Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17741 til 17760 af 119569
-
Andengradspolynomier
ForumindlægJeg sidder med denne opgave, og jeg kan overhovedet ikke finde ud af den, da jeg har været syg, da vi havde om det i skolen, så nu prøver jeg at lære mig selv det, men jeg forstår det stadig ikke. En der kan hjælpe? Opgaven er på billeder under;) -
Statistik
ForumindlægHej. Kan man godt lave en graf med summeret frekvens over et ugrupperet datasæt? Eller kan det kun være ved et grupperet datasæt? -
Potensfunktion
ForumindlægHej Jeg er i gang med at undersøge forskellen mellem eksponentiel funktion og potensfunktion. Ved potensfunktioner, så siger man, at de er kun defineret ved positive reelle tal, hvordan skal dette forståes? Tak på forhånd -
Bestem kvartilsættet og middelværdien (uden maple-kommandoer)
ForumindlægFrekvenserne for et observationssæt fremgår af skemaet: Observation: -3 -2 -1 0 1 Frekvens: 0,2 0,1 0,3 0,3 0,1 Bestem Kvartilsættet og middelværdien. Hvordan gør jeg dette? :) -
Monotonillinje: korrekt placeret
ForumindlægEr dette korrekt placeret -
sandsynlighedsregning
ForumindlægPå en bestemt motorvejsstrækning kørte 112 billister i en tilfældig stikprøve på 540 bilister mere end 120 km/h, selvom fartgrænsen er 110 km/h. 1. Beregn på det grundlag et 95%-konfidensinterval for andelen af bilister, der kører over 120 km/h på den pågældende strækning. Hjælppp -
Inflation (samfundsfag)
ForumindlægHar en aflevering hvor fagene matematik, og samfundsfag er inddraget. Opgaven lyder på at jeg skal beregne: 1) Beregne stigningen i BNP i faste og årets priser: 2) Beregn inflationen (prisstigningen) fra 1995 til 2004: Følgende tabel er den jeg skal udregne opgave efter. År: ... -
Saltes opløselighed - rapport spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg har virkelig brug for hjælp til disse spørgsmål, som jeg skal besvare i min bioteknologi rapport. Håber jeg kan få lidt hjælp - tak på forhånd! :) A) Hvad gælder generelt om opløseligheden af natrium- og kaliumsalte? B) Hvilke bariumsalte, kobbersalte og sølvsalte er tungtopløselige? S... -
Omforme ligning - Simpel?
ForumindlægHej Jeg har lige en simpel opgave, som jeg vil sammenligne med mine egne resultater. Er der evt nogen der kan omforme disse så ligningen står ligesom denne med y for sig selv (y=-x+1): a) x+2y= 5 b) 11x+6y= 3 c) x-3y= -10 d) -2x+y= 10 e) 4y-x= 27 f) 3y+x= 15 g) 3y + x=... -
karakter
Forumindlæghvis et uddannelses sted kræver matB på mindst 8 i gennemsnit, og man selv har mat A, hvor meget skal man så have i gennemsnit, før kravet bliver opfyldt? -
Ekstra:)
ForumindlægFår godt nok skrevet nogle indlæg.. hehe Vi har nogle emner i vores pensum hvor vi ik er blevet bedt om at udlede nogle beviser eller noget.. og synes i det hele taget ik der er noget at sige hvis jeg sku trække et af dem.. Er der nogen herinde som måske har været i gennem nogle af disse emner o... -
potensuvikling
Forumindlæghej er der nogen der ved hvordan man beviser en potensfunktion? og hvordan man beviser en eksponentiel funktion? tak på forhånd:) -
Isoler x i y = 5/9(x-32)
ForumindlægJeg er forfærdelig til matematik. Hvad giver den her? :-) Isoler x i y = 5/9(x-32) -
Differentialligninger hjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal til mundtlig eksamen i Mat A stx niveau på tirsdag og er helt blank på differentialligninger. Vi har desværre en risiko på 24 % for at trække et spørgsmål med det så derfor må jeg hellere komme godt igennem det. Men jeg kan simpelthen ikke forståe det. Vi har fået ... -
det haster,,, help..
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at oversatte de her fire sætninger??? tak. 1. Hun fik en fin karakter i sit bedste fag, matematik. 2. Hun glædede sig til Ferieb. 3. Men i fransk lå hun under de andre. 4. Sommetider lå hun ude i solen. man skal bruge akkussativ og dativ. -
Erhvervsøkonomi almen
ForumindlægHvordan er det at læse HA? Er det svært? Jeg har aldrig haft faget, da jeg gik på STX og jeg er bestemt ikke en haj til matematik. Vil jeg kunne klare uddannelsen? Jeg forstå det på den måde, at de fleste HA studerende har en HHX baggrund, hvor de allerede har et solidt fundament angående erhv... -
Kæmpe problemer med Differentialligninger og Integraler!!!!!!!!!!
ForumindlægHey Hvem kender en god guide til lære hvordan man integrerer og løser differentialligninger! Gode noter kan også brugesmvhZAABI -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
Sproglig analysemodeller
ForumindlægHej alle Jeg skal til skr. dansk på STX om en uge, og vil lige høre om der er nogen der har nogle rigtig gode noter til sproglig analyse, eller nogle skemaer eller noget i den stil Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig Vh Simon -
Modernismens
ForumindlægHey Skal op i Dansk A STX imorgen, men har lidt problmer med at forstå modernismen ogg dens tre faser? Nogen der evt kan hjælpe eller ligger inde med noter om modernismens tre faser? På forhånd tak
