Jeg syntes at have lært i fysik undervisningen at denne er pegende ind af mod centrum i cirklen. Men det er kun mig der mener dette. Søgte så på nettet og fandt noget om centritetalkraft, hvor kra... -
bestemmelse af phi - parallaksemetoden
ForumindlægHej SP Jeg har lidt problemer med at forstå, hvordan man i parallaksemetoden, er i stand til at bestemme vinklen phi (φ. på billedet "p"). Selvfølgelig uden at kende, 2/3 vinkler. Ud fra billedet, tolker jeg det som om, at der ligger en større omkreds rundt om jorden, og a...
