Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17721 til 17740 af 158493
  • projektioner

    Forumindlæg
    hej er der en der kunne forklare hvad projektioner er da det er svært at finde noget om det
  • Fortvivlet

    Forumindlæg
    grafen for funktionen er givet ved x^2-6X+10 AFGRÆNSER SAMMEN MED LINJEN Y= 2 i 1, KVADRANT ET OMRÅDE, DER HAR ET AREAL. bestem arealet jeg et total blank. altså jeg forstår ikk om jeg skal integere funktionen og hvad skal jeg dernæst når jeg ikke har nogen x værdier? hvordan finder jeg så areal...
  • mat plss HJÆLP!!!! :(

    Forumindlæg
    Hej folkens! Nogen der ligger ude med en indledning til en enmne opgave til differentialligninger? Tak på forhånd :)
  • OPGAVE HASTER

    Forumindlæg
    Undersøg om linjerne m1 og m2 skærer hinanden og bestem i givet fald skæringspunktets koordinater. m1: (x,y,z)=2,1,3+t(-1,2,0), m2: (x,y,z)=(1,3,3)+t(5,1,2) Jeg kan virkelig ikke finde ud af den ovenstående opgave, i må meget gerne hjælpe mig. Tak på forhånd :)
  • Statistik

    Forumindlæg
    Hej. Kan man godt lave en graf med summeret frekvens over et ugrupperet datasæt? Eller kan det kun være ved et grupperet datasæt?
  • Potensfunktion

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at undersøge forskellen mellem eksponentiel funktion og potensfunktion. Ved potensfunktioner, så siger man, at de er kun defineret ved positive reelle tal, hvordan skal dette forståes? Tak på forhånd
  • Monitoniforhold

    Forumindlæg
    Hej Nogen der kan forklare mig hvad forskellen er på lokalt og globalt minimum/maksimum er
  • fysik eksamen - omeksamen?

    Forumindlæg
    er der egentlig ingen måde at gå op til eksamen igen i et fag? der er ingen god undskyldning udover at man bare havde en dårlig f.eks. :)
  • skalarprodukt

    Forumindlæg
    Hvad betyder det, når man skal gøre rede for nogle egenskaber for skalarproduktet og hvad kunne det f.eks. være ? Håber nogen kan hjælpe!!
  • Bestem kvartilsættet og middelværdien (uden maple-kommandoer)

    Forumindlæg
    Frekvenserne for et observationssæt fremgår af skemaet: Observation: -3 -2 -1 0 1 Frekvens: 0,2 0,1 0,3 0,3 0,1 Bestem Kvartilsættet og middelværdien. Hvordan gør jeg dette? :)
  • Procentvis forskel mellem to tal

    Forumindlæg
    Hvordan finder man den procentvise forskel mellem to tal? ..
  • Vektorregning i 3 D

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Er der nogle herinde der er god til vektorregning i 3 Dimensioner? som har tid til at hjælpe?
  • Eksponentiel udvikling

    Forumindlæg
    Hej Er der en som kan hjælpe mig med at forstå, hvordan man ud fra et sildeben kan vise at der er tale om en eksponentiel udvikling?
  • Hvor finder i hjælp til cosinus og sinus?

    Forumindlæg
    Hej Vi er så småt begyndt at tage hul på cosinus og sinus på min efterskole. Det er dog et emne som jeg kæmper en del med. Kan i anbefale et sted, hvor man kan få dybdegående hjælp indenfor det emne? Jeg har overvejet at bruge studienet.dk. Noget i kan anbefale?
  • sandsynlighedsregning

    Forumindlæg
    På en bestemt motorvejsstrækning kørte 112 billister i en tilfældig stikprøve på 540 bilister mere end 120 km/h, selvom fartgrænsen er 110 km/h. 1. Beregn på det grundlag et 95%-konfidensinterval for andelen af bilister, der kører over 120 km/h på den pågældende strækning. Hjælppp
  • Vedr. potensregneregler

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med denne matematik aflevering og dette er den sidste og eneste opgave jeg fatte rhat af, h¨ber at nogen vil hjælpe mig med den og forklare svarene osv. På forhånd mange tak :) Hvordan lyder potensregnereglerne? a^n*a^m; n ...
  • Kong alkohol

    Forumindlæg
    God påske alle sammen.. Jeg skal til at skrive en redegørelse og diskusion om en artikel der hedder "kong alkohol" som er fra et eksamensæt i 2007 på HTX. Jeg kan dog ikke komme igang, så ville lige høre om der ikke var nogle søde mennesker der havde lyst til at låne mig sin opgave :) p...
  • Medicin studiet?

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg står med et brændende ønske om at kunne komme ind og læse medicin hvis ikke i år så næste år. Men jeg er lidt forvirret over de adgangskrav og kvoter som de siger. Jeg har været inde og kigge hvis jeg skal studere medicin på KU så kræver det: dansk A, engelsk B, matematik A, fysik B,...
  • Bygningsingeniør lektier

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg skal snart til at læse videre og overvejer stærkt bygningsingeniør. Er der nogen der vil fortælle mig ærligt, hvor mange timers lektier jeg skal forvente om dagen, og hvor svær matematikken er? Jeg fik 7 skr og 4 mdt i gymnasiet, i mat A, så vil gerne vide hvor meget sværere det er. Vh
  • reduktions opgave

    Forumindlæg
    jeg er lige begyndt på matematik igen og er lidt i tvivl om nogle regler 4+(a-2)-(a+2) er resultatet ikke 2a ?