Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17641 til 17660 af 158923
-
Dansk skriftlig eksamen (hf)
ForumindlægHej, er der nogen, der ligger inde med et eksamenssæt fra dansk A (hf) eller ved, hvor jeg kan finde et, da jeg er meget nysgerrig efter, hvordan teksterne er udformet. Mvh. Nanna -
Lomme regner til b-niveau?
ForumindlægNogen der ved, om en "TI 84 PLUS" er god nok til matematik på b-niveau? På min tidligere skole havde jeg også matematik b, og der var den god nok, men på min nuværende skole, siger min lærer, at den ikke er god nok? Men det virkede som om hun var lidt i tvivl? Nogen der kan give mig et... -
HASTER
ForumindlægVi står og skal have matematik prøve i morgen Vi har fået at vide at vi må bruge gamle svar fra bøger Så ville spørge om noget du skulle have facitlisten på færdighedsregning 8. klasse til at ligge. Søger det meget hurtigt da jeg godt ville kunne klarer opgaven Mvh Mikkel -
Klasse fyldt op :(
ForumindlægHej.. Jeg ville gerne skifte linje til matematik A, Fysik og Kemi B på mit kommende gymnasium.. Men da jeg ringede til gymnasiet for at høre om det var muligt, sagde de at der var fyldt op i den klasse og det ikke var muligt.. Jeg ville ellers så gerne gå i den klasse, men hvad skal jeg nu gøre... -
Studieretning? hjæælp!
ForumindlægHej,, Jeg har valgt naturvidenskab som min studie retning.. Biologi A Kemi A matematik B. Men jeg har lige fundet ud af at man ikke kan bruge biologi til noget som helst efter gym, vis man skal ind på uni, er det sandt? -
består man hvis man dumper i et fag
ForumindlægBestår man selvom man dumper i ét fag? Men stadig har et gennemsnit over 02 -
Nominel og effekiv rente
ForumindlægHej 1. Jeg skal beregn renten pr. termin når det oplyses, at den nominelle på rente er 11% og der er 4 årlige terminger. 2. Så skal jeg beregne renten pr. termin når det oplyses at den effktive rente på er 13,50% og at der er 12 årlige terminer 3. Beregn den nominelle rente på når det oplyses ... -
Renter
Forumindlæg10.000 kr. indsættes på en konto, der giver en rente på 2,5 %. Hvad er saldoen efter første termin? kr. Hvor meget er de 10.000 kr. vokset til efter ni terminer (2 decimaler)? kr. -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man egentlig tage sine notatater hjemmefra med til selve eksaminationen? Altså også dem der er lavet på com? På forhånd tak! -
Respons på abstract - på DANSK!
ForumindlægJeg har skrevet et abstract, indtil videre kun på dansk. Ville være rart hvis nogle ville give lidt respons. Jeg er i tvivl om resultater og konklusion halter lidt? eller om det er fint nok. Abstract: Opgaven undersøger den græske matematiks udvikling helt tilbage til oldtidens Grækenland og fre... -
Differentialligning
ForumindlægHej, er der nogle som gerne vil hjælpe mig med denne opgave? -
Integration af en tredje grads ligning
ForumindlægHejsa\n\nEr der nogen som kan hjælpe mig lidt med hvordan jeg integrarer følge eksempel:\n(ax^3+bx^2+cx+d)^2\n\nJeg er selv løbet fast i den, så håber der er nogen af jer der kan komme med nogle input, så jeg kan komme videre med mit projekt :) -
EUKLID SRP OPGAVE..MANGLER KILDER..HJÆLP! :-)
Forumindlæghej, jeg skal til at begynde på min SRP opgave her i 3.g, og jeg skal skriv i fagene MATEMATIK og HISTORIE. Jeg har fundet en del matematiske kilder, såsom euklids elementer, og "episoder fra matematikkens historie" osv. men jeg har ingen anelse om hvor jeg skal starte med den historis... -
Efter ungdomsuddannelsen
ForumindlægHej alle medstuderende Jeg er af den opfattelse, at langt de fleste her, er igang med en ungdomsuddannelse.. Såeh, hvad vil I læse når I er færdig, eller besæftige jer med?? Kunne også være interessant at vide hvad folk laver, altså dem der er færdig med en ungomsuddannelse.. -
Hvad kan man med bruge HF til???
ForumindlægHej, jeg vil gerne vide hvad man kan bruge en HF-eksamen til??? Kan man godt få et eller andet kontorjob eller et andet job hvor man mindst tjener 15.000 kroner efter skat???? Jeg er ret skoletræt og lider af social angst, kan sku ikke holde mere til skole og mange mennesker i samme rum i 8 timer... -
økonomi
ForumindlægHej :) Er der nogen, som har kendskab til økonomi-studiet, som evt. kan fortælle lidt om det? Jeg er mest interesseret i at høre hvordan matematik indgår i studiet? Jeg går i 3g og matematik A, men er lidt usikker på om jeg ville kunne klare matematikken. Jeg er udmærket i matematik, bare ikke et... -
ligning for plan ?
ForumindlægNår jeg skal bestemme en ligning for et plan og kun har givet 3 punkter i planet, er det så ok at jeg opstiller en parameterfremstilling for planet, eller skal jeg på en eller anden måde finde en normalvektor, så jeg kan skrive planets ligning på normalform? -
hjælpe med trekant'er
ForumindlægHeej alle Jeg ska lave én opgave som hedder ; Trekant DEF er ligebenet og G er midtpunktet af Dd a) beregn længden af højden FG - Hvordan skal man det ? b) beregn arealet af tekant DEF -hvordan skal man gøre det ? Hælp -
Langt matematikkompedie fra uvm
ForumindlægHejsa et stykke tid siden var der en, som linkede til et langt kompendie fra uvm. Det var om mat A og indeholdte en masse opgaver og andet, mener jeg. Jeg kan ikke finde det nu, kan I smide et link? Tak. -
Privat undervisning?
ForumindlægHej alle..! Vi er en lille gruppe (4) der står forude for en matematik eksamen her til sommer. Vi har desperat brug for hjælp til matematik, da vi har mange problemer ´med vores lære. Vi har matematik på B niv. Det er selvfølgelig mod betaling. Nogen der kan hjælpe? evt. om hvor der er muli...
