Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17561 til 17580 af 153151
-
Den amerikanske Borgerkrig
ForumindlægHej derude.. Jeg er i gang med at skrive SSO opgave.. Jeg kunne godt tænke mig, at få lidt mere stof om General Sharmans kampagne gennem Georgia i slutningen af 1864. Alt kan bruges ! På forhånd tak :) -
Analyse af en virksomheds facebookprofil
ForumindlægHej.. Er lige gået i gang med at skrive SSO, har fået den dejlige opgave, at skulle analysere en virksomheds facebook side meeeen, hvordan skal jeg gøre det? håber der er nogle som kan hjælpe mig, for er sku lidt på bar bund! . -
Hjælp til årsager til seksuelle overgreb
ForumindlægJeg er igang med at skrive en SSO opgave om omsorgssvigt med vægt på seksuelle overgreb i familien. Jeg kan simpelhen ikke finde årsager til at det sker, udover at forældrene måske selv har været for det.... Nogen der kan hjælpe mig??? -
Læser og litteraturvejledning
ForumindlægJeg vil gerne inkludere en læser og litteratur vejledning i min SSO opgave - men jeg er ikke helt sikker på, hvordan disse skal se ud? Det er mest læservejledningen jeg er i tvivl om.Håber virkelig der er nogen der ved det :)Mange tak - Roar -
Digt, analyse
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder ligenu med en SSO og skal lave en digt analyse på digtet 'Angst 1' af Tove Ditlevsen og har ekstremt brug for hjælp til at lave den. Er der en sød sjæl, som keder sig i denne corona tid og kunne tænke sig at hjælpe mig, med denne opgave? :-) -
AT Telefonen
Forumindlæghej som mange andre har jeg skrevet om telefonen i Historie og fysik. jeg har skrevet telefonens historie... nu hvor jeg skal skrive metode har jeg lidt problem... hvordan kan jeg være kildekritisk når det bare historie jeg har skrevet? håber virkelig der nogen som kan hjælpe -
cherokeerner indianer - help
ForumindlægHi Allesammen Jeg skal brug hjælp til en historie opgave om cherokeer indianer. Jeg vil gerne se et eksempel på en almen.kildekritisk analyse historie opgave.. men kan ikke finde en !! Det er IKKE en den stor historie opgave, og jeg ved ikke hvad en historie aflevering skal indholde. altså probl... -
Holocaust - jødeforfølgelse
ForumindlægJeg er igang med min historie, og ville høre om i kender nogle gode sider der ligger op til min redegørelse, analyse, diskussion og vurdering: - Redegør for jødernes status i Tyskland frem til nazisternes magtovertagelse i 1933 - analyser for jøderne... -
Eventyret om Fortællingerne - analyse hjælp!
ForumindlægHey derude! Jeg har fået novellen Eventyret om fortællingerne stukket i hånden. Jeg kan virkelig ikke få analyseret den tekst, ved overhovedet ikke hvad forfatteren vil med den tekst! hjælp en fortvivlt mat/fys elev! :) -
TYSKLANDS BILINDUSTRI
ForumindlægHej, Har fået til opgave at svare på følgende spørgsmål: Hvilke politiske tiltag gøres der for at afhjælpe krisen i tysk og fransk bilindustri, og hvilke konsekvenser kan krisen og de forskellige politiske tiltag få? Har Du eventuelt skrevet noget om netop dette, eller ved du lidt om overståe... -
Problemformulering!
ForumindlægHjælp mig. Jeg er igang med AT8 og skal lave en problemformulering. Jeg skriver i fagene historie og biologi om emnet genetik og landbrug. Min overskrift er "Landbrugets industrialisering og udvikling". Indtil videre er jeg kommet frem til følgende problemformulering: I denne opgave gø... -
Hvad fylder jeres SRP?
ForumindlægSå har jeg printet min SRP ud, så den er klar til aflevering. Men det fylder ret meget. Blev nødt til at købe mere papir, da min printer løb tør! Hvad fylder jeres SRP rent sidetalsmæssigt? Min fylder nemlig 37 sider (!!!) alt inklusiv, men det er altså 48500 tegn (jeg ved det, 500 tegn for me... -
at finde sekundær litteratur til danskopgave!?
ForumindlægHej... Har valgt bogen "Plastic" af Mette Thomsen, men lige meget hvor mange hjemmesider jeg kigger igennem, synes jeg, at jeg mangler masser af sekundær litteratur til den. Har været inde på diverse hjemmesider som: forfatterweb.dk, litteraturnet.dk og litteratursiden.dk og tusinder an... -
Kildehenvisning/citat
ForumindlægHejNogen som kan fortælle mig om både kildehenvisning og citat skal stå i en fodnote ? For jeg har rigtig meget tekstdokumentation. Må man så gerne bare skrive f.eks. .....(s. 45 l. 2) ?? Eller skal man skrive: ..... 1 og så sætte det det ned i fodnoten?Og det samme spørgsmål omkring citater, vil... -
Lavere karakter fordi jeg gik over tid
ForumindlægHej alle, Er det normalt i faget historie b, at det trækker ned, hvis man går over tid? -
FSA 2014
ForumindlægHar i denne uge skulle trække op til FSA, og trak historie og mundtlig engelsk. Hvad har I trukket? - og er i glade for det? :) -
Kommunisme
ForumindlægHej...Jeg sad og tænkte på "kommunisme", men jeg er ikke helt sikker på hvad kommunisme "går ud på"?er der en der kan redegøre for kommunisme? -
shakespeare..
ForumindlægHey..\n\nEr ved at skrive opgave om Shakespeare, men er ikke helt sikker på hvad jeg kan skrive til "the play-within-a-play".. Ville bare li hører om der var nogen som evt havde skrevet om det før, og kunne hjælpe mig lidt?\n\nKrammer.. -
Problemstillinger
ForumindlægHejsa :) Jeg skal have lavet nogle problemstillinger til min SRP. Jeg ville høre, om der er nogen her inde, der har nogle idéer til de undersøgende/fortolkende og de diskuterende spørgsmål. (De redegørende har jeg selv styr på (: ). Jeg har virkelig problemer med de andre, så jeg håber virkelig, ... -
Personkarakteristik af El Bola
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en kort opgave om el Bola, hvor jeg skal skrive en personkarakteristik om ham. Det er flere måneder siden jeg har set den film så kan simpelthen ikke huske noget af den. Nogen der måske har nogle noter eller en personkarakteristik? Har virkelig brug for hjælp! Tak for hjælp...
