Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17661 til 17680 af 153151
-
Wilsons 14 punkte
ForumindlægHej, jeg sidder og skal op i morgen i historie! Jeg forstår bare ikke hvad Wilsons 14 punkter går ud på, og hvad meningen med dem er? -
Problemformulering DA/HI Besættelsen!
ForumindlægJeg skal til at skriver Dansk/Historie opgave, jeg har som fag valgt historie og taget udgangspunkt i besættelsen. Jeg mangler hjælp til at finde på en god og spændende problemformulering! -
ide til emne
Forumindlæghej jeg skal skrive srp opgave i fagerne Historie og Kemi. Jeg har valgt og skrive om rygning- nikotin. har nogen en ide hvad man kan skrive i historie delen om dette emne? -
analyse af kilde
ForumindlægHey Jeg sidder med dansk historie opgave....I Historie skal jeg lave en analyse af en kilder, men er i tvivl om hvordan man giber det an, nogen der kan hjælpe? -
Merkantilisme
ForumindlægHej, Jeg er så heldig at skulle op i historie. En del af vores pensum handler om merkantilisme - det er ikke min stærkeste side i historie; så jeg ville høre om nogen eventuelt har nogle gode notér om dette - eller måske i korte træk kan/vil forklare hvad det går ud på? -
AT - Eiffeltårnet :)
ForumindlægJeg har kigget på emnet omkring Eiffeltårnet og synes det ville være totalt genialt emne, og snakkede med vejlederen i historie som sagde at historie i hvert fald vil være oplagt.. Men problemet er det naturvidenskabelige fag som det andet skal være. Nogle ideer til hvad det kunne være og kom ger... -
Iterationer, fraktaler og kaos (IB)
ForumindlægHej, jeg skal her i sommerferien skrive en større opgave (max 4000 ord) og jeg har valgt at det skal være noget indenfor ovenstående emner som jeg derfor har læst en del op på. Skal siges jeg går i Gymnasiet (IB for at være helt præcis) og har mat på High Level (lidt højere end det danske A ni... -
Studieretningsopgaven i 3g
ForumindlægI min klasse er vi lidt i tvivl om, hvilke fag, man må skrive i, i studieretningsopgaven i 3g. Man skal skrive i dit studieretningsfag på A. Derudover, må man så vælge et hvilket som helst andet fag? -
AT 2019 "Havet"
ForumindlægHej alle, er der nogle af jer der sidder med nogle gode ideer til at emnet i år? gerne med fagkombination engelsk & historie eller historie & oldtidskundskab :p tak på forhånd -
Problemstilling - kildekritik
ForumindlægHej Jeg er igang med mit ottende AT-forløb, hvor vores hovedemne er selviscenesættelse. Her har jeg valgt at kombinere fagene dansk og historie. Min opgave omhandler mellemkrigstiden og hvordan kunstnerens selviscenesatte sig på denne tid. I den analyserende del af min opgave vil jeg a... -
Livet under besættelsen
ForumindlægHej derude Jeg har brug for noget hjælp til en opgave i historie der skal afleveres imorgen så det kunne være dejligt hvis i gad at hjælpe mig igang :) Opgaven går følgende ud på: Nu skal du ud fra oplysningerne i bogen forestille dig, hvordan det var at leve under besættelsen i Danmark. Du ska... -
Imperialisme
ForumindlægHej derude.. Jeg er igang med en historie-opgave, hvor jeg skriver om det britiske imperie, altså i tiden 1870-1914 I den forbindelse skal jeg til sidst i opgaven komme med en vurdering af "hvilken betydning imperietiden har for forholdet mellem tidligere kolonimagter og kolonier i dag"... -
Antal sider
ForumindlægHvis jeg skal skrive en opgave på 15-20 sider - må den så godt være længere end 20 sider, hvis jeg ikke har skrevet 2400 tegn på hver side? 2400 tegn regnes jo normalt for 1 computerskrevet side. I følge min matematik skal jeg skrive 36000-48000 tegn i alt, hvis én side er 2400 tegn. -
Tornerose på fransk
ForumindlægHej hej allesammen, Er Tornerose et folkeeventyr? og på hvilken måde for fx på fransk er det jo Charles Perrault der har skrevet det, så kender man jo forfatteren. Skal høre om der er en der ligger inde med en rigtig rigtig god analyse af tornerose på dansk - Brødrende Grimm (måske også på fr... -
Indledning
ForumindlægSå fik vi endelig vores første fysik rapport for, men der er et lille problem, hvordan indleder man en rapport om telegrafen, og telefonens udvikling? (både historisk og hvordan den virker!)Jeg har fundet en masse opgaver her på siden, men den jeg fandt var om f.eks. en teori og startede med &quo... -
HASTER--HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp til finde noget kort og konkret om kvindernes stilling i samfundet med særlig fokus på deres situation og rettigheder, hvad angår uddannelse, arbejde og politik i løbet af 1800-tallet. Jeg ville også spørge, om der er nogen, der lagt en opgave/projekt om kvi... -
Romerriget
ForumindlægHej. Jeg ville høre, om der var nogen, der kendte nogen gode bøger om romerriget? Jeg skal bruge det til en histore opgave. Min problemformulering ser indtil videre ud som følger: - Hvordan er bystaterne opbygget? - Hvordan er bystaterne struktureret politisk? - Hvorfor blev Rom så stort? J... -
SRP - bygningskonstruktion
ForumindlægHejsa folkens Nu er tiden jo kommet hvor vi skal vælge fag og emner til SRP.. meeen det er jo ikk helt let. Jeg vil rigtig gerne skrive om bygningskonstruktioner med fokus på hængebroer (specielt Tacoma Narrow Bridge som kollapsede i 1940). Jeg vil gerne skrive i matematik og historie, me... -
Hjælp til reklame analyse!
ForumindlægHej I næste uge har jeg min afgangseksame i mundtlig dansk(prøveform B). Jeg har trukket; "trykte reklamer", og jeg har valgt en reklame fra Smirnoff Vodka. Jeg er i gang med at analysere min reklame - og derfor vil jeg høre om der sidder nogen, som evt. kunne give nogle analytis... -
Dansk - Analyse :)) Rettelse Ikke helt færdig
ForumindlægDen lille Idas blomster Den lille Idas blomster, er et fremragende eventyr, der b. la. Anden handler om en lille pige ved navn: Ida og studenten, de sidder i sofaen. Hun kan virkelig godt li ham, fordi han fortæller de smukkeste eventyrere. En dag ville han, fortælle et eventyr, som han virkelig...
