Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17501 til 17520 af 48240
-
Studieretningsfag?
ForumindlægHvis man har studieretningen bio A og kemi B men har hævet mat B til A i 3g - vil mat A så tælle som et studieretningsfag? Altså ift. uvu udtagelse af eksamen for gym: "3.g-elever skal op til to skriftlige prøver. Alle skal op i skriftlig dansk, og derudover skal eleverne op i et udtrukket ... -
Eksamenshjælp til udregning af molarmasse for ionforbindelse med krystalvand
ForumindlægJeg har fået opgivet et spørgsmål til Kemi C eksamen, som bl.a. indholder: Fortæl kort om hvordan man udregner den molare masse af CuSO4 • 5 H2O - jeg synes dog ikke at der står noget i min bog om udregning af molarmassen.. Tager man så bare og adderer molarmassen af CuSO4 med molarmass... -
Hjælp til kemieksamen! NaHCO3
ForumindlægHej Jeg skal til min eksamen (kemi C, stx) kommentere på denne reaktion: HCO3^- + H3O^+ (aq) ->CO2 + 2H2O Spørgsmålet høre ind under hovedspørgsmålet som omhandler stoffet NaHCO3 - hovedspørgsmåls formuleringen er vedhæftet. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal sige - skal jeg kommentere... -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej Snart skal der vælges emner til stx 3.g studieprojektsopgave, som er en opgave i form af en eksamen. Jeg skal skrive i Kemi og biologi og har nogle spørgsmål: Er der nogle der har forstand på acetylsalicylsyre eller paracetamol, som evt. kan anbefale nogle gode bøger/tidsskrifter/dokumenter... -
Organiske forbindelser/alkaner
ForumindlægGodaften Jeg skal op til kemi eksamen i morgen. I et af mine spørgsmål står der: "Der ønskes eksempler på navngivning af organiske forbindelser samt alkoholers kemiske egenskaber". Men under "stikord" til spørgsmålet står der, at jeg blandt andet kan komme ind på "Alkaner... -
Bindinger
ForumindlægHej jeg sidder og læser til eksamen i almen kemi, og er kommet i tvivl om hvordan man ved/udregner/aflæser at fx carbon højst kan binde sig til fire atomer eller at oxygen højst kan binde sig til to?? jeg er lige læst lidt om orbitaler, men har lidt svært ved at forstå det, men mistænker at der e... -
bindinger og orbitaler
ForumindlægHej jeg sidder og læser til eksamen i almen kemi, og er kommet i tvivl om hvordan man ved/udregner/aflæser at fx carbon højst kan binde sig til fire atomer eller at oxygen højst kan binde sig til to?? jeg er lige læst lidt om orbitaler, men har lidt svært ved at forstå det, men mistænker at der e... -
hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg skal til NV eksamen prøve ting i morgen og jeg har trukket energi indenfor kemi. Jeg er helt gået i stå og jeg ville høre om det er nogen der har nogle noter eller noget i ville kunne skrive som hjalp mig i gang. Eller svaret kunne også være smukt ;-) 1) Gøre rede for forbrændings proc... -
Esterfremstilling - neutralisation
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen nu her i Kemi B, og vi har lavet et forsøg hvor vi fremstillede en ester, og hvor vi benyttede svovlsyre som indikator. Vi skal så neutralisere den, og det gjorde vi med natriumcarbonat, hvorved CO_3^-+H_2O <--> HCO_3^-+OH^- H_2SO_4+H_2O --> HSO_4^-+H_3O^+ ... -
Ioner og salte hjælp!!
