Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 17621 til 17640 af 46442
  • HJÆLP SPANSK

    Forumindlæg
    Hejsa jeg er igang med, at afslutte min 3.g, Vil høre om der ikke er nogen, som vil tage min skriftlig eksamen i spansk da jeg ikke selv kan finde ud af sproget og er afhængig i at få gode karakter. Og selvfølgelig betaler jeg gerne for det.
  • Mediefag

    Forumindlæg
    Nu skal jeg til mediefags eksamen og skal til at forberede redegørelsen for min egen film.. er der nogen der ved, om man skal vise klip eller scener fra sin film og gøre rede for dem, eller skal man gøre rede for hele filmen samlet ? mvh emilie
  • Fysik og Mat A

    Forumindlæg
    Hej skal til eksamen til de her fag, jeg tænkte på om det vil være en god ide og købe et whiteboard som er 90x60? eller vil det være for lille. Jeg har endelig ikke lyst til og gå ned til skolen hver gang og øve mig på det der (doven). Jeg har ikke prøvet det før, men jeg går ud fra at det vil væ...
  • 00 i dansk og 10 i årskarakter - dumpet fag?

    Forumindlæg
    Hey! Jeg var så uheldig at få 00 i dansk mundtlig eksamen (spørg ik)!! Har jeg så dumpet faget Dansk A? Eller er det gennemsnittet af ens danskkarakterer? For jeg fik nemlig 10,10 i årskarater.. P.S. det er HHX
  • matematik mundtlig

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal her i næste uge op i matematik mundtlig i 10 klasse. Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg kan forberede mig. Og kan I evt. komme med nogle gode råd til selve eksamen. Det er første gang, så jeg har ingen anelse om hvordan det kommer til forgå helt præcist.. :)
  • Søger inspiration.

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til eksamen i samfundsfag. Og jeg tænkte på om nogen havde gemt en opg. de havde lavet, så'n så jeg kan se hvordan de skal skrives/fortælles, og hvad jeg skal ha med. Ville hjælpe en del, da samf ikke er min stærkeside. Tak på forhånd x)
  • Polynomiers division

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og læser til matematik eksamen på b-niveau. Og jeg kan virkelig ikke forstå division af polynomier. Hvad er formålet med denne division? Noget siger mig det er at man finder polynomiets rødder? Og hvad betyder den rest man får? synes det er meget uoverskuligt forklaret i bogen
  • Gratis adgang til Gyldendals online leksikon

    Forumindlæg
    Tænkte der var et par stykker der kunne bruge dette op til eksamen... Man skal vist blot tilmelde sig og så har man gratis adgang i 6 uger... http://www.gyldendal.dk/webapp/wcs/stores/servlet/OnlineExtSubscriptionDisplay?storeId=10001&catalogId=10002&langId=1000
  • Alssundbroen med tilkørselsveje

    Forumindlæg
    hey alle :) Da jeg nok ikke er den eneste der skal op til eksamen i Mat B dette år (HTX) kunne det jo være lækkrt hvis vi kunne hjælpe hinanden. Evt komme med ideer, fif eller hvad ens hjerte nu har lyst til. feel free to post!
  • Musikeksamen 1.g

    Forumindlæg
    Hey allesammen, jeg er blevet i tvivl om hvordan den teoretiske del af eksamen foregår? Får ma udleveret spørgsmål 24 timer før eller er det et ukendt spørgsmål - det er forresten den nye gymnasierefor... det er fordi det er meget tvetydigt på de papir vi har fået udleveret....
  • 13-tallet

    Forumindlæg
    Tusinde tak for hjælpen herinde de sidste par dage, jeg endte med at få 13 til eksamen i fysik/kemi, så det gik bare super, og fortjenesten lå særdeles også til denne hjemmeside, Mange tak for hjælpen :)
  • Skrift mat, hvor meget skal man vise?

    Forumindlæg
    Hvor meget skal man vise når man er til skriftlig eksamen. Skal jeg fx vise hvordan jeg finder rumfanget ved at integrere, skal jeg så vise helevejen ned hvordan jeg udregner itegralen, eller må man bare omskrive udtrykket og trykke ligmed, eller beregn i mathcad?
  • Biologi...

    Forumindlæg
    hey... hvad kan man læse til biologi til 9. klasses eksamen??? sidste år var der mange spørgsmål om global opvarmning og forurening.. hvad tror i "emnerne" blir i år? bare nogle forslag til emner...
  • Algebraiske metoder?? Hjælp...

    Forumindlæg
    Eksamnens spørgsmålet lyder: Algebraiske metoder Specielt ønskes en gennemgang af anvendelse i ligninger. Vi sidder to der skal op til eksamen i mundtlig matematik, men vi ved ikke helt, hvordan vi skal forstå spørgsmålet, og hvordan det skal besvares... På forhånd tak:)
  • Biologi og religion

    Forumindlæg
    Hej Jeg har skrevet i biologi og religion, og vil høre om der er nogen som kunne have lyst til at læse min synopsis og give mig nogle gode råd til hvordan jeg skal tackle eksamen. Jeg kunne godt bruge nogle idéer eller råd. Håber der er nogen derude der kunne have lyst. Det ville være en meget ...
  • Biologi C/B

    Forumindlæg
    Hejsa igen Min studieretning og Ma-A, Ke-A, Fy-B. Jeg overvejer at hæve biologi til B også. Hvor meget tæler det på begge niveauer? Og der er kun en eksamen på begge niveauer ik?
  • Tysk mundtlig afgangs prøve. Berliner Mauer.

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal aflevere min tysk synopse til mundtlig eksamen og jeg ved ikke hvilke punkter jeg vil ind på, jeg har om die berliner mauer. jeg ved ikke hvordan jeg skal lave den, er helt lost. HJÆLP HJÆLP!!!! Jeg går i 9. klasse skal jeg så lige sige..
  • info. til eks.?

    Forumindlæg
    Bliver det betragtet som snyd, hvis man tager noget info. (artikler, skemaer, rapporter) fra internettet, putter det på harddisken og så bruger det til eksamen (den skriftlige) ? Altså, man må jo godt have alle midler med. Jeg er bare usikker, vil ikke blive taget for snyd.
  • SIMPELT SIMPELT ang. årsprøve

    Forumindlæg
    Ja imorgen skal jeg til dansk årsprøve men jeg sad og tænkte lidt på, må man selv vælge hvad man vil lave til eksamen, man kan enten vælge, kronik, essay eller litterær artikel?... eller er det sådan at man trækker det? Jeg går i stx 1.g
  • KEMI 0-B

    Forumindlæg
    Hej alle . Jeg skal meget snart begynde at supplere kemi fra 0 til B, bare på et halvt år:( Sååå, jeg undrer mig over om man overhovedet kommer op i både skriftlig og mundtlig eksamen? Eller hvordan foregår det? Hvis ikke, får man så "årskarakterer", som overføres til ens bevis eller hv...