Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 17661 til 17680 af 23609
-
Luftmodstand
ForumindlægHej, jeg sidder og laver SRP i fysik A matematik A, og er stødt på et problem. Jeg skal opstille en differentialligning, som beskriver legemets hastighed som funktion af tiden ved fald med luftmodstand. Luftmodstanden antages at være proportional med hastigheden i 2. potens. Dette skal e... -
24 Timers eksamen
ForumindlægHej alle på studieportalen. Jeg har idag været oppe og trække emne til en 24 timers fysik eksamen, hvor jeg har været så heldig at trække termisk energi, med stikordende "Effekt, Varmefylde og nyttevirkning. Er der evt. nogen som har været oppe i det før? Eller nogen som gide læse hvad... -
atom og kernefysik (hjælp)
ForumindlægOpg 4. side 261(fra bogen SPEKTRUM FYSIK 2)Ved et eksperimenter i gymnasiet med gamma-radioaktivitet benytter man ofte ^137Cs som kilde. Dette nuklid henfalder ved et Beta^- henfald til en anslået (exciteret) tilstand i datterkernen.a) Opstil reaktionsskemaerne for de involverede henfald.HÅBER NO... -
Eksempel på udregning af q-værdi.
ForumindlægHej med jer. Jeg skal til en fysik fremlæggels, hvor jeg skal b.la. skal fortælle om q-vårdien. Min fysiklære vil så have, at eg kommer med et eksempel på udregning af q-værdien ved hjælp af forml, som ser således ud: Håber i kan hjælpe mig med, at komme med et eksempel. På forhånd. -
hjælp
ForumindlægHejsa jeg har nogle opgaver i fysik jeg ikke kan finde ud af her kommer de: 2) Hvor mange AE er der fra Solen til Merkur og fra Solen til Pluto? 1) Hvorfra stammer solens energi? 3) Hvilken effekt modtager Venus pr m2. Tror du Venus er en varm planet? -
korrektur af SRP
ForumindlægHej derude Nogen der vil læse korrektur af min SRP. Jeg skriver i Matematik og fysik om det skrå kast, og vil rigtig gerne have en til at læse den igennem. Det behøver ikke være grundigt, men lidt er også godt :D Jeg bytter gerne hvis du har en SRP du gerne vil have kigget igennem. Sk... -
HJÆLP! Energiforhold???
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med at lave dispostitioner til min fysik eksamen. Jeg har dette emne samt disse stikord.. Emne: Kernefysik Stikord: Henfaldstyper, bevarelsessætninger, kernekort, halveringstid, energiforhold, e=mc^2 Er der nogen som kan hjælpe mig med de to sidste stikord? Hvad k... -
Termisk energi
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til fysik årsprøve, og jeg skal derfor læse på nogle forskellige former for energi. Nu har jeg læst lidt om mekanisk energi og termisk energi. Det jeg ikke forstår er, at både den mekaniske energi og den termiske energi begge to er summen af den potentielle energi og de... -
Hvilke egenskaber bestemmer kulbrinters kogepunkt?
ForumindlægHej :) Jeg har fået en fysik opgave for, hvor jeg skal svare på dette spg: Hvilken tilstandsændring udnyttes når man destillerer, og hvilken egenskab ved kulbrinterne bestemmer kogepunktet? Jeg har selv svaret på den første del af spg, det er det sidste jeg ikke kan finde ud a... -
Notater
ForumindlægHej, jeg er bange for at jeg er kommet i bekneb med mine notater til den forestående prøve. Jeg vil høre om der er nogen der har nogle supplerende notater til fysik i 9 kl. Også gerne komplette sæt så jeg evt. kan sammenligne med mine egne. jeg har gennemgået det komplette pensum for 7., 8. og 9.... -
Læse op??
ForumindlægHej med jer, - Jeg skal til fysik eksamen på mandag, og jeg er så småt ved at læse op. Men min lærer har sagt, at jeg skal skrive formålene med forsøgene, og lidt terori hvad jeg vil komme omkring... Men synes det er lidt svært at gøre, nogen som har nogle gode råd/tips? Det vil betyde meget!... -
energiforbrug og nyttevirkning
ForumindlægHvordan beregner jeg, hvor meget energi det koster pr. dag & år? (én kWh -----> 200,61 øre) Jeg er så dum til fysik T_T Evand: 334400 nyttevirkning: 78,60 Etilført (J) 425445,2926 E(kwh) 0,118179248 Antal kg pr. dag 2 -
10 klasse:
ForumindlægHej, jeg skal i 10. klasse efter sommerferien, og vil allerede nu begynde, med at forberede mig. Hvilke emner har man hovedsagligt om i de forskellige fag? Historie?, Biologi?, Samfundsfag?, Matematik?, Fysik og kemi?, Religion? osv. Eventuelt: Hvad i havde jer der gik i 10. om?? Tusinde tak ... -
Brug grafik, hvor I kan.
ForumindlægJeg har sagt dette her så mange gange, at jeg føler trang til at lave et indlæg om det. Brug tegninger og grafik så meget I kan, det er næsten det halve af arbejdet, på samme måde som en håndværker bruger sit værktøj. Det gælder især i matematik og fysik, men ogå på en række andre områder. Fortæl... -
Hjælp til de taksonomiske niveauer om den kolde krig og rumkapløbet.
ForumindlægJeg mangler de tre taksonomiske niveauer (redegørelse, analyse og vurdering) for at færdiggøre min problemformulering. Det overordnede spørgsmål havde jeg forestillet mig skulle være: Hvilke intentioner lå bag at rejse ud i rummet under den kolde krig? I formuleringen skal fagene historie og fysi... -
Hjælp til henfald for U-235? Hvor lang tid går der?
ForumindlægJeg er ved at skrive AT-synopsis i engelsk og fysik og det går.. ikke så godt.. Jeg vil gerne undersøge hvor længe der er radioaktivitet i Hiroshima. Jeg har fundet halveringstiden for U-235, men den er jo kæmpe kæmpe stor, kan det virkelig passe? Kernerne henfalder jo også? Hvornår gør de det og... -
AT 2009 - emne
ForumindlægVil gerne have hjælp til at finde et emne til årets AT opgave - Rejser. Skriver i fysik engelsk, men er lidt død mht. emne, har pt valgt luftballoner, og jorden rundt på 80 dage. Kan bare ikke få så meget info i det syntes jeg, så vil gerne have hjælp til et nyt emne. Plx! -
Tak for hjælpen!
ForumindlægVille bare huske, at takke de mennesker herfra og på fysik-forummet, der har hjulpet mig og mange andre gennem de skriftlige eksaminers tid!Det er lækkert, at kloge hoveder som jer gider tage sig tid til, at hilfe os andre...Et kæmpe tak for hjælpen herfra.Mvh Mathias -
Radioaktivitet: Protium/tritium
ForumindlægHej Jeg har læst, at det aldrig er blevet observeret at protium er radioaktivt, men jeg har også læst, at nogen fysikere mener, at protium har en halveringstid i størrelsesordenen 1036 år. Hvordan betragter man officielt protium - som radioaktivt eller som ikke-radioaktivt? Hvis det er ikke-r... -
Terminsprøve 3.g
ForumindlægJeg står og skal til terminsprøve bl. a. i fysik her om et par uger. Jeg har hørt rygter om at terminsprøverne er gamle eksamenssæt. Derfor kan jeg øve mig på opgaverne fra de sidste tre år og med stor sandsynlighed komme op i opgaver jeg kender. Nogle der ved om det er rigtigt? For det ville vær...
