Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 17721 til 17740 af 23609
-
Berømt citat
ForumindlægHej, jeg vil være enormt glad hvis der er en der kan huske hvem der har sagt følgende (Han var vidst formand for det engelske fysik/natur sammenslutning i 1800-tallet): Selvfølgelig sagde han det på engelsk: "Alt der kan opdages er blevet opdaget". ... eller noget i den stil. Tak ... -
KRISE! - Galilei termometer..
ForumindlægJeg sidder og arbejder på opg 3.a (Galilei termometer) fra skriftlig eksamen i fysik 2005.. Nu har jeg knoklet lidt med den og er ikke kommet særlig langt.. Så er der nogen som måske kunne hjælpe mig ved at vise, hvordan en besvarelse af denne type skal se ud? For det med delvis tekstbesvarelser ... -
Hjælp til atombombe SRP - bøger og kilder
ForumindlægHej Alle, jeg skal til at skrive min SPR om atombomben i fysik og samfundsfag. I samfundsfag skal jeg komme ind på international politik omkring krig og våben osv. men jeg ved simpelhen ikke hvilke bøger, hjemmesider osv. der indeholder dette andet end wiki, håber der er nogen der har noget som k... -
Idé til emne?
ForumindlægJeg skal til at skrive AT synopsis og har valgt fagene historie og fysik. har virkelig svært ved at finde på nogle gode emner som der samtidig er masser af stof om på nettet, så ville lige høre herinde om der var nogle der havde en god idé der involvere de to førnævnte fag :D Mange tak.. -
forbrænding
ForumindlægHej alle sammen . Jeg har virkelig brug for hjælp til denne her opgave i fysik: En dag er Nana, som vejer 64 kg, lidt lækkersulten så hun spiser et stykke kage med energiindholdet 1080 kJ. Hvor lang tid skal Nana cykle for at forbrænde de 1080 kJ? Jeg håber virkelig virkelig at I kan hjælpe mig. ... -
Mad
ForumindlægHej! Jeg skal lave en aflevering i fysik/kemi om mad. Jeg har læst utallige sider men synes ikke rigtig at kunne finde svar på nedestående:1) Hvad skal man bruge for at blande vand og fedt?2) Hvordan kan man påvise stivelse?3) Hvilke tre grupper kan kulhydrater opdeles i?På forhånd tak -
Raketter
ForumindlægHey :) Jeg sidder og skal til at forberede en fremlæggelse i Fysik. Vi har hver fået til opgave at skrive om et emne som kort skal opsummeres. Jeg skal fortælle om Mekanik -> Raketter. Ville spørge om nogle af Jer kunne hjælpe mig med hvad jeg evt. kunne fortælle om, ved ikke hvad jeg kan skri... -
AT synopsis light HASTER
Forumindlæghej alle sammen jeg skal skrive en synopsis light om TID inden for fagene dansk og fysik den skal indeholde 1. titel pa emnet; fagkombination 2. problemformulering 3. to problem stillinger 4. oversigt over relevante metoder 5. konklution 6. litteraturliste Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal sk... -
Hurtige forklaringer
ForumindlægHej alle! I fysik har jeg om lystes brydning. Vi har lavet et forsøg hvor vi skulle lyse med en laser gennem en glasklods (som var halvrund) Laseren skulle ramme sammen punkt, midt på glasset. Mit spørgsmål er så: Hvorfor bruger man et halvrundt glas? Og hvorfor skal man lyse med laseren ... -
Anv. af komplekse tal
ForumindlægJeg skal i forbindelse med et matematik projekt have fundet noget, hvor komplekse tal indgår i praksis. Selvom indlægget er under matematik, så er det nok i fysik, jeg leder.Det behøver ikke at være dybdegående, men gerne forståeligt for en 3g'er.Nogen der har noget liggende, eller ved hvor s... -
Uran
ForumindlægHar brug for hurtig hjælp til en fysik opgave.Opstil reaktionsskema for processen, der fører til spaltning af U-238 og dannelse af Ba-144 og en kerne mere. Senere viste det sig, at der snarere er U-235, der spaltes og at der samtidig frigøres f.eks. 3 frie neutroner. Opstil reaktionsskema under d... -
Ved i hvor jeg kan finde en privat fysiklærer?
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til min fysik eksamen, og dertil skal jeg lave synopser til alt i pensum. Men da jeg desværre føler jeg ikke har lært så meget i skolen, ville jeg finde en privat fysiklærer der kunne hjælpe mig med dette. Tænke på om nogen kendte et sted eller nogle der kunne hjælpe mig me... -
Impulsbevarelse opgave
ForumindlægHej, jeg sidder med et gammelt eksamenssæt og dens besvarelse i fysik. Jeg kan dog ikke forstå svaret til opgave c og så er jeg også lidt i tvivl med tilfældet, hvor t=100 s i opg b. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe. God jul :D -
eksamen
Forumindlæghej. jeg kan ikke rigtig huske hvordan det er eksamen (mundtlig) foregår. jeg skal op i samfundsfag, fysik eller geografi. og altså når man skal op til eksamen bliver man så hørt i det man har haft gennem året eller skal man selv "tænke".ja det er sikkert et super dumt spørgsmål, men nu... -
Acceleration - Puch Maxi
ForumindlægHej .. Vi har foretaget nogle målinger der skulle vise hvor hurtigt en Puch Maxi accelererer. Det skal lige pointeres at jeg ikke er særlig god til fysik. Puchen accelererer jo hurtigere og hurtigere når man starter. Så er det vel ikke en konstant acceleration? Hvad hedder det så? Hvordan kan jeg... -
Kernemasse
ForumindlægJeg har i en fysik A STx opgave beregnet antallet af 210-Po kerner til 1,6*1014 stk. Opgaven lyder: bestem masse af 210-Po i børsten ved produktionen. Menes der her antallet af 210-Po kerner eller antallet af 210-Po atomer? Er kernemassen 210 u? Eller er det atommassen? -
Mangler inspiration
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive AT – videnskab og ansvar. Fagene er fysik-dansk eller bare videnskab-humaniora. Tænkte på lykkepiller, men har svært ved at finde nogle problemstillinger. Der skal jo være en eller anden form for ’konflikt’. Håber at I kloge hoveder derude kan komme ... -
Gamle besvarelser
ForumindlægHej derude! Er i gang med at træne stx fysik A skriftlig opgaver til terminsprøve/eksamen. Vil høre om nogle er jer ligger inde med besvarelserne fra 2011 eller 2010? Det vil i hvert tilfælde være temmeligt relevant at se om man får regnet rigtigt, anternativt må jeg jo ligge min besvarel... -
HASTER! Jern i CuSO4 ?? HJÆLP, TAK
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her med en fysik opgave, og jeg sidder lidt fast i et af spørgsmålene. Jeg håber VIRKELIG i kan hjælpe mig!! Spørgsmålet lyder: "Et jernsøm nedsænkes i en opløsning med CuSO4. Hvad sjer der? Forklar." Nogen der i det mindste bare kan hjælpe mig lidt på vej?... -
Forslag ;)
ForumindlægHejsa kære øh.. jer ;)Jeg sidder her og skal til eksamen i fysik/kemi/biologi imorgen, og jeg har fået følgende emneområder:VandEnergiTrykLys/bølger/LydRadioaktivitetØkosystemerMennesketEvolutionHvad tror I, at evt. underemner kan være?Hvis i kender bollemodellen, hvor man starter med f.eks Vand ...
