Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 17721 til 17740 af 23724
-
Spørgsmål vedr sso
Forumindlæger igang med at skrive SSO, og i den skal jeg lave en analyse hvor der inddrages selvalgte kilder.. hvordan skal det gøres? skal jeg prøve at flette det ind i det hele og skal jeg i så fald lave en kildeanalyse( er avisartikler jeg bruger)..\n\nPå forhånd tak for hjælpen :) -
HJÆLP!! Harpens kraft og Ebbe skammelsøn
ForumindlægHej:) Jeg er ved at skrive en dansk analyse af folkevisen Harpens kraft. Jeg er nu nået til hvor jeg skal perspektivere til en anden folkevise. Så nu vil jeg gerne vide om den kan perspektiveres til folkevisen Ebbe skammelsøn? og hvis den kan hvor dan skal jeg så gøre det?.... Hvis den ikke ... -
Historisk kilde om sortes stilling i retssystemet i USA
ForumindlægHej! Jeg skriver SRP i engelsk/historie om sortes stilling i retssystemet. Jeg har brug for nogle historisk kilder - f.eks. en lov, en tale, en dagbog, en statistik eller noget andet om emnet. Er der nogen, der har en idé? Jeg har søgt og søgt men kommer ikke rigtigt videre... Jeg analyserer... -
Manglende viden
ForumindlægNogen der har skrevet en analyse og fortolkning af Rifbjergs digt "Morgen" og digtet "Opvågning" af Nanna Jeiner?\n\nEr helt lost kan ikke komme igang og skal snart være færdig. \n\nPS: Hvis i har noget med Geoge Brandes "om læsning" så vil jeg også gerne have det me... -
AT- biologi og engelsk
Forumindlægjeg skal skrive AT om atomvåben i bio og eng. Først vil jeg redegører for atomvåben og hvordan de virker på menneskekroppen. Så vil jeg analysere bogen "nuclear now", det er en fiktiv bog der giver et kvalificeret bud på hvad der kunne ske hvis der udbrød atomkrig... MEN jeg mangler... -
Hvordan er eksamen teksterne i religion C set i forhold til Friedrich Nietzsche tekst; Jenseits von Gut und Bóse
ForumindlægHvordan er eksamen teksterne i religion C set i forhold til Nietzsches Hinsides godt og ondt?. Jeg synes teksten er lidt svær at læse, og forstå samtidig. Jeg har rimelig svært ved at lave en rimelig analyse på 24 minutter. Gode råd og overblik relatede materiale tages gerne imod med ky... -
en bjergbestigerske
Forumindlæghejsa\njeg sidder og analyserer JF Willumsens billede, en bjergbestigerske, fra 1912. ( http://www.fsk.dk/fsk/publ/women/bjergvand.jpg )Jeg er lidt i tvivl om hvilken stilart billedet er malet i, ved første øjekast ville jeg sige det var naturalisme?\nandre tips og fif modtages gerne:)\n\npå forh... -
Hjælp
ForumindlægHejsa ... Jeg sidder her med en kemiopgave der driller en smule .. :S Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2*2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse%Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret ?? Kan ikke lige se hvordan jeg skal løse den .. Håber der er nogen der ... -
Hjælp :)
ForumindlægHej , håber du kan hjælpe har virkelig brug for en hjælpende hånd :) Jeg skal bestemme en opgave (ikke en hjemmeopgave), men ved ikke hvor jeg skal starte fra, håber du kan hjælpe. 1,420 g af en organisk forbindelse analyseres til at indeholde 0,696 g C, 0,039 g H og 0,685 g Cl. a) Bestem... -
Holberg: Diskussion
ForumindlægHej allesammen : ) Er ved at skrive en analyse af Holbergs Epistel: "Om lærdom og universitetsundervisning", og forsøger at lave diskussionen. Problemet er bare at der ingen ideer kommer til mig. Alle de emner jeg finder på syntes irrelevante i forhold til teksten. Er der nogen der har ... -
