Dansk

Digt, analyse

28. marts 2020 af AnnaRit - Niveau: A-niveau

Hej alle sammen, jeg sidder ligenu med en SSO og skal lave en digt analyse på digtet 'Angst 1' af Tove Ditlevsen og har ekstremt brug for hjælp til at lave den. Er der en sød sjæl, som keder sig i denne corona tid og kunne tænke sig at hjælpe mig, med denne opgave? :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. marts 2020 af Germanofil

#0
Jeg (og sikkert også andre) vil da gerne hjælpe, hvis det er muligt. Netop derfor er det vigtigt, at du uploader digtet – eller skriver digtet op i dets helhed – og stiller specfikke spørgsmål til det, du gerne vil have hjælp til.
 


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. marts 2020 af Stygotius

Hvad vil du have "hjælp" til ??


Svar #3
28. marts 2020 af AnnaRit

Dette er mit digt og jeg skal lave en analyse af den, men er i tvivl om hvad den præcis handler om, og disse spørgsmål:

Hvordan skildrer digtet miljøet?

Ordvalg:
– Navneord: positive-negative-neutrale?
– Udsagnsord: nutid-datid? Hvordan er det med til at give digtet handling og bevægelse?
– Tillægsord: minusord, plusord eller neutrale ord?

Sprog:

Metafor eller symbolik. Ex et landkort af bekymringer
Sammenligninger. Ex smuk som en rose eller stærk som en okse
Symboler. Ex due=fred
Besjæling (når døde ting får menneskelige egenskaber) Ex stenen græd
Personificering (et udtryk, hvor abstrakte forhold fremstilles som menneskelige væsner) Ex. Døden er en gammel mand


Svar #4
28. marts 2020 af AnnaRit

Tak for det hurtige svar :-)


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. marts 2020 af Stygotius

Jamen, så lav dog den analyse. Du har jo fået et skema til en sådan analyse. Du skal vel også lave lidt selv. Det er lidt naivt at drenge tror de kan gemme sig bag et pigenavn.


Brugbart svar (0)

Svar #6
28. marts 2020 af Germanofil

#3, 4

Okay, lad os begynde med noget forholdsvist simpelt: Kom med dit bud, dvs. besvar spørgsmålene (efter bedste evne), og så kan vi begynde en dialog om de spørgsmål, du stadig måtte brænde inde med.


Skriv et svar til: Digt, analyse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.