ForumindlægJeg skal op til mundtligt eksamen i Fysik/kemi. Jeg har været så heldig at trække ioner og salte. Spørgsmålet lyder på: Vis og forklar, gennem forsøg, nogle væsentlige træk ved ioner og salte samt betydning og anvendelse i vores samfund/verden. Problemet er at jeg ikke kan så mange forsøg som kan... -
Afstemning af respirationsprocessen - Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg skal til eksamen forklare mundtligt, hvordan jeg afstemmer respirationsprocessen.. Nu er jeg ikke så skrap til kemi....... - Og det kniber lidt med at finde en simpel, let måde at forklare, hvordan jeg afstemmer C6H12O6 --> + 6O2 --> + 6H20 Kan nogen - på enkelt vis forklare, ... -
Pentan, diiod og vand Rapport = Panik
ForumindlægJeg læser lige nu til kemi eksamen, og mangler en rapport (nogen gange glipper ting bare). Rapporten er om pentan, diiod og vand og deres blandbarhed. Jeg går på HF enkeltfag - og har været meget fraværende grundet sygdom - så har absolut ingen kontakt til andre i klassen. Har søgt på nettet og h... -
Opløselighed
ForumindlægHej Læser til eksamen i kemi, og gennemgår et journal forsøg vedrørende forsøget "Dannelse af ioner" har følgende spørgsmål: Kobbersulfat er letopløseligt, så hvordan kan det have sin rigtighed at der dannes nogle krystaller på bunden, når man opløser kobbersulfat i vand? Kan det skylde... -
Forbrænding
ForumindlægJeg skal i denne her uge op i fysik og kemi eksamen. Jeg er igang med at finde forsøg til emnerne. Jeg ved at i en ydre forbrænding er der en grundsætning: brændbart materiale + ilt => vand + kuldioxid Forsøget går ud på at man skal fyld et cylinderglas med oxygen derefter lukker man det med e... -
hjælp
Forumindlæghej alle sammen skal til eksamen i fysik og kemi. jeg er igang med at læse utrolig meget... Men spørgsmålet ere bare når jeg begynder med at kigge på forsøgene der skal jeg kunne forklare om hvorfor osv og hvad forsøget viser spørgsmålet hvordan forklar jeg at syrernes ledningsevne, jeg skal unde... -
Kemiske mængdeberegninger
ForumindlægAloha! Jeg sidder og "hygger" mig lidt med kemiske mængdeberegninger her op til kemi-eksamen C. I den forbindelse har jeg et spørgsmål som lyder: I reaktion mellem hydrogen og oxygen er 6mol H2 ækvivalent med 3mol O2. Ved reaktionen giver denne blanding 6 mol H2O. Vi kan anføre mængd... -
Hvad er reaktionsorden?
ForumindlægHej, jeg sidder og læser op til min kemi B eksamen, som finder sted her tirsdag morgen, og er faldet over et lille problem: Hvad betyder en reaktions orden? Jeg er godt klar over at man kan finde den ved at lægge eksponenterne sammen, som findes ved at se på plottene man kan lave af ens data, me... -
Naturvidenskabelig uddannelse til skoletræt
ForumindlægMin veninde er lost om hvad hun vil uddanne sig til. De fag der intresserer hende mest er hendes kemi A og Biologi B. Derudover går hun op i sundhed, pleje, ernæring osv. Hun ville gerne have været farmaceut, men efter her 2g mener hun ikke at hun er helt boglig nok, da hun bla. har fået nogle m... -
navngivning af komplekser
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser til eksamen i kemi og er stødt ind i følgende som jeg ikke forstår: (i) [Fe(OCN)(H2O)5]2 +: pentaaquacyanatojern(III) (ii) [PbCl4]2- : tetrachloroplumbat(II) (iii) [CrCl(Br)2(NH3)3] : triammindibromochlorochrom(III) De tre komplekser og deres systematiske navn står eft... -
Min NF Evalueringsopgave
Forumindlæghej jeg håber at nogle kan hjælpe mig med min disposition/problemformulering til min A-opgave, som jeg skal aflevere på fredag. Jeg har 10 min. til at fremlægge denne til eksamen ca. så synes det har været svært at finde frem til hvad jeg skal snakke om man skal inkluderer alle tre fage: Bi...
