Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 17601 til 17620 af 48309
-
Bachelor og sidefag
ForumindlægHej SP. Jeg er ikke blevet meget klogere af at kigge på AAU's hjemmeside. Derfor spørger jeg jer; kan man tage hvilken som helst af deres bachelorere, med hvilket som helst sidefag? Er det svært at overskue at have både en bachelor og et sidefag - har man dem overhovedet på samme tid? På f... -
Analyse af snedroningen
ForumindlægEr der nogen der kunne tænke sig, at hjælpe mig med at analysere ''Snedroningen'' .. Jeg har problemer med at komme igang og ved ikke hvordan jeg skal starte med at skrive. jeg skal helst undgå at skrive ''jeg, vi, dem, os osv!!'' -
HJÆLP!..DET HASTER
ForumindlægHejsa.. Er der nogle der kan give råd til at forberede sig bedst til mundtlig eksame i DANSK.. ér det en god ide at læse hele 3 års pensum igennem, selvom teksterne til eksamen er ulæste ?? -
Sproglig matematik
ForumindlægHej allesammen.Jeg skal til eksamen i skriftlig matematik for sproglige den 18 maj og i den anledning tænkte jeg på om der er nogle som kunne tænke sig at fortælle hvordan man forbereder sig bedst til en eksamen uden hjælpemidler??(formelhæfte er dog med)...Venlig hilsen Interjak -
Tæller årsprøvekarakteren?
ForumindlægTæller årsprøvekarakteren i et fag med i gennemsnittet, hvis man skal til eksamen i faget? Hvis jeg får 10 i et fag, men jeg til eksamen får 7, er det så kun 7-tallet, som tæller med i mit gennemsnit eller er det en kombination af både årskarakteren og eksamenskarakteren - altså 8,5? -
finde et oplæg til dansk
ForumindlægHej, allesammen. Jeg har trukket trekantsdrama til dansk muntlig eksamen og ville høre om nogle kunne hjælpe med, at finde et oplæg, jeg kan gå op til eksamen i, såsom en novelle, et digt, folkevise, musikvideo. :) -
Please... Hjælp til indledning... Haster!
ForumindlægHej alle sammen, er i øjeblikket i gang med at skrive historie opgave om Palæstinaproblemet og det eneste jeg mangler er sådan set min indlening.. Er der nogen der kunne tage et hurigt kig, og muligvis rette i den?IndledningKrisen i Palæstina har om end andet været et problem der kunne ses fra to... -
FSA DANSK- hvordan gik det for jer?
Forumindlæghej, jeg vil bare lige høre hvad I synes om læse og retstaving i dag? Og stavede I ordet 7-årig, eller 7 årig? -
SSO emne.
ForumindlægJeg overvejede at skrive om Amish people i Samf, hvor jeg ville fokusuere på deres samfund, og hvad rumspringa betyder for dem. Problemet er at det er svært at finde litteratur. Er der nogen, som har en god idé, til et emne i Samf eller Historie? -
Hvordan læser I op til old?
ForumindlægHeysa...Jeg skal op til old om en uges tid, og jeg har virkelig bøvl med at komme i gang, for jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tackle det... I historie var det jo nemt bare at læse og skrive notater, men hvordan skal jeg gribe det an i old? -
eu
Forumindlæg1-EU's historie 2.EU's opbygning. ( kommissionen, ministerrådet,parlamentet,domstolen mm. ) 3. Hvad beskæftiger EU sig med. 4. Din holdning til EU hvordan tror du eu vil udvikle sig i fremtiden .. -
Analyse af Isaksen - HC Branner
ForumindlægHej (: Jeg er igang med dansk/historie opg. og det går egentlig okay. bortset fra at min analyse af Isaken af HC Branner ikke er så god synes jeg. Nogen af jer der har nogen noter eller noget, hvis i har læst den? -
Kommunisme
ForumindlægHej Vi arbejder med kommunisme som står på en 3 sider i en bog, som hedder de europæiske ideers historie...er der nogen som har læst den og har notater til det korte afsnit om kommunisme, fordi syntes det er svært at forstå når jeg læser det... -
Studieretning...
ForumindlægHvilke fag er obligatoriske? Er det sandt, at historie A er obligatorisk under alle studieretninger? Nogle der kender til de obligatoriske fag og niveauer, hvis man vælger den naturvidenskabelige med mat, fysik og kemi ? Ku virkelig være dejligt med hurtig respons. På forhånd tak. -
Fremlæggelse
ForumindlægSkal igang med mit AT oplæg med ved ikke helt hvordan oplægget skal være, nu har jeg skrevet om måneladningen, og skal snart til at lave oplægget, men ved ikke helt hvad det skal indeholde, skal jeg bare forklare hele historien, om fra start til slut eller skal, eller skal jeg undgå det.. -
Hjælp til en god problemformulering til "bavian"
ForumindlægHej alle jer! Jeg skal i gang med dansk historie opgave. Jeg har valgt at arbejde med novellesamlingen bavian. Men jeg mangler bare en rigtig god problemformulering, er der nogle der har nogle gode ideer eller forslag? -
Læsepensum / eksamenspensum
ForumindlægHej alle!Jeg er ved at lave min egen læsepensumopgivelse, da vores lærer ikke har tid. Jeg har 2-årigt biologi på højt niveau, og vil gerne vide hvor meget der opgives til eksamen, og hvor meget der er læsepensum? Og når man taler sider, er det så normalsider. Er det rigtigt at en normalside er 1... -
Har VIRKELIG brug for hjælp!!!!
ForumindlægHejsa :) Jeg skal snart op i dansk mundtlig eksamen og jeg har trukket eventyr. Jeg ved ikke helt hvilket eventyr jeg skal vælge, derfor ville jeg lige spørge om der er nogle der har nogle gode eventyr som jeg kan bruge :) , men eventyret skal kunne perspektiveres med et af eventyrene: Fyrtøjet,... -
rehtoric
ForumindlægHvordan kan man bruge af : repetition finde how can someone use repetition to finde in the text of: Senator Barack Obama's acceptance Speech in chicago, Illinois from wednesday , November 5, 2008 Help - Eksam :S -
Pensum ? dansk mundtlig.
ForumindlægHej allesammen..Er kommet i tvivl om en ting ang. dansk mundtlig eksamen (folkeskole). Vi har fået opgivet en masse tekster. Jeg ved godt at jeg ikke trækker en af de pågældende, men skal man relatere til disse tekster?F. eks. er "fyrtøjet" af HC. Andersen opgivet. Men skal jeg fortælle...
