Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17761 til 17780 af 117955
  • Prokaryote og Eukaryote celler

    Forumindlæg
    Skal til biologi eksamen lige her rundt om hjørnet og er igang med at læse op, kan simpelthen ikke forstå hvad prokaryoter og eukaryoter er iforhold til dyreceller og planteceller, syntes godt nok det står en masse sløret om det men forstår bare ikke, altså er de, de samme celler bare andre navne...
  • Opgave om antibiotika - er BLANK!

    Forumindlæg
    Hey hvis der er nogen der kan komme med nogle gode ideer til en synopsis omkring antibiotika er de meget velkomne, fordi jeg er simpelthen BLANK! Jeg skriver i historie og biologi. Altså den her AT eksamen er sku da en joke, ikk nok med det, de har også afskaffet den til næste år....
  • En lille hjælp Tak:)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D
  • En lille hjælp Tak:)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D
  • lille hjælp Tak:)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D
  • Fedme

    Forumindlæg
    Hej, jeg har i min AT-synopsis skrevet op fedme i henholdsvis dansk og biologi, og vil i den forbindelse høre om der er andre, som har det samme emne? Og i så fald, hvad har i tænkt jer at sige til eksamen? På forhånd tak
  • Enzymer

    Forumindlæg
    Da jeg (næsten)kun forstår mig på det sproglige område er det et stort problem for mig, at jeg skal op i biologi til eksamen på tirsdag. Mit spørgsmål er så om der sidder nogle kloge hoveder der kan forklare (simpelt!! :) ) om enzymers opbygning og deres funktion.
  • Meiose

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til biologi eksamen i morgen, og jeg sidder nu og læser om meiose, og så at hos mænd er det sædcellerne som er det meiosen ender ud i, men hvad med kvinder? De har da alle de æg de kan få fra de er 3 måneder gamle? Ville være stor hjælp hvis nogen kunne komme med et svar.
  • tilpasning til klimforandring

    Forumindlæg
    Jeg skal til biologi eksamen på fredag, og håber at nogle vil besvare 2 spørgsmål, som jeg har. En beskrivelse af landbrugets tilpasning til klimaforandringer i forskning og evt. allerede i praksis i Danmark? hvilke afgrøder vil kunne dyrkes efter klimaforandringer?
  • Biologisk omsætning på heden og i skovbunden

    Forumindlæg
    Hej.. Skal biologi A eksamen i morgen, og brug for hjælp.. Jeg skal redegøre for den biologiske omsætning fx. heden og i skovbunden. herefter en forklaring på betydningen af pH og tungmetaller i denne sammenhæng.. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak
  • VIGTIGT PROBLEMSTILLING!

    Forumindlæg
    Hej alle. Da jeg skal til eksamen i naturfag, og har et tema om store transportskibe. Det eneste vi mangler, er at finde en problemstilling til store transportskibe, og de 3 fag skal være indblandet fysik, biologi og geografi. Men jeg er helt tabt. Nogen der har en god problemstilling?
  • Enzymer og ølbrygning

    Forumindlæg
    Hejsa derude :-) Jeg sidder og skal til eksamen i biologi A i morgen. Mit emne er Ølbrygning, enzymer og energiproduktion. Det jeg vil spørge om hjælp til er hvordan opbygningen af vigtige enzymer kan forstyrres ved eksempelvis mutationer? Håber i kan hjælpe
  • AT - Darwin og dansk

    Forumindlæg
    Hey . Jeg skal til AT eksamen på mandag , men jeg føler mig ret usikker på biologi delen , da jeg ikke er sikker på hvilken metoder jeg kan bruge , altså hvilken metoder brugte darwin og hvad er forskelen med dengang og nu ? På forhånd tak
  • hvordan kan en fourenet sø genoprettes?

    Forumindlæg
    ber på hurtig hjælp da jeg skal til biologi eksamen i morgen, og har 24 timer. Jeg har trukket spørgsmål om vandforurening, og et af dem lyder: hvordan kan en forurenet sø genoprettes? Nogle der ved noget om det? På forhånd 1000 tak.
  • Årsprøver!!!

    Forumindlæg
    Jeg har været oppe i 3 årsprøver, og mangler biologi eksamen. I årsprøverne har jeg fået -3, kommer jeg til at brug dem til noget!! og kan jeg tag vider til 2.g eller??? :S påhånd taak :D
  • begrænsende faktor

    Forumindlæg
    jeg er i gang med at forberede mig til mundtlig biologi og jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at af mine eksamens spørgsmål. Vurdere hvilken indvirkning fosfat som begrænsende faktor kan have for størrelsen af nettoprimærkoncentrationen og hvilken betydning dette kan have videre op i en ...
  • Celledeling HJÆLP

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal op til eksamen i biologi C, og et af spørgsmålene lyder på: 1. Forklar hvordan celler i vækst deler sig. Er klar over normale celler deler sig ved mitosen, men celler i vækst? På forhånd tak!
  • HJÆLP MIG TAK <3

    Forumindlæg
    Er det okay at bruge en af kameraternes notater til en 24 timers biologi eksamen? han var inde dagen før og fik et 10 tal, jeg harvalgt at tage hans noter og håbe på det bedste, er det lovligt? :i
  • Heeeelp! Energi frigivning fra glukose

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har snart biologi C eksamen, og jeg sidder med et spørgsmål, om at jeg skal redegøre for, hvordan energi kan frigives fra glukose. Jeg kan virkelig ikke komme igang med det - kan i hjælpe? :)
  • forbrænding af glukose

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg skal op i biologi eksamen på c niveau, og har fået en række spørgsmål som jeg kan forberede mig på. Jeg er dog gået i stå ved følgende spørgsmål: Gennemgå processen for forbrænding af glukose. Håber i kan hjælpe mig ! På forhånd tak! :-)