Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17641 til 17660 af 46276
-
Berlinblokaden
ForumindlægEr der nogen som i korte træk kan forklare hvorfor sovjet var så ivrige for at forhindre at de der blev oprettet en egentlig vesttysk stat? Jeg forstår ikke helt hvorfor der skulle være en så stor forskel på en vesttysk stat og to vesttyske territorier... :) -
The Itch - fortolkning?
ForumindlægHejSkal aflevere stil om "the itch" her på torsdag, og er gået død i fortolkningen. Jeg har specielt svært ved manden - synes han virker lidt speciel, men kan ikke rigtig finde ud af hvorfor og hvad det betyder... Ellers så symboliserer krabberne vel kvinden og hendes følelser, ikk?Håbe... -
Danmarks statistik
Forumindlæghej! jeg sidder og er i gang med at skrive srp opgave, men har aldrig lært at bruge danmarks statistik. jeg skal finde nogle statistikker over hvor mange hjemmegående husmødre der var i perioden 1890-1920 eller deromkring. ellers noget med kvindernes status, altså hvilke former for huslige pl... -
Reaktionshastighed og katalyse HASTER!!!!
ForumindlægHej Jeg har et oplæg til imorgen, og blev valgt til, at fremlægge om Reaktionshastighed og katalyse. Jeg forstår ikke emnet, og har virkelig meget brug for hjælp for, at få det forklaret. Der er også kurver som høre til dette emne, som jeg heller ikke kan forstå. Håber I vil hjælpe mig, Please... -
Midt i en jazztid - problemstilling?
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at skrive en kronik på baggrund af et uddrag af romanen 'Midt i en Jazztid' af Knud Sønderbye (1931). Jeg har svært ved at finde en ordentlig problemstilling, som jeg kan diskutere ud fra - hvad er det forfatteren ønsker at belyse og stille til debat? -
Erindring Genretræk
ForumindlægHej :) I morgen skal jeg til skriftlig prøve og jeg ville spørge om i ikke lige vil hjælpe med at fortælle forskellige genretræk til en erindring? -
John F Kennedy
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en engelsk outline/synopse om John F Kennedy, overemnet er rasisme. Er der nogle der har nogle gode hjemmesider. -
Hvad er Segregation?
ForumindlægHvad er segregation? - tak. -
SRP MAT-His
ForumindlægHej jeg håber at der er nogen der vil læse min SPR og fortæl mig hvor meget de vil bedømme den til. Min SRP omhander græsk matematik. Jeg kan sende den til jeres mail hvis nogen er interesseret -
Ladies and gentlemen
ForumindlægHej.Jeg ville bare lige høre, om nogen havde skrevet stilen "Ladies and gentlemen"mangler lidt inspiration.Håber nogen svarer -
Metoder i AT !?!?!
ForumindlægJeg er midt i AT og skal forklare diverse metoder ... Men jeg er i tvivl om hvor mange der skal nævnes? og forklaring på nogle af dem, bl.a.: humanistisk, (hører der ikke både kildekritik, analyse m.m under her? og en god forklaring af analyse (har en perfektionistisk lærer)) hermeneutisk - hva... -
Sætning
ForumindlægHej "På min fødselsdag" Hedder det an eller auf meinem Geburtstag og hvorfor? -
1960'erne
ForumindlægHej jeg skal redegør for de sociale og kulturelle forhold i slutningen af 1950'erne og i 1960'erne Hvad menes der her. Hvad skal jeg komme ind på tror i ? -
Selvmodsigelser i menneskerettighedserklæringen af 1789
ForumindlægHej,Jeg sidder og skriver historieopgave i disse dage, og har om den Franske Revolution og menneskerettighedserklæringen fra 1789.Jeg har læst at denne skulle indeholde selvmodsigelser, men jeg har ikke selv kunne finde dem hidtil. Er der nogle af jer som kan give nogle eventuelle eksempler? -
IMPLICIT og EKSPLICIT???
ForumindlægJeg sidder her og læser til mundtlig dansk... Nu bliver jeg så i tvivl angående implicit og eksplicit... Hvad er det de hver især fortæller?? Og er det noget fortælleren siger? Eller er det en holdning forfatteren har der er enten direkte eller indirekte?Håber på at få svar...På forhånd tak -
Hvilke STX fag skal man have for at kunne tage en psykologi uddannelse?
ForumindlægHej SP, jeg er lige begyndt på 1.g på STX, og jeg har et mål om at viderestudere psykologi, når jeg er færdig med mit gymnasie. Men jeg er i tvivl om hvilke fag jeg absolut skal vælge, hvis jeg skal videre på f.eks Århus Uni for at studere psykologi? Jeg er i tvivl om jeg skal gå fra Matematik C... -
HASTER ---HJÆLPPP
ForumindlægHej alle sammen Jeg har et stort problem.. Jeg er i gang med at lave en stil om Pia Juuls tekst: "Jeg vidste slet ikke, at du var så hellig". Jeg havde skrevet rigtig meget, men det er på et eller andet måde blevet slettet.. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg har glemt meget af ... -
Fortællende Journalistik
Forumindlægjeg har skrevt et essay om En luder steg af toget, men jeg har nu fået stilet et spørgsmål mere, at jeg ska finde de gode og dårlige sider ved oplevelsesjournalistik. Jeg ved ikke hvad der er dårligt ved det. nogen der kan hjælpe? -
Essay om musik ? (det haster)
ForumindlægJeg skal skrive et essay til imorgen og det er om musik. Jeg har skrevet lidt, men nu er jeg gået i stå. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal fortælle, så har i nogen ideer om hvad jeg kunne fortælle om musik ? -
hjælp
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe miig med at fine en en novelle som jeg kan samligne den med en novelle der hedder Drivhuset af Anders Bodelsen
