Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17561 til 17580 af 158493
-
Pyramiderne i det gamle Egypten (mat/his)
ForumindlægHej. Jeg skal om kort tid skrive min SRP-opgave (3.-årsopgave), som skal omhandle pyramiderne i det gamle Egypten, altså matematikken bag pyramiderne, konstruktionen, osv. Fagene er matematik A og historie A. Er der nogen, som har nogle gode kilder, evt. en tidligere opgave til inspiration ell... -
HASTER RIGTIG MEGET! I'm desperat.. HJÆLP til mat eksamen på fredag :-(
ForumindlægHeeeej venner.. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen her på fredag, det er på 10 klasses niveau.. Ville høre; har I nogle noter fra 10 klasse matematik? SÅ MÅ I MEGET gerne sende dem i en besked eller skrive privatbesked til mig og få min mail .. Ps: hvad SKAL man kunne til en 1... -
Cosinusrelationer
ForumindlægJeg har en aflevering i matematik og jeg er lidt på bar bund. Jeg skal finde siden c og b i en skævvinklet trekant. Jeg starter så med at beregne siden c og benytter så formlen: c^2= a^2+b^2-2*a*b*Cos C Jeg kender siden a og vinklen C, men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre med b!!! Hjælp mig :) -
Hjælp til indskærpning af emnet kunstig intelligens, så det passer til overemnet: Kommunikation.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har virkelig brug for noget hjælp. Jeg har valgt at skulle skrive AT i fagene Matematik A og Dansk A. AT-eksamens overemne, er i år kommunikation, hvor jeg har valgt underemnet kunstig intelligens. Jeg kan dog ikke bare fremlægge om kunstig intelligens, jeg mangler at ind... -
Det babylonske talsystem
ForumindlægHej alle jeg er godt i gang med at skrive min SR, men har lidt problemer med hvordan jeg skal besvare den sidste del af min problemformulering.. håber nogen vil hjælpe lidt :) den lyder sådan her: >Gør rede for udviklingen af det babylonske talsystem og diskuter betydningen for det det baby... -
Dumpet KemiA = bestået KemiB?
ForumindlægJeg har i lang tid undret mig over følgende; Jeg gik i år 2010 op til en eksamen i Kemi A (mundtlig) hvor jeg dumpede (fik karakteren 00). Mine års karakterer var 4 for skriftlig og 02 for mundtlig. Vil jeg kunne komme ind på en uddannelse der kræver en bestået kemi B, eller skal jeg til at læse ... -
Hvad skal I op i? :-)
ForumindlægHej folkens, Nu har man i dag fået offentliggjort eksamensplanerne for de skriftlige eksaminer. Ville lige høre hvad I skal op i :-)? Jeg skal op i dansk, engelsk, samfundsfag og matematik. Hav en god forlænget weekend ;-) -
definitionen af tan(x) = sin(x) / cos(x)
ForumindlægHey...Jeg skal op til den mundtlige eksamen i matematik B på HTX på onsdag. Vi har fået udleveret nogle eksamensspørgsmål vi skal gøre rede for, det ene lyder således: "Redegør for forholdene i ensvinklede trekanter - Nøgleord: definitionen af tan(x) = sin(x) / cos(x)" Hvad menes der me... -
Beregning af vektor længde
ForumindlægHej derude. Har brug for lidt hjælp med lidt matematik opgaver:Bestem længden af vektor a og længden af vektor b, ydermere vinklen mellem vektor a og vektor bJeg har flg. oplysninger:vektor a * (2*vektor a + vektor b) = 13vektor a * (vektor a + 2 * vektor b) = 1 (vektor a + vektor b) * vektor b =... -
Drømmen er ved at være død!
ForumindlægHej med jer. Som udgangspunkt ved jeg ikke, hvad jeg ønsker med dette indlæg ikke andet end måske lidt trøst, og en person der måske har oplevet det samme som jeg. Sagen er at jeg havde et snit på 10, hvilket er fornuftigt nok til at komme ind på jura på hhv. aau og au, hvor adgangskvotienten ... -
Hvad vil være bedst? C eller B?
ForumindlægHej :-) Vil lige hører om der nogen der ved hvordan Matematik på B niveau i Gymnasiet fungere? Jeg overvejer mellem B og C niveau fordi jeg kun for 7 i matematik.. Vil det være for hårdt at vælge B eller skal jeg forholde mig på C?? Og dem som har matematik på B i Gym, kan I ikk lige kort forklar... -
Jeg skal starte på gymnasie
ForumindlægJeg skal starte til sommer på gymnasie, og vil da gerne være en smule forbredt. Hvad bliver man undervist i 1.g når man har valgt matematik på A nivo? :) Er det forskelligt fra gymnasie til gymnasie? -
Opg 7.136.
Forumindlæghmm, kom vist til at skrive den et forkert sted 1. gang.JEg er lige igang med at lave nogle opgaver uden hjælpemidler til imorgen. Og har lavet 7.136 i opgavebogen med hele opg. sæt. Jeg har fået x=0,5, men er lidt i tvivl om det er det rigtige. -
eksponentiel udvikling
ForumindlægMeget vigtigt!! Er der en der kan hjælpe med mig med nogle noter omkring eksponentiel udvikling -
Hvad er "fraktil" (statastik)
ForumindlægHej Hvad er et fraktil? Læser det her, men forstår det slet ikke. Er der nogen der kan forklare det i letforståelige ord? Vil gerne forstå det. Hilsen! -
HASTER MEGA!! HJÆLP
Forumindlægdet haster ret meget, da jeg skal aflevere i aften! det er fra eksamenssæt 24. maj 2013. Jeg har fået givet vedhæftede opgave. Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal lave en nulhypotese, og hvilken chi^2 test jeg skal lave. Jeg er også meget i tvivl om antallet af frihedsgrader.. Tak! -
andengradspolynomier og grafens placering
ForumindlægForklar hvordan man ud fra koefficienterne og diskriminanten kan slutte sig til grafens placering i koordinatsystemet. nogen der kan forklare hvordan? -
Koordinatsystem
ForumindlægJeg skal bruge et koordinatsystem med en x-akse og en y-akse - enheden skal være 1 cm på begge akser. Ved I, hvor jeg kan finde et koordinatsystem på nettet, som opfylder disse krav? Jeg har ledt og ledt, men kan simpelthen ikke finde et koordinatsystem, som opfylder disse krav. -
Nulhypotese
ForumindlægHej, er der nogle som kan hjælpe med denne opgave? -
Definitionsmængde(Dm) og Værdimængde(Vm)
ForumindlægJeg fik ikke svar første gang jeg spurgte, så jeg prøver igen. Jeg skal finde Dm og Vm af de her grafer. Jeg har allerede tegnet dem i geogebra, men jeg kan ikke huske hvad de to mængder betyder.
