Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 17761 til 17780 af 23609
-
´hvad er forskellenq
ForumindlægHeej :D Jeg har en mega kedelig fysik raport. hvor vi skal svare på 13 spørgsmål vedrøne Induktion og vekselstrøm.. ( Nogle der har haft den før ) når men er der nogle der kan svare på ? 1: Kan vekselstrøm anvendes til en elektromagnet? ( forsklar tak :ii ) 2:HVad er forskellen på effektivspænin... -
Hjælp til fag og emne.
ForumindlægHej, alle. Jeg har brug for hjælp til fag og emne i AT. Vores overemne er "grænser" og jeg har tænkt mig at skrive om noget med børn, altså i psykologi, men ved ikke hvad jeg kan komme ind på. Ellers, hvis I har andre emner, så må I meget gerne skrive det ned - det skal bare ikke være n... -
Hvad er forskellen
ForumindlægHeej :D Jeg har en mega kedelig fysik raport. hvor vi skal svare på 13 spørgsmål vedrøne Induktion og vekselstrøm.. ( Nogle der har haft den før ) når men er der nogle der kan svare på ? 1: Kan vekselstrøm anvendes til en elektromagnet? ( forsklar tak :ii ) 2:HVad er forskellen på effektivspæni... -
enhedsomregnings program
ForumindlægHej :)Jeg skal op i fysik på mandag, hvor internettet ikke må bruges. Jeg vil blive meget glad for, hvis jeg kunne finde et program, der kan omregne enheder for mig. Fx m^3 om til liter, m/s om til km/h osv.Helst et gratis program, men hvis I kender andet, så vil jeg gerne se på det...Håber I ken... -
Bølgelængde opgave
ForumindlægHej Jeg er igang med nogle fysik lektier hvor jeg for stillet følgene spørgsmål 1) Et lys bliver sendt gennem et optisk gitter med en gitterkonstant på 2500nm. Afstanden fra gitter til tavlen er 4,00 m, og afstanden til n = 2 er 80 cm. a) Bestem bølgelængden λ for ... -
Verdensbillederne
ForumindlægHej alle Jeg skal op i AT her til sommer (Fysik og historie) Jeg kan ikke helt finde ud af hvilken tid jeg har med at gøre her, fordi om det både strækker sig over renæssancen, middelalderen oså? også det med kirken altså. Galileo, Aristoteles og alt det. Jeg synes det er lidt forvirrende. Er der... -
Varmefylde
ForumindlægHej! Jeg er igang med en fysik opgave, hvor de spørger "En kaffe maskine brygger kaffe med effekten 1200 W. hvor lang tid tager det, hvis det kræver en energi på 400kJ til kaffebrygningen?" Jeg har sagt 400 000/1200 = 33,333 sec, er det korrekt? Har jeg brugt den rigtige for... -
Metoden i historie
ForumindlægJeg skal op til AT her snart, og jeg skriver i histore kombineret med fysik i emnet "luftskibe". Jeg har ikke kunne finde nogle historiske kilder, men har brugt en masse forskellige historie bøger om emnet, har derudover læst to nutidige artikler. Men er det nok til eksamen at nævne at... -
Energiniveau for laser/laserfrekvens?
ForumindlægJeg er igang med at lave en fysik opgave om laser, i den forbindelse skal jeg finde ud af noget med energiniveauer på lasere. Har fundet ud af noget med fotoner der går fra en fase til en anden. Men har det noget med energiniveau for lasere at gøre? Hvis det ikke har, hvad forstår man så ved ener... -
Beregn forholdet mellem Solens træk i Jupiter og i Jorden
ForumindlægHej alle, jeg har problemer med en fysik opgave. Jeg skal bergene forholdet ellem solens træk i juptier og i jorden. Jorden befinder sig i middelafstanden 1,000 AE fra Solen. ]upiters middelafstand er 5,203 AE fra Solen. Jupiters masse er 377,7 gange Jordens. Hvordan gør jeg dette?? -
Biologileksikon sælges
ForumindlægJeg sælger et biologileksikon (mere præcist "Gyldendals Minilex Biologi", ganske udemærket stand, dog lidt krøllet i det ene forsidehjørne. Det er den udgave der oftest bliver anvendt på gymnasier med biologi på A-og B-niveau, og det giver et godt indblik i de fleste biologiske termer. ... -
Energitab i en ledning
ForumindlægHejsa jeg skal imorgen op til fysik eksamen, og jeg er næsten parat, jeg har kun en bekrymring, og det er hvis jeg kommer på i noget med højspænding og OHMS lov.. jeg forstår godt ohms lov og det, men det jeg ikke kan finde ud af, er hvordan jeg finder ud af hvad modstanden er i en ledning, når... -
Sky Tower - opgave
ForumindlægHej!Sidder med en fysik opgave der hedder Sky Tower. Opgaven kan ses her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560#search=%22Sky%20Tower%20Fysik%22Det er opgave b + c, som driller... Hvis der er nogen som ved hvad man gør, så er det super :) -
AT - metode
ForumindlægJeg skal op til AT her snart, og jeg skriver i histore kombineret med fysik i emnet "luftskibe". Jeg har ikke kunne finde nogle historiske kilder, men har brugt en masse forskellige historie bøger om emnet, har derudover læst to nutidige artikler. Men er det nok til eksamen at nævne a... -
Eksamen - astronomi
ForumindlægHeej. Jeg skal til eksamen i fysik ( FSA) her i morgen, og jeg kan risikere at trække astronomi. Jeg er bare helt på bar bund med hvad jeg skal sige om det, vi har lavet nogle forsøg med månens faser og jordens hældning. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg f.eks skal starte med sige og hvordan en ev... -
Eksamen - Energi
ForumindlægSkal til eksamen i fysik i næste uge. Kan risikere at trække spørgsmål om Energi. Skal kunne give en præsentation af begrebet energi og lægge hovedvægten på energiomsætning. Er det nogen, der kan hjælpe med, hvad jeg kan bruge 8 min. på at snakke om dette? Er lidt blank på dette område, så al h... -
Eksamen I Overmorgen... :S
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er lige blevet færdig med 9. klasse, og skal nu til nogle forskellige eksamner, og det første er fysik/kemi... Jeg mangler mest forsøg, så det ville bare være SÅ fedt, hvis I kunne hjælpe mig... :p Jeg mangler forsøg til emnerne: ¤ Atomer ¤ Og Syrer/baser Jeg hå... -
F gnidning ?
ForumindlægHEy drenge.jeg sidder og laver fysik rapport.Jeg har udført et forsøg med at trække en klods henad en plade.Jeg har Massen og har hvor mange Newton der blev trukket med, andet har jeg ikke.og ud fra disse information burde jeg kunne finde Fgnid - men jeg ved dog ikke hvordan?nogen der kan hjælpe -
Masseenergi
Forumindlæg"I denne øvelse ser vi på et kernekraftværk, som producerer energi i fissionsprocesser af typen: 1/0-n + 235/92-U --> 89/36-Kr + 144/56-Ba + 1/0-n Find de indgående kerners atommasser fx i "Databog fysik kemi" og beregn den samlede masseenergi i begyndelses- og i sluttilst... -
Brændsel og globalopvarmning
ForumindlægHar lige fået af vide at der er flere emner end jeg vidste i kategorien fysik/kemi eksamen 9.kl og skal op imorgen :s Er der nogen der evt. kan hjælpe med emnet brændsel og global opvarmning og hvilke forsøg man kan lave? og alternativ energi, hvilke forsøg man kan lave? Håber virkelig der er n...