Elementaranalyse
ForumindlægHej.. Jeg har brug for lidt hjælp til denne opgave da jeg ikke aner hvordan man skal gøre..Ved en analyse af et stof finder man, at det indeholder 48,6 % C, 8,2 % H og 43,2 % O (masse %)Hvad er masserne af henholdsvis C,H,O i 100 g af stoffet..?Hvordan finder jeg ud af det..?På forhånd tak -
eksistentialisme - Erik Knudsen
ForumindlægSøger en analyse/fortolkning eller blot nyttig viden om Erik Knudsens digt "Blomsten og Sværdet" fra 1949. Det henleder til den tyske besættelse af dk og eksistentialismens tankegang om at identiteten skabes igennem handlinger, vil jeg skyde på. Men ved ikke helt hvordan jeg griber det ... -
usa i 1920'erne og 1930'erne- SSO
ForumindlægHej,\njeg er igang med at skrive min 3. g opgave - om krisen i usa. jeg har problemer med den analyserende del. Er der en der kan/ gider hjælpe mig? Please!? opgaven skal afleveres d. 24/1 kl. 12. \nNogen, der gider læse min opgave igennem?\n\n på forhånd tak. -
tysk(begynder)
ForumindlægIndsæt den rigtige form af kein.Peter hat _____ Buch(n) und auch _____ Bleistift(m)jeg vil analysere det som at.hat = verballedPeter = grundledBuch = genstandsledBleistift = ?kan blyant så også være genstandsled eller hvad?Og så forstår jeg ikke:Einem Dummkopf will ich _____ Bücher(pl) leihen, sa... -
Artikel
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til terminsprøve i morgen, i dansk stil.Jeg plejer for det meste at vælge "Artikeler," og plejer at analysere teksten først.Derefter, kommer jeg med mine egen holdninger.Er der nogle der har råd angående artikel?- Så vil jeg meget gerne høre fra jer.Tak på forhånd :-) -
Nogle gode ideer??
ForumindlægHej Alle. Jeg skal finde et rigtig godt digt/tekst af Mikael Strunge, som skal analyseres, og som skal vise 80'ernes oprør, samt al den symbolisme som kendetenger Strunges oprørste tanker ... I samme dur som NAT I ELEKTRI-CITY - som jeg dog ikke må vælge .. Smil Marie. -
Hurtig hjælp til forside!
ForumindlægNu er det sådan at jeg skal aflevere historieopgave i overmorgen. Men jeg er i tvivl om forsiden. Det skal jo være et billede som har noget at gøre med mit emne. Hvis jeg fx har om slaverne i oldtidens Grækenland, kan jeg så godt smække et billede som fremstiller en vase hvorpå der tydeligvis er ... -
Analytisk billed beskrivelse
ForumindlægHej...Jeg ville lige høre om der var nogen der kunne hjælpe mig lidt på vej med en analyse af et fotografi, altså med fagbegreber og det. Jeg er lidt lost, derfor ber' jeg nu jer om lidt "guidence". Jeg bliver mega taknemlig for lidt respons på det her.Her er billedet: http://images... -
SSO-Citater?
ForumindlægHey..Skader det i en SSO opgave at have lidt for mange citater ind? Jeg har f.eks i et par steder 2 eller 3 citater lige efter hinanden. Jeg har skrevet 15 sider, og har fået ca. 13 citater ind i den? Er det passende el. lidt for meget?Hvad er jers erfaringer`?Ps: Jeg har citaterne i analyse og ... -
Perspektivering af Siddhartha
ForumindlægHej,jeg sidder med en analyse af Siddhartha, af Hermann Hesse, og jeg ved ikke helt til hvilken forfatter jeg kan perspektivere romanen til.Jeg har skrevet at Tomas Mann modsiger Hesse i hans skrivestil (som var naturalistisk) mens Hesse både var romantiker, sensymbolist og ekspressionist.Tidsmæs...
