Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17721 til 17740 af 153151
-
Hjæælp!!
ForumindlægHistorie spørgsmål.. (Historien i Danmark) -
Martin luther king
ForumindlægHej. Vurder, Hvilken betydning Martin Luther King spillede for bevægelsen succes. Er der nogen som har en ide', hvad skal jeg komme ind på. Jeg skal skrive historie opgave. På forhånd tak -
Vildvinen
ForumindlægHej .. Jeg har fået til opgave at analysere Charlottee Weitzes novelle 'vildvinen', men har lidt problemer.. Skal den ses som to historier i forlængelse af hinanden eller som to paralelle forløb? Har søgt lidt rundt på Internettet og der bliver den karakteriseret som et eventyr. Hvorfor? ... -
kommentarer til indledning :)
ForumindlægHejsa :o) Jeg sidder i .... til halsen. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg laver en ordentlig indledning.. Nu har jeg prøvet og vil derfor blive rigtig glad, hvis jeg kunne få noget respons på, om det er en ordentlig indledning :o) Indledning: Jeg har valgt, at beskæftige mig med kvinden... -
Christoffer Columbus - Amerika
ForumindlægHejsa. Jeg arbejder på mit AT projekt, som jeg skal til eksamen i på tirsdag. Det handler om Tobak i kemi og historie - hvor jeg forklare tobakkens rejse til Europa og Danmark. Det hele startede med at Columbus opdagede Amerika i 1492, men hvor gik han i land første gang? På nettet kan jeg flere ... -
SRP emner?
ForumindlægHej, Jeg skal til at have besluttet mig for hvad jeg vil skrive i min studieretningsprojekt på gymnasiet, men jeg aner ikke hvad jeg kan skrive om... Jeg har biologi A, samfundsfag A og matematik B (Historie A, Dansk A). Er der nogen der har nogle gode ideer? Jeg har selv tænkt på at skrive om di... -
pest
ForumindlægJeg vil meget gerne høre om der er andre som har skrevet om pest i SRP. Jeg skal snart finde problemformulering og jeg er lidt lost. Skriver i bio og his. Kunne rigtig godt bruge noget inspiration fra alle der er villige:) -
Det evige spørgsmål
ForumindlægJeg tænker - som alle andre herinde åbenbart - på hvilket emne jeg skal skrive i SSO (DSSO). Jeg står og vakler mellem at skulle skrive i dansk eller tysk, og kunne egentlig godt tænke mig noget input fra jer om hvilket emne, der er bedst egnet til at score den højeste karakter.I dansk vil jeg an... -
fransk enevælde
ForumindlægKære menneser :) Nu er det snart tid til den obligatoriske dansk/historie opgave i 2.g for mig (:!. Jeg har valgt at skrive i historie, og om det franske enevælde. Indtil videre har jeg fået udarbejdet følgende problemformulering, og vil nu igang med at få lidt mere baggrundsviden så jeg er klar ... -
Eksamen i israel og palæstine konflikten
ForumindlægJeg skal meget snart til eksamen i historie på lærerseminariet. Jeg har skrevet en lang opgave om Israel og Palæstina konflikten. Jeg skal til eksamen forklare hvordan jeg vil sætte mine elever ind i de vigtigste begivenheder og årsager til konflikten: De historiske årsager som jeg er kommet fr... -
Hvordan belyser ens to fag ens hovedspørgsmål?
ForumindlægHej alle :) Der står at man skal skrive på sit talepapir hvordan ens to fag tilsammen belyser ens hovedspørgsmål?? Jeg har historie og biologi og om Kolera.. skal jeg så bare sige at historie og biologi belyser det på at de tilsammen giver et godt indblik i både boligforhold og selve bakteri... -
Perspektivering til oplysningstiden - hjælp tak :)
ForumindlægHej Jeg har trukket om oplysningstiden i historie og har perspektiveret oplysningstiden til Ludvig Holbergs tekst Erasmus Montanus? er det et godt valg eller sklal jeg lade vær med det? Lusvig Holberg teksten var nemlig udgivet før oplysningstiden var begyndt :) Jeg håber at der er nogle der ... -
AT - Globalisering.
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i AT som årsprøve, og jeg skal nu til at lave min problemformulering. Jeg har i fagene historie og oldtidskundskab, hvor der skal fokuseres på globaliserigens konsevenser og udfordringer. Da jeg synes det er rimelig svært, ville jeg høre om i evt. havde nogle forslag, h... -
Fag og emnevalg!
ForumindlægHalløj.. Jeg skal snart til at vælge fag og emne i SRP, og jeg er virkelig i tvivl. Jeg har Matematik, fysik, kemi, historie og dansk på A niveau. Jeg vil helst have at begge fag, er fra A fagene. Er der nogle der har skrevet i nogle af disse fag, eller kan komme med nogle gode eksempler p... -
Koreakrigen
ForumindlægHej jeg skriver SSO om Koeakrigen og mangler kort at opsumere disse overvejelser: Var russerne interesserede i en væbnet konflikt på dette tidspunkt? Eller havde de ikke kontrol nok med landet? Hvorfor var Korea overhovedet vigtig at holde sin position i? Havde det noget med økonomi og ressourc... -
Hvor meget er en side?
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver SSO nu, vil bare gerne lige være sikker på følgende: I mine 15 sider tæller følgende ikke med: Bilag Formler Billeder og illustrationer Kildehenvisniger Forside indholdsfortegnelse Følgende tæller med: Udregninger Tekst Er det rigtigt? Jeg skal jo skrive 15 sider, ... -
Dansk terminsprøve.
Forumindlæghej alle sammen. jeg står med dansk eksamensopgave fra sidste år. jeg aner ikke hvordan jeg skal i gang. det er første gang og har ikke fået meget af vide. er der nogen der kan forklar mig hvordan det forgår i dansk eksamen.. HF. på forhånd tak.. p's. jeg skal lave opgave 1 fra eksamensopga... -
Den barmhjertige samaritaner
ForumindlægVi skal lave en modernisering af den barmhjertige samaritaner. Vi skal finde en historie, der er foregået for nylig og som har det samme budskab som den barmhjertige samaritaner. SVAR GERNE HURTIGT!! På forhånd tak. -
historiske metoder
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive min SRP ang. fedme og behandlingsformerne. Her bruger jeg biotek A og historie A, men er meget usikker på hvornår man bør have et metodeafsnit med? -
Tværfaglig eksames projekt..synopsis??!
ForumindlægEr der nogle der har et eksempler af en opstilling til en tværfaglig eksames projekt synopsis?? F.eks. historie og religion... Hvordan skal sådan en, stilles op?? jeg ved hvad der skal stå, men hvordan stiller jeg den op...???
