Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17741 til 17760 af 48240
-
Analyse i humaniora
ForumindlægSådan som jeg har forstået det, skal man kun skrive sine konklusioner i synopsen... Nu har jeg analyseret en tale, men så er jeg bare meget i tvivl om, hvordan jeg skal skrive min konklusion. Skal jeg bare kortfatte min analyse og så lade være med at henvise til tekststeder... Eller hvad? -
perspektivering - hvornår?
ForumindlægEt spørgsmål som er relevant for alle: Er det bedre at perspektivere til henholdsvis studierapport og nutidsemne løbende, dvs "midt" i fremlæggelsen når det passer ind, eller er det bedre at have dem som seperate punkter tilslut? Ligeledes med teori og metode - er det ikke bedre at be... -
find et emne, som skal sammenlignes med danmark og england
ForumindlægHej. Er der nogen som gerne vil finde et emne til mig som er nem og kendt.. emnet skal kunne sammenlignes med danmark og england.JÆLPPPP -
Religion C
ForumindlægMit spørgsmål er. Hvad har Buddhisme til fælles med islam og kristendom.`? -
Det bliver regnvejr, Klaus Rifbjerg. Manglende inspiration
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har været så heldig, at jeg skal op i "det bliver regnvejr" af Klaus Rifbjerg. Jeg synes det er en rigtig god tekst, og jeg har brugt nogle timer på at analysere og fortolke den. problemet er bare, at jeg ved ikke lige hvor jeg skal begynde og slutte, vil meget ger... -
Differentialregning
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med mit mundtlige spørgsmål til matematik, så jeg håber der er nogen, der vil hjælpe mig. - Gør rede for differentiabilitet og differentialkvotient. - Bevis vha. tretrinsreglen at funktionen f(x)= x2 er differentiabel i x0 med differentialkvotienten f’(x)= 2* x0.... -
Darwin og Mendel
ForumindlægHar jeg forstået det korrekt, at Darwin havde et hul i sin evolutionsteori idet han ikke ku forklare arveligheden, dvs "survival fo the fittest". Men da Mendel kom med teorien om at det er dét dominerende gen der overtager, kunne Darwins teori forstærkes? -
Eksempler på eksamenssæt (1.-2. semester) på medicin/statskundskab (AU og SDU)
ForumindlægHej Studieportalen, Ville spørge jeg om der var nogle, som havde nogle eksempler på eksamenssæt (1. år) på henholdsvis medicin og Statskundskab (AU og SDU). Vil bl.a. gerne have en ide om, hvordan eksamenssættene ser ud. Tak på forhånd og forsæt god dag :D -
Aktualitet omkring vandløb
ForumindlægHej Jeg skal op i Natur Geografi i morgen og har et emne der hedder vandløb. Det var lidt et forglemt emne fra min lærers side, så vi har næsten ikke haft noget om det. kun noget om vandbalance, vandets kredsløb og vandføring. Vi har desuden lavet nogle praktiske forsøg med en å. Vi skal sige nog... -
analyse af jomfruen
Forumindlæghvad har novellen jomfruen med identitet at gøre? -
3. ordens differentialligning
ForumindlægDer er en opgave, der driller mig. Det vil være værdsat, hvis nogen kan give svaret på den: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=820769 1) Der skal findes en fundementalmatrix Ω(t) for løsningen til det homogene problem og Ω-1 skal derefter beregnes. 2) Den næste opgave... -
Forbræning
ForumindlægNogen der kan forklare den kemiske process ved forbræning. Forstår det ikke helt -
Fuldt pensum
ForumindlægHej Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg her til sommer skal op i fuldt pensum og har derfor lige et spørgsmål. Det fag som jeg afslutter i år og så skal op i, de kommer da til at tælle med i de 8/9 eksamener som man SKAL op i ikk? -
Privatundervisning i statistik
ForumindlægHej derude. Jeg søger én som er dygtig til statistisk,gerne statistik der anvendes indenfor humanvidenskaberne. Det er altså statistik på universitetetsniveau. Jeg søger undervisning mod betaling selvfølgelig. Jeg skal bruge undervisning hurtigst muligt, fordi jeg har en reeksamen i slutningen a... -
histologi - hvordan består man?
Forumindlægjeg har desværre dumpet histo og regner med at jeg brugte for lidt tid på at læse op....efter en samtale med min lærer fik jeg så indblik i mine fejl og fik at vide at jeg egentlig havde viden omkring alle emner til at besvare de 20-30 spørgsmål men jeg var ikke gået nok i dybden :/ jeg har ca. 3... -
Har brug for jeres hjælp med enkeltfag
ForumindlægI sommers blev jeg næsten færdig med hf på gymnasiet. Men efter at jeg ikke har kunnet klare/gennemføre Matematik B, har jeg af den grund valgt at erstatte det med samfundsfag B ved at læse enkeltfag på VUC for at få en fuld HF. Kan jeg så få overført karakterer i de andre fag fra gymnasiet. End... -
STUDENTERKØRSEL 2012!?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går i 2g og skal til at bestille vogn til studenterkørselen. Problemet er bare at det er umuligt at få datoen for dagen fra administrationen. Det kan enten være fredag den 22. eller fredag den 29. juni. Hvornår kører resten af Danmark, for der vil vi selvfølgelig også ge... -
Fuld pensum
ForumindlægHej , jeg går i 3. g.. ved i om man kan kommer op i fuld pensum 2 dage før sidste skoledag og når de skritlige eksamner er blevet offentliggjort ?? -
Fagocytose?
ForumindlægNår en virus trænger ind i værtscellen, altså det med at den smelter sammen med cellen, er der også tale om fagocytose, eller er det kun et begreb der bruges når makrofagen fagocyterer virus? Derudover står der på min figur at det nye virus trænger ud af cellen ved en "knopskydning", er... -
Kvote 1
ForumindlægHej Studieportalen. Hvis man søger gennem kvote 1 på sin videregående uddanelse, betyder det så at man søger udelukkende af eksamensgennemsnit/eksamenresultater?? Eller spiller årskaraktererne også en rolle?!?
