Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17701 til 17720 af 46276
-
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
radioaktive stoffer -> ioner?
ForumindlægHej. Er lidt i tvivl om noget i forhold til beta-partikler.. Beta partikler er jo som bekendt elektroner der bliver skudt ud fra kernen af et radioaktivt stof. Men før det sker, er der en neutron der bliver omdannet til en proton og en elektron. Derfor stiger grundstofnummeret én, mens kernetall... -
Kommunisme - dialektisk materialisme
ForumindlægJeg er så heldig at skulle holde oplæg om 4 sider(kommunisme) i bogen: "De europæiske ideers historie". Jeg har læst meget grundigt og har lidt svært ved at trække det væsentlige ud i stikord, da jeg ikke forstår hvad der menes med dialektisk væsen og stort set hver gang ordet bruges? N... -
Slaget på Fælleden - hjælp
Forumindlæghej. Jeg har lige skrevet om Slaget på Fælleden, men så skal jeg også finde en kilde og derefter lave kildekritik. Forstår ikke hvordan jeg skal lave kildekritik ? ,s kan nogen hjælpe? Tak på forhånd. -
ln(e)=1 - hvorfor??
ForumindlægJeg skal forklare hvorfor ln(e) er lig med 1. Nogen der kan hjælpe?? -
Forståelse for eller af
ForumindlægJa, hedder det forståelse for eller forståelse af? Hvad er forskellen? -
Naturlisme og Impressionisme
ForumindlægHey, jeg skal finde naturlistiske og impressioniske træk i teksten Fru Marie Grubbe, hvordan skla jeg gør det, kunne jeg få nogle gode eksempler? -
Enevælde "haster"
ForumindlægHvad var det bærende i Ludvig 14.´s styre? -
Chef, hvilken uddannelse?
ForumindlægHej studieportalen. Går på 2.g på hhx, og jeg har en drøm om at blive chef. Hvilken uddannelse tror i vil egne sig bedst? Er interesseret i matematik og virksomhedsstyrelse. Har overvejet erhvervsøkonomi på cbs og økonomi på ku. Ville høre hvilken uddannelse der er god hvis man har en ambition o... -
Ideer til projektopgave
Forumindlæghej jeg skal snart have projektopgave. mit overemne er Forandring og konsekvnes. Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kunne have om? og jeg går i 9. klasse?` på forhånd tak -
Entropi på mikroskopisk skala
ForumindlægEr S = -k_b * sum p_i*ln(p_i), hvor i er de enkelte tilstande i faserummet (mikrotilstande) og p_i er sandsynligheden for den mikrotilstand, en definition eller kan den udledes? Er det også rigtigt forstået, at S = k*ln W, hvor W er summen af alle mikrotilstande, er et specialtilfælde af den før... -
teorier
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med nogle teorier i international politik. Jeg er igang med mit studieretningsprojekt og skriver opgave om korea i den internationale politik. Jeg skal inddrage teorier om udviklingen i international politik, og har fundet den der hedder systemteorien. Men er de... -
Hjælp - Kig her.!
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med en opgave der omhandler korstoget. Jeg skal besvare følgende spørgsmål: Redegør for hvilke befolkningsgrupper der drog på korstog? Er der nogle herinde der kan hjælpe? Det er meget vigtigt.. På forhånd tak. -
Galileo Galilei
ForumindlægJeg laver projekt om bl.a. Galilei og kunne meget godt bruge en kilde, hvori der står noget som G har skrevet ? Er der nogen der ligger inde med noget - det må gerne sige noget om hans måde at tænke på, men er ikke nødvendigt ! Vil gerne se alt I evt har. Carsten -
Hegemoni
ForumindlægJeg har altid troet at Hegemoniteorien beskrev hvordan enhver supermagt vil gå under. Desværre har jeg ikke kunne finde noget billag for dette hvilket irreterer mig da jeg skulle bruge det til min 2.g opgave. Jeg søgte lidt her på siden og fandt den her opgave: https://www.studieportalen.dk/O... -
Vurdering i Kinaopgave??
ForumindlægHeysa er igang med min opgave om Kina men sidder lidt fast i min vurdering, nogle som har nogle gode forslag??? Giv en vurdering af forholdet mellem forsat økonomisk udvikling og udvikling af demokrati i Kina?? -
oplysnignstid konsekvenser
ForumindlægHej. Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af, hvilke konsekvenser oplysningstiden havde? -
Teresa's Wedding
ForumindlægHey. Jeg har læse Teresa's Wedding, men næsten intet forstod jeg. Så vil jeg spørger om, de personer, som har læst den, kunne skrive et (lille) referat om handlingen. Tak på forhånd. -
Opfordring: Upload videregående opgaver
ForumindlægHermed bringes en opfordring til alle Studieportalens medlemmer på videregående uddannelser: Upload jeres opgaver, notater og lignende på Graduate.dk (www.graduate.dk) (du kan bruge dit Studieportalen.dk login :) ) God weekend til alle! -
Hjælp til AT emne!
ForumindlægJeg har simpelthen brug for inspiration. Jeg skal skrive AT opgave her i 2g, og jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal skrive om. Jeg har ikke valgt fag endnu, men ved på forhånd, at det ikke skal være matematik, fysik, eller andet videnskabeligt. Hvad har I andre skrive om? Eller hvad synes I ku...
