Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 17621 til 17640 af 34067
-
Hjælp til trin i ligning
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til at forstå det trin der sker i nedenstående ligning: (det er fra en af Fibonaccis sætninger) Jeg har vedhæftet det som fil.. -
plz plz hjææælp
ForumindlægNogen der er rigtig sød at hjælpe mig?? Please… har virkelig brug for hjælp!!!!Nogen der kan giv mig eksempler med kombinationer? Kan virkelig ik find ud af det…Mange tak på forhånd. MOLLY -
Hurtig brøk (1.007)
ForumindlægJeg har problemer med denne her brøk som skal forkortes, jeg synes ikke jeg kan komme meget længere end at sætte dem på hver sin brøkstreg?Hvordan skal den løses?x²- xy / xy - y² -
Vær sød og hjælpe mig :-D
ForumindlægEfter skolereformen er der kommet nye "udtrækningspuljer" Hvad lyder de på For jeg ved godt engelsk og fysik mundtligt er obligatorisk Men nu er idræt mundtlig også en del af udtrækspuljen?? -
3 punkter i et koordinat system
ForumindlægLad tre punkter have koordinaterne A = (1,2), B = (5,5), og C = (8,3) i et ortogonalt koordinatsystem. Punkterne er hjørner i en trekant. a. Bestem længden af siden AB. b. Bestem vinkel A. c. Bestem koordinaterne for skæringspunktet mellem højden hb og AC. d. Bestem arealet af ?ABC. Please ... -
Uddannelse?
ForumindlægHej SP Jeg interesserer mig meget for den naturvidenskabelige fakultet, og vil meget gerne tage en bacheloruddannelse inden for naturvidenskab. Derfor ville jeg gerne spørge, om I havde en ide til hvilken uddannelse jeg kunne tage, hvis jeg endte med et snit mellem 9-10 (med bonus). Jeg er i... -
hej allesammen. er der nogen der vil hjælpe med 2 spørgsmål..til naturfag årsprøve imorgen??
Forumindlægjeg skal op i naturfag årsprøve imorgen. jeg går i g, og ville have svar på de to spørgsmål:1. er der nogen der vil fortælle hvordan man laver et bevis for cosinus og sinus ved hjælp af enhedscirklen??2.hvordan laver man et bevis for y=ax+b??det ville være til stor hjælp hvis nogen svarede..mange... -
Rundes en gennemsnit op?
ForumindlægHej.Jeg undrede mig lige over, hvis gennemsnittet af ens årskarakterer er 8.9 og gennemsnittet af ens eksamenskarakterer 9.0, runder de så op, eller forbliver det 8.9? -
nulpunkter og fortegn
Forumindlæghttp://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=1501Jeg skal bestemme dm(f), nulpunkter og fortegn uden at bruge CALC-menuen på TI-83...Jeg skal vel regne x^2-2x-3 ud som en 2. gradsligning... -
Naturlig eksponentielfunktion
ForumindlægHej, Jeg har en aflevering, hvor jeg skal beskrive den naturlige eksponentielfunktion, men har ikke helt forstået, hvad det er? Kunne godt tænke mig en forklaring på det, og hvad en eksponentielfunktion bruges til. Mener det er noget med, at eulers tal forekommer i naturen? Ikke helt sikker. Ta... -
Stærkt dæmpet svingning
ForumindlægHvordan ved man, om den regression, man har lavet på et datasæt for en formodet stærkt dæmpet svingning, rent faktisk er en forskrift for en stærkt dæmpet svingning? -
hjælp..
ForumindlægHejsa...!!!Har et kæmpe stort problem. Har fået dansk stil tilbage, som min lærer åbenbart mener at jeg har snydt med.DEt har jeg ikke. Det enste jeg har gjort, var at finde nogen informationer om forfatteren i vores litteratur-håndbog. Og det har jeg så omformuleret, men hun mener stadigvæk, at ... -
SRP lineære reg....
ForumindlægHej folkens håber i kan hjælpe mig hurtig med at svare på hvad n og i står for i lineære reg... Og så er det der mærkelig tegn som jeg ikke lige kan huske betyder... ∑ det her tegn og så står oven over det og ned under er der angivet i=1 Hvad skal det sige ... Skal nemlig bevise lineæ... -
Indledning til SSO i mat
ForumindlægJeg skriver stor opgave om Algebra - helt præcist "algebraiske strukturer og afbildninger mellem disse".Jeg skal nu til at skrive indledningen, og er lidt i tvivl om hvad denne egentligt skal indholde? Skal man skrive et kort resume af algebraens historie, og derefter hvorfor man har va... -
Akut - AT Metoder Dansk/engelsk
ForumindlægSidder fast på dette spørgsmål: • Hvad fokuserer de humanistiske fag på? ved ikke helt hvad jeg skal fylde på da jeg er blevet lidt forvirret af andre spørgsmål altså dækker de humanistiske fag bare over at Fortolke og analysere eller er der mere? -
Enhedscirkel
ForumindlægEr der nogen der kan forklare enhedscirklen, og hvordan den muligvis kan forklares til en mundtlig eksamen? Tak på forhånd :-) -
Binomialfordeling hvad er det?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med en matamatik opgave hvor der står at man ska give en grundig forklaring på hvad binomialfordeling er.Hvis der nogen der gider og give en svar på det vil jeg være meget glad.mvh. Malene -
Hvad er en funktion???
ForumindlægHej alle. Jeg har frygteligt brug for lidt hjælp, da jeg snart skal have matematikprøve, og absolut intet forstår af funktioner! Jeg har virkelig forsøgt, men det trænger ikke rigtig ind i knolden på mig ;) Har naturligvis allerede tjekket nettet for forståelsens skyld, men intet har det hjulpet!... -
srp
Forumindlæg -
Ekspotentialfunktioner
ForumindlægEn ekspotentialfunktion er givet ved formlen y(x)=b*ax Hvor b angiver skæringen af y-aksen ved x=o Hvorfor må b ikke være negativ? Det ville give os en ekspotentialfunktion som er en spejling af den samme ekspotentialfunktion bare "over" x-aksen i stedet for "under" den
