Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 17741 til 17760 af 35989
-
rensningsanlæg-mekanisk,biologisk,kemisk
Forumindlæghej jeg har om rensningsanlæg men har glemt hvordan det helt fungere altså når det er kemisk er det så ikke først man passerer det først til en KEMISK: 1. en rist som smider store ting resten går 2. til en forbrændingsanlæg 3.sandfang når det er brændt så sendes det til et stort bassin ... -
procentvis ændring
Forumindlæghvordan bestemmer man den procentvise ændring af viskositeten når temperaturen stiger 20grader. Oprindeligt har vi at viskositeten er 32 når temperaturen er 40grader. -
Matematik 1årig Aniveau Karaktere
ForumindlægNogen der kender de forskellige point/procent rigtige svar der passer til karktere? Fx. er 95-100 vidst 11 og 87-94 er vidst 10. Ved godt det svinger lidt fra år til år, men vil bare se hvordan det nogenlunde forholder sig. //Helsing -
Vurdering af Engelsk Essay please:)
ForumindlægKunne seriøst godt tænke mig at få lidt feedback af andre angående mit engelsk essay. gode/dårlige ting og hvis nogen kunne komme med et bud på en karakter ville det være perfekt. I behøver som sådan ikke slå ned på hvor der konkret er grammatiske fejl, men bare kommentere om der mange/få fejl ... -
læge? Gynækolog?
ForumindlægSkal man læse til læge først for at specialisere sig ind for gynækologi? nogen der ved det? og hvis man vil læse til læge, læser man så medicin eller lægevidenskab? er lidt blank hvad det angår -
B niveau
Forumindlæghej vil lige spørge minder matematik niveau b ligesom c eller er det ikke vil lige også spørge når man er færdige med sin gymnasium og mangler måske kemi b kan man godt starte på uddannelsen og læse kemi B imens eller skal man tag og supplere en fag på et år -
værtsgave til læreren?
ForumindlægHey ville gerne vide hvad I synes ville være den ideelle værtsgave til en lærer? -
etos, patos... Sokrates apologi
ForumindlægJeg har siddet og læst de andre tråde igennem og prøvet af få hold på begreberne patos, logos og etos. Grundlæggende forstår jeg godt hvad de betyder, men når jeg skal finde eksempler i Sokrates apologi, kan jeg simpelthen ikke se mig ud af det!! Er der nogen herinde der har nogle eksempler fra ... -
Den trigonomiske grundrelation (idiotformlen)
ForumindlægHej studi's Hvis den trigonomiske grundrelation er denne: cos^2 (x)+sin^2 (x) = 1 Kan man så også sige: cos^2 (kx)+ sin^2 (kx) = k Eller er det bare noget jeg har hjemmebrygget? -
Mønsterbrydere i uddannelsessystemet - social arv
ForumindlægHeeeej, jeg sidder med et ret hjernevridende spørgsmål i samfundsfag, som jeg simpelthen ikke kan konkludere på. Spørgsmålet er således, "Hvorfor er HHX den uddannelse med flest mønsterbrydere af den sociale arv?" En undersøgelse viser at op mod 60% af HHX eleverne kommer fra ufaglært... -
Hvem er Min Censor???
ForumindlægJeg kan ikke finde min censor, har prøvet alle link herinde det er matematik 998- OL OG er 100 på at det er sådan!!! HJÆLP -
dumpe 3.g
ForumindlægJeg står med et lavt eksamenskarakter, og står foran 4 mundlige eksamner. Mit årskarakter er fint nok.... MEN hvis jeg nu skulle få under 6 i eksamenskarakter, hvilke muligheder har jeg så? -
Adgangskrav
ForumindlægHvorfor kan man ikke gå om i de fag, man ikke har fået gode nok karakterer i til at få sit ønskestudie? På denne måde kunne man prøve igen og fordybe sig i fagene for så at score en bedre karakter næste gang. Det er fucking irriterende, at man ikke kan og det letter bare presset i nakken ydderlig... -
kompleks andengrads ligning ]
Forumindlægjeg skal løse z2(1+i)z+2-i=0 jeg definerer koefficienterne a = 1, b = (1+i), c = 2-i d = b2 - 4 * a * c = (1+i)2 - 4 * 1 * (2-i) = 12 + i2 + 2i - 8 + 4i = -8 + 6i (da i2 = -1) jeg beregner modulus r = sqrt(-82 + 62) = 10 sqrt(d) = ± 1+3i ud f... -
Gode råd til skriftlig årsprøve i dansk
ForumindlægHej alle. Jeg skal om få dage til skriftlig årsprøve i dansk. Jeg er rigtig spændt, da det er første gang. Jeg plejer at bruge mange dage på at skrive en stil, så er spændt på om jeg kan nå det hele på 5 timer. Har I nogle super gode råd? Tak på forhånd :-) -
Eksempler på pensumopgivelser
ForumindlægHej Er der nogen, der vil linke til deres pensumopgivelser? Jeg er lidt i tvivl om min lærers måde at angive dem på og vil derfor gerne se eksempler på andre. Jeg går i 2g under reformen, men 3g'ere er da også velkomne til at skrive (jeg går ud fra det minder meget om hinanden.) -
natriumhydroxid (afsyring af møbler) ?
ForumindlægNatriumhydroxid (NaOH), som er en stærk base, har jeg læst, bruges til at afsyre møbler med. Er det ikke lidt misvisende at kalde det at afsyre et møbel med en base, eller hvordan ????Umidlbart vil man jo nok tænke at hvis man afsyre noget bruger man syre.... Håber på svar:-) -
Økonomiske termer Eng/Dk
ForumindlægHej alle Jeg leder fortvivlet efter en oversættelse fra engelsk til dansk af "underlying profit before tax". Det forekommer i en økonomisk beretning. Ikke engang Danske Bank kan svare på det. Hele sætningen hedder: "Underlying profit before tax improved by 9.0 per cent to &p... -
N-fiksering
ForumindlægHej, Skal op til biologieksamen (c-niveau) i morgen og er ved at læse det sidte op. Er pt. igang med kvælstofkredsløbet - men jeg kan ikke helt forstå hvad N-fiksering er og hvad det er godt/dårligt for .. ?? Nogen der kan hjælpe? -
Snyd? :-|
ForumindlægHej allesammen, Jeg har FSA mundtlig dansk om nogle dage, og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres holdning. Jeg har allerede gennemskuet nogle af de tekster, som jeg vil kunne komme til at trække. Vil det være snyd, hvis jeg på forhånd har printet nogle opgaver eller analyser af de tekster ud, ...
